Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε κατά τη διάρκεια των αγορών μας από τα σούπερ μάρκετ.
Πρέπει να κοιτάμε τις ετικέτες των προϊόντων και να αποφεύγουμε να τα αγοράζουμε αν βρούμε το παρακάτω.
Σε τι θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βάση που σίγουρα το αγνοούσαμε μέχρι και σήμερα.
Η επικεφαλής διατροφολόγος στην εταιρεία επιστήμης και διατροφής Zoe Dr Federica Amati, σε podcast με τον συνιδρυτή της Zoe Jonathan Wolf και τον Rhiannon Lambert, συγγραφέα βιβλίων όπως το μπεστ σέλερ των Sunday Times The Science of Plant-Based Nutrition, αποκάλυψε ποιο είναι το χαρακτηριστικό στις ετικέτες των τροφίμων που πρέπει να μας αποτρέπει από την αγορά τους!
Οι λέξεις «εξαιρετικό» και «ιδανικό» είναι κόλπο του μάρκετινγκ και τοποθετείται εκεί για να μας ενθαρρύνουν να αγοράσουμε κάτι που ουσιαστικά δεν χρειαζόμαστε! Γι’ αυτό είναι τόσο διαδεδομένες οι συσκευασμένες παιδικές τροφές, τα παιδικά ρύζια… Μας κάνουν να πιστεύουμε – κυρίως όταν πρόκειται για τα παιδιά μας – ότι πρέπει να ξεκινήσουμε σώνει και ντε με συγκεκριμένες τροφές που φτιάχνουν οι εταιρείες… Ποιος ειδικός το λέει αυτό;
Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα είναι τροποποιημένα τρόφιμα και γεμάτα με χημικά πρόσθετα. Έχουν σχεδιαστεί για να είναι ακαταμάχητα και μακράς διαρκείας, αλλά έχουν αρνητική επίπτωση στην υγεία μας λόγω των υψηλών επιπέδων αλατιού, ζάχαρης και ανθυγιεινών λιπαρών.
Ο Δρ Chris Van Tulleken, ειδικός σε μολυσματικές ασθένειες από το University College του Λονδίνου και συγγραφέας του μπεστ σέλερ Ultra-Processed People παρέχει έναν απλό ορισμό: «Εάν είναι τυλιγμένο σε πλαστικό και περιέχει τουλάχιστον ένα συστατικό που συνήθως δεν βρίσκετε σε οικιακή κουζίνα, τότε είναι εξαιρετικά επεξεργασμένο φαγητό».