Οι συνδρομητές της Nova ίσως παρατήρησαν μια δυσάρεστη έκπληξη στους λογαριασμούς του Φεβρουαρίου, καθώς οι τιμές έχουν αυξηθεί λόγω της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής. Και αν νομίζατε ότι αυτό είναι μια αποκλειστική κίνηση της Nova, ξανασκεφτείτε το! Το ίδιο δικαίωμα διατηρούν και οι άλλοι μεγάλοι πάροχοι, όπως η Cosmote και η Vodafone, εφόσον το κρίνουν απαραίτητο.
Τι Ακριβώς Συμβαίνει με τις Αυξήσεις;
Η αύξηση των συνδρομών δεν είναι τυχαία ούτε αυθαίρετη. Βάσει των όρων της σύμβασης που υπογράφουν οι πελάτες, κάθε χρόνο τον Φεβρουάριο, το πάγιο προσαρμόζεται με βάση τον μέσο ετήσιο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), τον οποίο δημοσιεύει η Ελληνική Στατιστική Αρχή κάθε Ιανουάριο.
Αυτό σημαίνει ότι αν ο ΔΤΚ αυξηθεί, τότε και το πάγιο θα ακολουθήσει την ίδια πορεία. Ωστόσο, υπάρχει ένα πλαφόν: η αύξηση δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 3 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των φόρων) σε σχέση με το ποσό που πλήρωνε ήδη ο συνδρομητής.
Μπορείς να Ακυρώσεις τη Σύμβαση; Όχι τόσο Εύκολα!
Αν σκέφτεσαι να διακόψεις τη σύνδεσή σου λόγω της αύξησης, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Σύμφωνα με τους όρους της Nova (και γενικότερα των παρόχων), οι πελάτες μπορούν να ακυρώσουν το συμβόλαιό τους μόνο όταν γίνονται αυθαίρετες αλλαγές στον τιμοκατάλογο.
Όμως, η συγκεκριμένη αύξηση βασίζεται στη ρήτρα τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, κάτι που σημαίνει ότι δεν θεωρείται αυθαίρετη τροποποίηση. Άρα, δεν υπάρχει η δυνατότητα καταγγελίας της σύμβασης χωρίς χρέωση εξόδου.
Τι Μπορείς να Κάνεις;
Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες για τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και το πώς επηρεάζει τις χρεώσεις, μπορείς να επισκεφθείς την ιστοσελίδα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (www.statistics.gr).
Για τους καταναλωτές, το σημαντικότερο είναι να είναι ενημερωμένοι για τις λεπτομέρειες της σύμβασής τους και να γνωρίζουν τι μπορούν να διεκδικήσουν. Μήπως ήρθε η ώρα να επανεξετάσεις το συμβόλαιό σου;