Χάος στα βρετανικά αεροδρόμια λόγω ακυρώσεων πτήσεων

Με τη λέξη «χάος» περιγράφουν τα βρετανικά ΜΜΕ την κατάσταση που επικρατεί στα αεροδρόμια της Βρετανίας. Ενα χάος που θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι το 2023, καθώς οι προβληματικές αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες απαιτήσεις.

Οι ταλαιπωρημένοι επιβάτες μένουν εγκλωβισμένοι σε τεράστιες ουρές στα αεροδρόμια όλης της χώρας εν μέσω ενός πλήθους ακυρωμένων πτήσεων. Οι ειδικοί της αεροπορίας είχαν προηγουμένως πει πώς οι ελλείψεις προσωπικού, τεχνικά ζητήματα, τα προβλήματα εναέριας κυκλοφορίας και η αύξηση των ταξιδιωτών μετά την χαλάρωση των μέτρων για τον κορωνοϊό προκάλεσαν μια «καταιγίδα» χάους.

Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Βρετανίας Unite πρόσθεσε ένα ακόμη πλήγμα στους ταξιδιώτες. Η γενική γραμματέας Σάρο Γκράχαμ δήλωσε στη Mirror ότι «οι αεροπορικές εταιρείες υπέθεσαν, λανθασμένα, ότι οι άνθρωποι που είτε είχαν απολυθεί είτε είχαν φύγει από τον κλάδο θα επέστρεφαν με πενιχρό μισθό. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Υπάρχει πλέον ισχυρή έλλειψη προσωπικού και δεν βλέπω πώς θα αλλάξει αυτό μέχρι τον Ιούλιο. Αν δεν λάβουν τα μέτρα τους, το χάος μπορεί να συνεχιστεί μέχρι το 2023».

Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αυξανόμενης κριτικής – συμπεριλαμβανομένης της TUI που άφησε τους πελάτες έξαλλους μετά από ημέρες καθυστερήσεων και χάους. Πλάνα εμφανίστηκαν από αστυνομικούς που αναγκάστηκαν να πουν στους εξαντλημένους επιβάτες της Tui ότι η πτήση τους ακυρώθηκε μετά από οκτάωρες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Το ακυρωμένο ταξίδι για την Κρήτη

Ενα οκτάχρονο κορίτσι έμεινε με δάκρυα στα μάτια μετά από καθυστέρηση 32 ωρών για τις διακοπές της οικογένειάς της στην TUI αξίας 8.000 λιρών. Η Μάρθα και η οικογένειά της σχεδίαζαν να ταξιδέψουν στο Ηράκλειο της Κρήτης, προτού η πτήση τους ακυρωθεί λόγω του «σαρωτικού» χάους στο αεροδρόμιο και της έλλειψης προσωπικού εδάφους.

Η οικογένειά της είναι μία από τις πολλές που έμειναν απογοητευμένες, καθώς περίμεναν στον διάδρομο προσγείωσης για τέσσερις ώρες πριν ο πιλότος τους πει ότι η πτήση τους ακυρώθηκε.

Η Κέιτ, 44 ετών, ο Μπεν, 45 ετών, ο Νόα, 10 ετών και η Μάρθα, 8 ετών, ενημερώθηκαν ότι η πτήση τους είχε προγραμματιστεί εκ νέου για την επόμενη ημέρα, αλλά κατά την άφιξή τους, το προσωπικό της TUI ήταν άφαντο και δεν είχε “ιδέα” για το σχέδιο αυτό. Η μητέρα της οικογένειας, Κέιτ, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είχε ιδέα για το τι θα συμβεί: «Η TUI είναι αηδιαστική! Η απόλυτη ανικανότητα θα έπρεπε να είναι το σλόγκαν τους! Σίγουρα δεν βάζουν “εσάς” στη μέση. Τους οδηγεί η απληστία και δεν νοιάζονται καθόλου για τους ανθρώπους που τους έχουν πληρώσει χιλιάδες λίρες για να φύγουν αυτό το εξάμηνο».

Μετά από δύο ημέρες γεμάτες άγχος, η οικογένεια επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο, αλλά κάθισε έντρομη περιμένοντας να μάθει ότι είχε ακυρωθεί και πάλι. Αφού ο συγκυβερνήτης βοήθησε να φορτωθούν οι αποσκευές στον χώρο αποσκευών, λόγω έλλειψης προσωπικού, η οικογένεια τελικά ξεκίνησε το ταξίδι της, δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

«Όταν το αεροπλάνο τελικά απογειώθηκε, όλοι ζητωκραύγασαν. Έκλαψα – ήμουν τόσο συγκινημένη. Δεν είχα κοιμηθεί το προηγούμενο βράδυ ανησυχώντας αν θα έπρεπε να πω στα παιδιά μου ότι δεν μπορούσαν να πάνε πια διακοπές», είπε η Κέιτ.

Η μητέρα δύο παιδιών είπε ότι όταν έφτασαν στο ξενοδοχείο τους τα παιδιά της ήταν πεινασμένα και εξαντλημένα, ενώ εκείνη και ο σύζυγός της ήταν συναισθηματικά εξαντλημένοι. Εξήγησε ότι οι διακοπές, οι οποίες ήταν πλέον μικρότερες από τις προγραμματισμένες, ήταν οι πιο ακριβές διακοπές που είχαν κάνει και χρειάστηκαν χρόνια για να μαζέψουν χρήματα.

Η οικογένεια αισθάνθηκε ότι την «λήστεψαν» και εξέφρασε ότι θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να νιώσει εντάξει για την 32ωρη καθυστέρηση.

Σε ανακοίνωσή της, η TUI δήλωσε ότι δεν έχει καμία σχέση με το γεγονός ότι το ταξίδι δεν έχει ολοκληρωθεί «ενώ κάθε καθυστέρηση και ακύρωση είναι λυπηρή, η συντριπτική πλειονότητα των πτήσεών μας εκτελούνται κανονικά, με περισσότερους από 26.000 πελάτες να απογειώνονται χθες για διακοπές. Θα θέλαμε να ζητήσουμε και πάλι συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε και ευχαριστούμε τους πελάτες για την κατανόησή τους.

Προβλήματα για 7.000 επιβάτες στο Γκάτγουικ

Οι ταξιδιώτες που επέστρεφαν στο Ηνωμένο Βασίλειο στο τέλος των διακοπών του εξαμήνου -και όσοι προσπαθούσαν να φύγουν- αντιμετώπισαν άλλη μια ημέρα αναστάτωσης και μεγάλων καθυστερήσεων το Σάββατο. Συνολικά 25 αναχωρήσεις και 22 αφίξεις από το αεροδρόμιο Γκάτγουικ ακυρώθηκαν, επηρεάζοντας τουλάχιστον 7.000 επιβάτες.

Εκπρόσωπος του Γκάτγουικ δήλωσε ότι η αναστάτωση οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι αναχωρήσεις δεν έφευγαν, οπότε δεν μπορούσαν να επιστρέψουν.

Η συντριπτική πλειονότητα των ακυρώσεων από το Gatwick ήταν το Σάββατο, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων της easyJet από και προς Άμστερνταμ, Μιλάνο, Νίκαια και Σεβίλλη. Οι πτήσεις της British Airways και της Wizz Air είναι επίσης κατανοητό ότι ακυρώθηκαν. Ο εκπρόσωπος δήλωσε ότι δεν υπήρχαν σημαντικές ουρές στο αεροδρόμιο.

Στο αεροδρόμιο του Μπρίστολ, όπου οι επιβάτες απεικονίστηκαν την Παρασκευή να περιμένουν σε ουρές που περιγράφονται ως τρομακτικές, η easyJet ακύρωσε πτήσεις προς Βερολίνο, Μπιαρίτζ και Νίκαια στη Γαλλία και Πράγα, σύμφωνα με τον Independent. Η εταιρεία δήλωσε νωρίτερα ότι ακύρωσε τουλάχιστον 30 δρομολόγια το Σάββατο.

Πηγή: https://www.tourismtoday.gr/