Με την υπογραφή της ατομικής σύμβασης Ναυτικής εργασίας ολοκληρώνεται μια μακρά και δύσκολη προσπάθεια του Ναυτεργάτη για εύρεση εργασίας.
Η σύμβαση αυτή έχει καταρτιστεί από Νομικούς των Ναυτιλιακών εταιριών και ο Ναυτεργάτης έχει δυο επιλογές: Η πρώτη είναι να την υπογράψει και να πιάσει δουλειά, η δεύτερη να μην την υπογράψει και να πλαισιώσει τον κατάλογο των ανέργων…
Αυτό εκμεταλλεύεται τα τελευταία χρόνια στο έπακρο, η Ναυτιλιακή εταιρία «Levante Ferries», η οποία καταβάλλοντας ένα επιμίσθιο (bonus) στους Ναυτεργάτες που εργάζονται στα πλοία της, το προσαρμόζει άλλοτε για να καλύψει την επιπλέον υπερωριακή απασχόληση και άλλοτε για να καλύψει όπως τώρα μισθολογικές διαφορές που προκύπτουν από την εφαρμογή των αυξήσεων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Αυτή η πρακτική της περιγράφεται στην Ατομική Σύμβαση Εργασίας που έχει συνάψει με τα πληρώματα των πλοίων και σε συνδυασμό με το ότι προσχηματικά διαθέτει κάποιες (ελάχιστες καμπίνες) παραβιάζει το θεσμοθετημένο συνεχές ωράριο, δηλώνει ώρες διακοπής εργασίας για διάφορα μέλη του πληρώματος και με τον τρόπο αυτό φαίνεται στα χαρτιά ότι υπάρχει ανάπαυση -ξεκούραση, ενώ στην πραγματικότητα το πλήρωμα βρίσκεται στο πλοίο από 15 έως και 18 ώρες και παράνομα του αφαιρεί τις υπερωρίες που δικαιούνται.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε μετά τις τελευταίες καταγγελίες μας υπήρξε έλεγχος και πράγματι διαπιστώθηκε και από τις Λιμενικές Αρχές ότι οι ώρες ανάπαυσης που δηλώνονταν από την εταιρία ήταν ανύπαρκτες αφού εντοπίστηκαν Ναυτεργάτες που υποτίθεται αναπαύονταν, να εργάζονται κανονικά.
Μέχρι στιγμής η «καλή» και πολυδιαφημισμένη «Levante Ferries» δεν έχει καταβάλει σε κανένα Ναυτεργάτη (στους συνεργάτες της όπως τους αποκαλεί…) την αύξηση που του αναλογεί και τα αναδρομικά που προβλέπονται με αποτέλεσμα ο μισθός να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, λογιστικά όμως φαίνεται ότι πληρώνει με την νέα σύμβαση!!
Οι ευθύνες για την κατάσταση αυτή πέρα από την εταιρία βαραίνουν τόσο το ΥΕΝ όσο και τις Λιμενικές Αρχές, αλλά και την ΠΝΟ η οποία κωφεύει… για την καταφανή καταστρατήγηση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων…
H Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ