«Ταφόπλακα» στην κατασκευή της Πατρών-Πύργου ετοιμάζεται να βάλει ο νέος υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. Σύμφωνα με όσα γράφει η «Καθημερινή», εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο της ακύρωσης του διαγωνισμού που έχει δρομολογήσει ο προκάτοχός του, Χρήστος Σπίρτζης, και μέσω αυτού εξασφαλίστηκε για πρώτη φορά η χρηματοδότησή του με 300 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ.
Το επιτελείο του κ.Καραμανλή «περνάει από κόσκινο» τις συμβάσεις και εκτιμά ότι ο σχεδιασμός δεν βγαίνει και ότι θα προκαλέσει προβλήματα, για αυτό πιστεύουν ότι είναι καλύτερο να ακυρωθεί και να επαδημοπρατηθει.
Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πρέπει να αποζημιωθούν οι ανάδοχοι που έχουν υπογράψει τις πέντε από τις οκτώ συμβάσεις του έργου και ήδη έχουν ξεκινήσει με εντατικό ρυθμό τις εργασίες στο τμήμα από Βάρδα μέχρι Πάτρα. Οι πρώτες εκτιμήσεις από συμβούλους του υπουργείου είναι ότι θα πρέπει να δοθούν περίπου 10 εκατ. ευρώ στις εταιρείες που κάνουν τώρα τα έργα.
Όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι αν τελικά ακυρωθεί ο διαγωνισμός και σχεδιαστεί ξανά από την αρχή για δημοπράτηση, η καθυστέρηση θα είναι πολύ μεγάλη και είναι απίθανο να προλάβει το τρέχον ΕΣΠΑ και θα πρέπει να αναζητήσουμε νέους πόρους από μελλοντικά κονδύλια.
Άρα, αυτό που εξασφαλίστηκε επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη με επίπονες διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν, δηλαδή «ζεστά» 300 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για ένα δημόσιο έργο, τώρα κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα και να πρέπει η χώρα μας να επιστρέψει αυτά τα λεφτά, διαπράττοντας ένα ακόμα έγκλημα μετά την αποκοπή του δρόμου από την «Ολυμπία Οδό» το 2013, με την περίφημη αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου. Αν τελικά ακυρωθεί ο διαγωνισμός από τη νέα κυβέρνηση, είναι σίγουρο ότι δεν θα έχουμε έτοιμο δρόμο ως το 2022 και κανένας δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά αν και πότε θα φτιαχτεί το εργο και με τι χρήματα.
Αναδημοσιευση από proini.news.gr