Συνηθίζουμε να τα ανάβουμε κατά την στάθμευση, αλλά ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν το ορίζει αυτό. Μάθετε τι ισχύει πραγματικά.
Εκτός ελάχιστων και συνήθως εξοικειωμένων με τους κανόνες οδηγών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων, χρησιμοποιεί τα φώτα εκτάκτου ανάγκης (αλάρμ) με λάθος τρόπο. Το πιο συνηθισμένο σφάλμα που κάνουμε είναι να τα ενεργοποιούμε όταν επιχειρούμε να παρκάρουμε, θεωρώντας πως η συγκεκριμένη κίνηση είναι απόλυτα φυσιολογική, καθώς ενημερώνουμε αυτόν που ακολουθεί για την πρόθεσή μας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, τα αλάρμ ή φώτα έκτακτης ανάγκης ή σύστημα φωτεινoύ συναγερμoύ, πρέπει να χρησιμοποιούνται σε περίπτωση κινδύνου και όταν η θέση του οχήματός μας επί του δρόμου θέτει σε κίνδυνο τη ζωή τρίτων.
Για να ξεκαθαρίσουμε τι ισχύει με το παρκάρισμα, επειδή πραγματοποιείται ελιγμός με βάση το Άρθρο 21, ο νόμος αναφέρει πως πρέπει να χρησιμοποιούνται οι δείκτες κατεύθυνσης, ευρέως γνωστή και ως φλας.
Τα αλάρμ είναι για έκτακτη ανάγκη, όπως αν μειώσουμε απότομα ταχύτητα και πρέπει να ειδοποιήσουμε τους υπόλοιπους, λόγω κάποιας αναπάντεχης βλάβης και ακινητοποίησης, σε περίπτωση που απαιτείται να ενημερώσουμε αυτούς που ακολουθούν για τυχόν ατύχημα εμπρός ή εμπόδιο, αν έχουμε σταματήσει σε σημείο που κρίνεται αναγκαία η ορατότητα.
Βέβαια, εδώ τίθεται το εξής ερώτημα: Τι θα συμβεί την επόμενη φορά που θα βγάλω φλας για να παρκάρω στο κέντρο της Αθήνας εν ώρα αιχμής; Προφανώς και εγώ ακολουθώ το γράμμα του νόμου, αλλά αυτοί που ακολουθούν θα αντιληφθούν την πρόθεσή μου;
Πηγή: gocar.gr