Χειμερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινούν, τι να προσέξετε

Οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2025 πλησιάζουν και αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους καταναλωτές να επωφεληθούν από μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις σε ποικίλα προϊόντα.

Η έναρξή τους έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου, με διάρκεια έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου. Ακολουθούν όλες οι λεπτομέρειες που χρειάζεστε για να οργανώσετε τις αγορές σας.

Πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν οι εκπτώσεις

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στα τέλη Φεβρουαρίου. Αυτή η περίοδος δίνει στους καταναλωτές αρκετό χρόνο να κάνουν τις αγορές τους, είτε πρόκειται για ρούχα, ηλεκτρονικά είδη, είτε για είδη οικιακής χρήσης.

Μετά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι καταναλωτές έχουν πλέον μόνο δύο μεγάλες περιόδους εκπτώσεων μέσα στον χρόνο: τις θερινές και τις χειμερινές. Αυτό έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερη συγκέντρωση προσφορών και ευκαιριών κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων.

Κυριακάτικη λειτουργία καταστημάτων

Κατά την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή στις 12 Ιανουαρίου, τα καταστήματα θα είναι ανοικτά για την εξυπηρέτηση του κοινού. Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για την ημέρα αυτή είναι από τις 11 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ.

Αυτό δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους πιο άνετα, χωρίς την πίεση του χρόνου που συνήθως συνοδεύει τις καθημερινές. Παράλληλα, αποτελεί μια καλή στιγμή για τους εμπόρους να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, προσελκύοντας περισσότερους πελάτες.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ