«Δεν φοβήθηκε ούτε τον Χάρο»: Σήφης Μιγάδης, ο ήρωας πιλότος που έσωσε 418 ανθρώπους από βέβαιο θάvατo

Ο Σήφης Μιγάδης , πιλότος της Ολυμπιακής έσωσε 418 ανθρώπους

Ο Σήφης Μιγάδης έχει περάσει στην ιστορία όταν το 1978 και όντας πιλότος της Ολυμπιακής έσωσε από σίγουρο θάνατο 418 επιβάτες πτήσης, γεγονός που τον έκανε διάσημο.

Το Boeing θα απογειωνόταν από το Ελληνικό με προορισμό τη Ν. Υόρκη

Συνολικά στο αεροσκάφος επέβαιναν 400 επιβάτες και 18 ακόμη άτομα πλήρωμα. Το αεροπλάνο ξεκίνησε ομαλά την πορεία του με στόχο την απογείωση, όταν ξαφνικά ακούστηκε ένας μεγάλος θόρυβος.

Ο πιλότος ήταν πεπεισμένος ότι ο θόρυβος οφειλόταν σε έκρηξη ενός κινητήρα του αεροπλάνου. Έχοντας όμως αναπτύξει ήδη αρκετή ταχύτητα ήταν αδύνατο να σταματήσει την πορεία του. Ζήτησε απευθείας από το συγκυβερνήτη να μαζέψει τις ρόδες του αεροσκάφους. Τα επόμενα 90 δευτερόλεπτα ήταν άκρως τρομακτικά.

Το Boeing πέρασε ξυστά από τις κεραίες πάνω στις πολυκατοικίες της Αθήνας

Ο Σήφης Μιγάδης αποφάσισε να κάνει ότι καλύτερο μπορούσε παρόλο που δεν υπήρχαν πολλές ελπίδες σωτηρίας. Στα 30 χρόνια εμπειρίας που είχε ως πιλότος, κάτι τέτοιο δεν του είχε ξανασυμβεί.

Η δύναμη ισχύος του αεροσκάφους είχε μειωθεί σημαντικά από την έκρηξη. Στο ύψος του λόφου του Αλίμου το αεροσκάφος πέρασε μόλις 9 μέτρα ψηλότερα από την κορφή του. Η μόνη ελπίδα σωτηρίας ήταν να καταφέρει να φτάσει το αεροσκάφος μέχρι το Αιγάλεω , ώστε να προσπαθήσει να το προσγειώσει στο βουνό.

Όσα ακολούθησαν στη συνέχεια θυμίζουν σκηνές θρίλερ. Το αεροπλάνο έχανε σταθερά ύψος και πλέον πετούσε μόλις 55 μέτρα από το έδαφος δίπλα στις πολυκατοικίες.

Αεροσυνοδός που βρισκόταν στην συγκεκριμένη πτήση ανέφερε χρόνια μετά ότι μπορούσε να διακρίνει τους εργαζόμενους μέσα στον πύργο της Ιnteramerican στη λεωφόρο Συγγρού μέσα από το αεροπλάνο. Οι εργαζόμενοι στον πύργο παρακολουθούσαν την πορεία του αεροσκάφους τρομοκρατημένοι.

«Κατεβήκαμε στις κορυφές των σπιτιών. Φτάσαμε στα 55 μέτρα σύμφωνα με το Flight Recorder. Υπήρχαν μερικές κεραίες πολυκατοικιών που τις καθαρίσαμε κυριολεκτικά» είπε ο πιλότος την εκπομπή Μία στις Χίλιες αρκετά χρόνια μετά.

Ο ίδιος εξήγησε ότι επέλεξε την συγκεκριμένη κίνηση γιατί η ταχύτητα του αεροσκάφους δεν του επέτρεπε ελιγμούς, οπότε κράτησε σταθερή πορεία ώστε να κερδίσει χρόνο και να προσπαθήσει να το προσγειώσει.

συνέχεια στο enimerotiko.gr