Ανατροπή στο μετρό – Μπαίνουν 9 νέοι σταθμοί

Έρχονται νέοι σταθμοί στο μετρό και συγκεκριμένα στη Γραμμή 2. Τεράστια διευκόλυνση για τους πολίτες.

Οι σταθμοί που ήδη εξυπηρετούν το κοινό ανέρχονται σε 66, ενώ με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) στο τέλος της δεκαετίας, το δίκτυο θα φτάσει τους 81 σταθμούς.

Ωστόσο, πέρα από τη Γραμμή 4, αναμένονται σημαντικές επεκτάσεις και σε υφιστάμενες γραμμές, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Γραμμή 2 (κόκκινη), η οποία σύντομα θα εξυπηρετεί και τη Δυτική Αττική.

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, έργο που βρίσκεται σε φάση διαγωνισμού από τον Μάιο του 2023, θα εισέλθει σύντομα στη β’ φάση της, όπου αναμένεται η κατάθεση οικονομικών προσφορών.

Η συγκεκριμένη επέκταση προβλέπει τρεις νέους σταθμούς:
Παλατιανή
Ίλιον και
Άγιος Νικόλαος.

Ο σταθμός Παλατιανή θα τοποθετηθεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου, με δύο εισόδους εκατέρωθεν της Θηβών.

Στο Ίλιον, ο σταθμός θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών, διαθέτοντας διπλές εισόδους και δυνατότητα μελλοντικής σύνδεσης με τον αντίστοιχο σταθμό της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο σταθμός Άγιος Νικόλαος, θα βρίσκεται κάτω από την οδό Αγίου Νικολάου και σε τμήμα του πάρκου που περιβάλλεται από τις οδούς Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, με χρήση γειτονικής έκτασης περίπου 20 στρεμμάτων στη διασταύρωση των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Σε επόμενη φάση, σχεδιάζεται η κατασκευή τριών ακόμη σταθμών σε Καματερό, Ζεφύρι – Λιόσια (όπου υπάρχει ήδη Προαστιακός Σταθμός) και Αχαρνές, που θα ενισχύσουν την κάλυψη των Δυτικών Προαστίων.

Παράλληλα με την επέκταση προς τα δυτικά, προβλέπεται και επέκταση της Γραμμής 2 προς τα νότια. Μια συγκοινωνιακή μελέτη του Απριλίου 2021 προσδιόρισε τη βέλτιστη χάραξη, μήκους 4,5 χλμ., με τρεις νέους σταθμούς που θα ενισχύσουν την εξυπηρέτηση της Γλυφάδας.

Ο πρώτος σταθμός θα τοποθετηθεί στην Πλατεία Μακεδονίας στην Άνω Γλυφάδα, ο δεύτερος στη διασταύρωση της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, στο κέντρο της Γλυφάδας.

Η ολοκλήρωση αυτών των επεκτάσεων θα απαιτήσει αρκετά χρόνια και σημαντική χρηματοδότηση. Παρά τις προκλήσεις όμως, το συγκεκριμένο πλάνο αυτό υπόσχεται να διευκολύνει σημαντικά τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα, προσφέροντας πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς σε χιλιάδες νέους επιβάτες και αναβαθμίζοντας τη σύνδεση των προαστίων με το κέντρο της Αθήνας