Ανατροπή στα ΜΜΜ – Πως θα μπαίνουμε σε μετρό και λεωφορεία

Αλλάζει ο τρόπος που θα μπαίνουμε σε μετρό και λεωφορεία στη χώρα μας. Τι φέρνει η κυβέρνηση που διαφοροποιεί την υπάρχουσα κατάσταση;

Το νέο αυτό μοντέλο θα αρχίσει να λειτουργεί πιλοτικά από σήμερα. Που ξεκινάει και πως θα λειτουργεί σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά;

Ο στόχος είναι να χτυπηθεί η εισιτηριοδιαφυγή που υπάρχει σε εκτεταμένο βαθμό στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια.

Οι αλλαγές στον τρόπο εισόδου στο μετρό

Μπαίνουν 73 νέες πύλες εισόδου και εξόδου στο μετρό στους εξής έξι σταθμούς:

  • «Αγία Βαρβάρα»
  • «Κορυδαλλός»
  • «Νίκαια»
  • «Μανιάτικα»
  • «Πειραιάς»
  • «Δημοτικό Θέατρο»

Τα νέα στοιχεία στον εξοπλισμό:

73 ηλεκτρονικές πύλες εισόδου/εξόδου με βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και ασφάλειας, καθώς και 6 κέντρα διαχείρισης και μετάδοσης δεδομένων.

46 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων ATH.ENA Ticket και καρτών ATH.ENA Card στους σταθμούς του Μετρό (μία εξ αυτών ανά σταθμό θα διαθέτει ηχητική καθοδήγηση σε ελληνικά και αγγλικά).

20 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων και καρτών στις στάσεις του Τραμ προς Πειραιά, με οπτική καθοδήγηση σε 6 γλώσσες.

Πως θα γίνεται η είσοδος στα λεωφορεία

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, επιβιβάστηκε πριν από λίγες ημέρες στο λεωφορείο της γραμμής Α5 από Ανθούσα προς Αγία Παρασκευή και προς Ακαδημία, ώστε να αποκτήσει άμεση εικόνα για τον τρόπο εφαρμογής των πιλοτικών δρομολογίων της εισόδου των επιβατών από την «μπροστινή πόρτα» για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.

Κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, τρεις ελεγκτές καθοδηγούσαν τους επιβάτες για την ομαλή διεκπεραίωση της διαδικασίας εισόδου, ενώ ταυτόχρονα ήλεγχαν την επικύρωση των εισιτηρίων τους.

Οι δηλώσεις του μετά τα όσα είδε:

«Τα πιλοτικά δρομολόγια της εισόδου από την «μπροστινή πόρτα» για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία εφαρμόζονται ήδη ένα μήνα, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες για την αύξηση των εσόδων της Ο.Σ.Υ.. Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί κομβικής σημασίας ζητούμενο, καθώς η μη είσπραξη εισιτηρίων αποδυναμώνει την λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας και είναι άδικη για τους συνεπείς και υπεύθυνους πολίτες».

Στην Αθήνα, είναι ήδη σε εφαρμογή τα παρακάτω πιλοτικά δρομολόγια στις εξής γραμμές:

  • 141 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ – ΚΑΛΑΜΑΚΙ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 136 ΑΝΩ Ν. ΣΜΥΡΝΗ Β. – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 137 ΑΝΩ Ν. ΣΜΥΡΝΗ Α – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 421 ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
  • 509 ΖΗΡΙΝΕΙΟ – ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ – ΚΡΥΟΝΕΡΙ
  • 304 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ (ΒΡΑΥΡΩΝΑ)
  • 305 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ (ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
  • Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΝΘΟΥΣΑ
  • Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
  • Α3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)
  • 909 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΑΓ. ΣΟΦΙΑ – ΚΙΡΑΤ. ΝΙΚΑΙΑΣ
  • 237 ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΣΤ. ΔΑΦΝΗΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 164 ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – Κ. ΗΛ/ΠΟΛΗ – ΑΡΓ/ΠΟΛΗ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ
  • 622 ΓΟΥΔΗ – ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ
  • 815 ΓΟΥΔΗ – ΤΑΥΡΟΣ
  • 314 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΡΑΦΗΝΑ
  • 319 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΕΚΠΤ. ΧΩΡΙΟ ΣΠΑΤΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 841 ΠΕΡΑΜΑ – ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 842 ΠΕΡΑΜΑ – ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)

Τα αποτελέσματα μετά από ένα μήνα εφαρμογής της «μπροστινής πόρτας» σε συνδυασμό με τους νέους ελεγκτές που ανέλαβαν καθήκοντα, (οι οποίοι ανέρχονται πλέον σε 135 από 30), και την αύξηση των ελέγχων κατά 125% (72.476 έλεγχοι τον Σεπτέμβριο του 2024 από 163.298 τον Σεπτέμβριο του 2023), είναι ενθαρρυντικά για την εισπραξιμότητα των εισιτηρίων για τον Ο.Α.Σ.Α., καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.