Αλλάζουν όλα με τα ΙΧ – Η απόφαση που πρέπει να ξέρετε

Ο έλεγχος KTEO έρχεται συχνότερα για μερικά ΙΧ αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου μεταφορών. Δείτε τι σκέφτονται.

Σκέψεις του υπουργείου Μεταφορών για συχνότερο έλεγχο ΚΤΕΟ των παλαιών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται αντί για δύο να περνούν έλεχγο κάθε χρόνο όσα αυτοκίνητα συμπληρώνουν τα 10 ή τα 15 χρόνια ζωής.

Αυστηροποιούνται οι έλεγχοι τους προσεχείς μήνες οπότε και προβλέπεται να εφαρμοστούν αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Το σύστημα θα αποστέλλει στο μητρώο του υπουργείου σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία των οχημάτων και των ελέγχων, ενώ σε αυτά πλέον θα συγκαταλέγονται περισσότερες φωτογραφίες από τη διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο, αλλά και στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.

Στο υπουργείο Μεταφορών σκέπτονται σοβαρό το ενδεχόμενο την πιθανότητα της μείωσης του χρόνου επανελέγχου των οχημάτων από τα δύο στον ένα χρόνο τουλάχιστον για όσα είναι ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται το συγκεκριμένο μέτρο δεδομένου ότι η χώρα εξαντλεί τις σχετικές προθεσμίες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τόσο για τον πρώτο έλεγχο όσο και για τους επανελέγχους, αλλά έως τώρα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση.

Υπενθυμίζεται ότι στη χώρα μας ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε ένα καινούριο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο ανά διετία.

Ωστόσο είναι κοινό μυστικό ότι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες έχουν πολύ περισσότερα χρόνια να επισκεφτούν ΚΤΕΟ.

Σε απόλυτους αριθμούς εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα είναι ανέλεγκτα είτε «στρατηγικά», ή τα τελευταία χρόνια.

Και αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς και από εκείνα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το …4,5% «κόβεται», σύμφωνα με στοιχεία που είχε δώσει παλαιότερα το υπουργείο Μεταφορών.

Την ίδια ώρα στη Γερμανία, η οποία διαθέτει έναν αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που φτάνουν στα υπόστεγα για έλεγχο.

Υπενθυμίζεται πως εάν ένα όχημα δεν περάσει εντός προθεσμίας από τεχνικό έλεγχο, επιβαρύνεται με πρόστιμο που για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ, για μέχρι έξι μήνες 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες 67 ευρώ.

Εκτακτα πρόστιμα έως 400 ευρώ σε ΙΧ – Ποιους οδηγούς αφορά

πρόστιμα ΙΧ ΚΤΕΟ: Δείτε ποιοι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν πρόστιμο έως 400 ευρώ!

Τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε στην Πτολεμαΐδα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε ημερίδα με θέμα:

«Ηλεκτροκίνηση: Οι προκλήσεις για το σύγχρονο συνεργείο».

Κατά την εισαγωγή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε τη σημασία της διενέργειας επιμελών ελέγχων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, ειδικά σε μία χώρα όπου ο στόλος είναι παλιός και η συντήρηση των οχημάτων είναι καθοριστικός παράγοντας για την οδική ασφάλεια.

Πρόσθεσε ότι με τις αποφάσεις του Υπουργού Κώστα Καραμανλή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέκτησε νέο πληροφοριακό σύστημα και στο εξής, θα είναι εφικτή η διασταύρωση των στοιχείων με άλλες βάσεις δεδομένων, ώστε να εντοπίζονται τα οχήματα που δεν έχουν περάσει τον προβλεπόμενο έλεγχο.

πρόστιμα ΙΧ ΚΤΕΟ: Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών αφορά άμεσα και στην ηλεκτροκίνηση, καθώς όπως εξήγησε:

«Με υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που θα λειτουργήσει σύντομα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορεί να μάθει ανά πάσα στιγμή σε πόση απόσταση από το σημείο που βρίσκεται υπάρχει φορτιστής
, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και αν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία στο σημείο.

Πρόκειται για νέες εφαρμογές που βελτιώνουν την υποστήριξη της χρήσης του ηλεκτροκίνητου οχήματος και συμβάλλουν στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.»

Ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο για τα συνεργεία και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, καθώς και το δίκτυο φορτιστών.

πρόστιμα ΙΧ ΚΤΕΟ: Σχετικά ανέφερε τα εξής:

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημιούργησε το θεσμικό πλαίσιο για τα συνεργεία υψηλής τάσης και αναμένεται επίσης, η κατάρτιση του ηλεκτρονικού μητρώου των συνεργείων, ώστε να εκλείψουν και περιπτώσεις με προβλήματα αδειοδότησης.

Επιπλέον, έχει ήδη διαμορφωθεί το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, το οποίο προωθείται και έχει αξία ότι αναφερόμαστε σε μια νέα επαγγελματική ειδίκευση με πολλές προοπτικές απασχόλησης.

Θυμίζω ότι το 2014 είχαμε θεσπίσει για πρώτη φορά το πλαίσιο ανάπτυξης του δικτύου φορτιστών. Δυστυχώς, πέρασαν 4μιση χρόνια στασιμότητας και ήρθε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για να κάνει επανεκκίνηση στην ηλεκτροκίνηση.

Σήμερα υπάρχουν περίπου 1.200 φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους και σε πολλά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις.

Αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί πολύ αν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Έχουν την ευκαιρία για να αναζητήσουν πόρους από το Πράσινο Ταμείο και να εγκαταστήσουν φορτιστές σε δημόσιους χώρους.»

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι με όλες αυτές τις δράσεις το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο οι πολίτες έχουν δείξει μεγάλη ανταπόκριση.

Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021 και καταγράφεται μια μετρήσιμη πρόοδος ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που συντελείται να δημιουργηθούν περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

πρόστιμα ΙΧ KTEO : Χωρίς ΚΤΕΟ 1,8 εκατ. οχήματα!

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας καθώς σύμφωνα με όσα επισήμανε στο Newsauto.gr οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία από τη μη έλευση των οχημάτων από Τεχνικό Έλεγχο ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί η λεγόμενη ΚΤΕΟ-Αποχή και πλέον ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από ΚΤΕΟ έχει ξεπεράσει το 1,8 εκατ. οχήματα!

πρόστιμα ΙΧ KTEO : Τα πρόστιμα

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. το πρόστιμο για ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ, μειούμενο σε 50 ευρώ αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10 ημερών και προσκομιστεί ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ.

Άσχετα με τα παραπάνω, για τα οχήματα που προσκομίζονται εκπρόθεσμα στα ΚΤΕΟ προβλέπεται επιβολή χρηματικής ποινή υπό μορφή παραβόλου υπέρ δημοσίου αξίας έως 67 ευρώ
για τα ΙΧΕ & ελαφρά φορτηγά και αντίστοιχα για τα δίκυκλα παράβολο αξίας έως 41 ευρώ.

Το πρόστιμο που προβλέπει η νομοθεσία μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης, με την αυτόματη βεβαίωση του στο Taxisnet
ανέρχεται σε 150 ευρώ.

Πηγή: newsauto.gr

Ιδιοκτήτες ΙΧ: Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο 10.000 ευρώ

ΙΧ προστιμο πινακιδες: Βόμβα για τα «ακινητοποιημένα» ΙΧ και τις ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. Ποιοι κινδυνεύουν…

Με ειδικό λογισμικό οι εφοριακοί θα διαπιστώνουν αν ένα όχημα με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας κινείται παράνομα ενώ ειδικό καταγραφικό λογισμικό τοποθετείται σε τελωνεία και λιμάνια.

Οριστικό τέλος στην παρανομία των ιδιοκτητών οχημάτων που έχουν καταθέσει ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας τους ώστε να γλιτώσουν την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά

και τα τεκμήρια διαβίωσης αλλά εξακολουθούν και κινούν τα αυτοκίνητά τους θα θέσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Παράλληλα, όπως έχει γράψει ήδη το newmoney, ειδικός τεχνολογικός εξοπλισμός θα εγκατασταθεί σε 30 συνοριακά σημεία και λιμένες ώστε να γίνεται αυτόματα αναγνώριση.

KTEO Επίσης

Και καταγραφή όλων των οχημάτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας και κατόπιν οι Αρχές να μπορούν να διαπιστώσουν ποια supercars ή άλλα οχήματα με ξένες άδειες κυκλοφορίας πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις κίνησης στην Ελλάδα και ποιοι τα κινούν παράνομα (μετά το πέρας του εξαμήνου) στη χώρα μας χωρίς να έχουν πληρώσει Τέλος Ταξινόμησης και να προμηθευτούν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Με αυτό τον τρόπο κανένας ιδιοκτήτης supercar με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας δεν θα μπορεί να ισχυριστεί σε κάποιο έλεγχο των Αρχών ότι ήρθε στη χώρα μας πριν από λίγες ημέρες, προσκομίζονται μάλιστα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ή αποδείξεις από ξένα διόδια.

Καθώς οι άνθρωποι της ΑΑΔΕ θα έχουν στα χέρια τους τα αναλυτικά δεδομένα εισόδου του οχήματος με τις ξένες πινακίδες κυκλοφορίας από οποιοδήποτε σημείο εισόδου στην Ελλάδα (συνοριακό σταθμό ή λιμάνι).

Άλλωστε χιλιάδες είναι τα αυτοκίνητα (supercars και μη) που κινούνται με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας σε όλη την Ελληνική Επικράτεια και ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα όπου μερικές δεκάδες χιλιόμετρα βρίσκονται τα σύνορα προς τη Βουλγαρία η οποία αποτελεί κράτος-μέλος της ΕΕ και πολλοί έχουν ιδρύσει εταιρείες «μαϊμού» απλά και μόνο για να μην πληρώνουν τα χαράτσια που επιβάλλονται στην Ελλάδα…

Από την άλλη μεριά να υπενθυμίσουμε πως πέρυσι περίπου 140.000 ιδιοκτήτες οχημάτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους ηλεκτρονικά ενώ συνολικά φαίνεται ότι περίπου 700.000 ιδιοκτήτες έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους την τελευταία 10ετία.

KTEO ΙΧ προστιμο πινακιδες: Στο στόχαστρο των ελέγχων

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας θα εισέλθουν άμεσα στο στόχαστρο των ελέγχων των κατά τόπους Εφοριών.

Οι εφοριακοί μπορούν να «σκανάρουν» στο δρόμο τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ώστε να διαπιστώσουν αν οι ιδιοκτήτες τους έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ή έχουν καταθέσει ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας τους αλλά τα κινούν ενώ έπρεπε να βρίσκονται ακινητοποιημένα.

Με αυτό τον τρόπο η ΑΑΔΕ θα θέσει ένα τέλος ακόμη και στις σκέψεις κάποιων να θέτουν σε φορολογική ακινησία τα οχήματά τους ώστε να μην πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας, ασφάλεια, να μην περνούν από ΚΤΕΟ και να γλιτώνουν από τα τεκμήρια και να εξακολουθούν να τα κινούν παράνομα χωρίς να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα πολλά φιλόδοξα σχέδια που έχει εντάξει η Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό με στόχο οι εν λόγω έλεγχοι να ξεκινήσουν το φθινόπωρο.

Με την βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης οι εφοριακοί οπλίζονται με όπλα τελευταίας τεχνολογίας απέναντι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του newmoney.gr σχεδιάζεται μια νέα εφαρμογή κινητών συσκευών για σάρωση πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο ακινησίας αυτοκινήτων καθώς πλέον μέσω του myCAR, οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να καταθέτουν τις πινακίδες για να θέτουν σε ακινησία τα οχήματα τους και να απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται δεν ότι μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά. Αντίστοιχα, οι ελεγκτές μέσα από την εφαρμογή Audit-Car έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα ώστε να προχωρούν σε διασταυρώσεις σχετικά με τα οχήματα.

Πέραν από την εφαρμογή στα κινητά, στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2022 εντάσσεται επίσης σύστημα παρακολούθησης της κίνησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων κατά την είσοδο και την κυκλοφορία τους στη χώρα.

Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τεχνολογικό εξοπλισμό (κάμερες, μπάρες, υποδομές κ.λπ.) και αυτόματη αναγνώριση και καταγραφή στοιχείων οχημάτων παντός τύπου (Ι.Χ., φορτηγών, λεωφορείων, βυτιοφόρων, μοτοσυκλετών κ.λπ.) κατά τη διέλευσή τους από συγκεκριμένο σημείο ελέγχου. ‘

Αυτά θα εγκατασταθούν σε περίπου 30 συνοριακά σημεία και λιμένες.

KTEO ΙΧ προστιμο πινακιδες: Πότε πληρώνετε πρόστιμο 10.000 ευρώ και πότε 30.000 ευρώ

Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, τότε επιβάλλεται πρόστιμο-μαμούθ!

Ειδικότερα σε περίπτωση που οι ελεγκτές της εφορίας διαπιστώσουν ότι ένα όχημα με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας κινείται τότε αυτομάτως αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ.

Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.

Πηγή: newmoney.grKTEO