Γιατί είναι επικίνδυνο να πατάω τη διαχωριστή γραμμή του δρόμου; Η άγνωστη λεπτομέρεια που μας διαφεύγει

Η πρόσφυση των τροχών δεν εξαρτάται μόνο από τον τύπο του οδοστρώματος αλλά και από την βαμμένη σήμανση που υπάρχει πάνω του.

Η κατασκευή των δημόσιων δρόμων τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές, αλλά πέρα από αυτές υπάρχουν και καθορισμένες απαιτήσεις για την υλοποίηση της προσωρινής και μόνιμης οριζόντιας σήμανσης, με γραμμές συνεχείς ή διακεκομμένες, μηνύματα ή σύμβολα.

Η οριζόντια σήμανση του οδοστρώματος υλοποιείται με την χρήση βαφών, θερμοπλαστικών ή ψυχροπλαστικών υλικών, προκατασκευασμένα κολλητικά φύλλα και ανάγλυφες διαγραμμίσεις. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιούνται και άλλοι τύποι υλικών, εφ’ όσον τα τελικά προϊόντα φέρουν πιστοποιητικό καταλληλότητας.

Εκτός από αυτά, χρησιμοποιούνται σε μικρότερο βαθμό και άλλα υλικά, όπως χρωματισμένες πέτρες και τεχνητοί λίθοι, αλλά όχι σε συνήθεις οδούς μεγάλης κυκλοφορίας.

Στην χώρα μας, το υλικό διαγράμμισης που εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των δρόμων είναι οι βαφές, λόγω του χαμηλού κόστους και της ευχρηστίας τους. Βέβαια, υπάρχουν διάφοροι τύποι βαφών, όπως αλκυδικές, ακρυλικές ή βασισμένες σε διάφορα έλαια.

Όσον αφορά τα επίπεδα πρόσφυσης, η αντίσταση στην ολίσθηση εξαρτάται από την τραχύτητα της επιφάνειας του υποκείμενου οδοστρώματος, ιδιαίτερα όταν το πάχος της διαγράμμισης είναι μικρό.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί, θα πρέπει να αποφεύγεται μεγάλο πάχος στη βαφή, γιατί έχει αποτέλεσμα λεία και ολισθηρή επιφάνεια. Ενημερωτικά, το πάχος της διαγράμμισης κυμαίνεται μεταξύ 0,25 έως 0,40 χλστ.

Παρά το γεγονός ότι η διαγράμμιση καταλαμβάνει μικρό μέρος της επιφάνειας του οδοστρώματος, είναι σημαντικό να ελέγχεται από τις αρμόδιες αρχές η ολισθηρότητά της

Η σημασία της τελευταίας είναι ιδιαίτερη σε κρίσιμα σημεία των δρόμων, όπως οι κόμβοι, οι διαβάσεις πεζών και άλλα σημεία, όπου τα οχήματα καλούνται και να φρενάρουν πάνω στην διαγράμμιση.

Ειδικά σε περίπτωση που έχει γίνει χρήση χρώματος σε παχύ στρώμα (φαίνεται πιο έντονα), να γνωρίζετε ότι δημιουργείται μία λεία, και συνεπώς ολισθηρή επιφάνεια.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αποφεύγετε να κινείστε πάνω στην διαχωριστική γραμμή και φυσικά να έχετε φροντίσει να μειώσετε ταχύτητα σε κόμβους και διασταυρώσεις, πολύ πριν πλησιάσετε τις βαμμένες σημάνσεις του οδοστρώματος, για ευνόητους λόγους.

Ειδικά εάν είστε μοτοσυκλετιστής, η προσοχή σας θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη για να μην βρεθείτε να μετράτε πεσμένος μέτρα στην άσφαλτο.

Πηγή: carandmotor.gr