H επόμενη μέρα της Ionian Group στην ακτοπλοία του νησιού-Η τιμολογιακή πολιτική και τα δρομολόγια

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ

Οι συγκοινωνίες, οι μεταφορές και η νησιωτικότητα αποτέλεσαν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου Ιονίων Νήσων που διεξήχθη στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, με πρωτοβουλία του περιφερειακού τηλεοπτικού σταθμού “ΙΟΝΙΑΝ”, της εφημερίδας “Πελοπόννησος” και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Ένας από τους λόγους που θεωρήθηκαν ως τέτοιες είναι διότι βγήκαν σημαντικές ειδήσεις για την συνδεσιμότητα των νησιών και τις νέες παρεχόμενες υπηρεσίες προς όφελος των πολιτών της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.
Στόχος της συγκεκριμένης συνεδρίας ήταν να διατυπωθούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες και οι επιχειρήσεις που αναπτύσσονται στο νησιωτικό χώρο, να κατατεθούν απόψεις και προβληματισμοί σχετικά με τις πάσης φύσεως επιδράσεις των επενδύσεων στον τομέα των μεταφορών και μέσα από έναν γόνιμο διάλογο να δοθούν απαντήσεις και να τεθούν οι βάσεις για να υλοποιηθούν τα βέλτιστα για τη τοπική κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεδρίας παρουσιάστηκαν οι επερχόμενες επενδύσεις στον τομέα των συγκοινωνιών – μεταφορών και τα οφέλη που απορρέουν από αυτές σε όλους τους τομείς (οικονομία, απασχόληση, περιβάλλον). Η δυνατότητα προσφοράς υψηλού επιπέδου υπηρεσιών μετακίνησης και μεταφορών τόσο μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων όσο και με την ηπειρωτική χώρα ήταν ένα από τα κεντρικά ζητούμενα.

Παροχή καθολικών υπηρεσιών
Η διοργάνωση του συνεδρίου έγινε λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της πώλησης του πλοίου “Νήσος Κεφαλονιά” στην “Ionian Group”, η οποία πλέον έρχεται να καλύψει κάθε κενό και ανάγκη ως η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία στα δυο νησιά. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Γενικός Διευθυντής της “Levante Ferries”, Ευστράτιος Απέργης στην εισήγησή του με θέμα “Τα Πλοία Πνοή Ζωής και Ανάπτυξης για τα Ιόνια Νησιά”, αφού αναφέρθηκε στην πορεία της εταιρείας, τόνισε ότι στόχος τους είναι να γίνονται αρωγοί στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. “Στην Levante Ferries προστέθηκε ένα ακόμα πλοίο του Ιονίου, το “Νήσος Κεφαλονιά” της Kefalonian Lines. Στόχος μας, μετά από αυτά τα νέα δεδομένα, είναι να παρέχουμε μία καθολική υπηρεσία, έτσι ώστε να γίνουμε αρωγοί στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και στην δραστηριότητα που έχουν. Θέλουμε να βοηθάμε τους νησιώτες και τις δύσκολες μέρες του χειμώνα, αλλά και να τους στηρίζουμε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, που υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

“Δεν θα αλλάξουμε
τιμολογιακή πολιτική”

Αναφορικά, με όσους διατείνονται ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, μετά την αγορά του πλοίου “Νήσος Κεφαλονιά”, ο κ. Απέργης τόνισε ότι “η εταιρεία μας δεν έχει κανέναν λόγο να αλλάξει τιμολογιακή πολιτική. Ένα πράγμα που χαρακτηρίζει την εταιρεία μας όλα τα χρόνια που δραστηριοποιείται είναι ακριβώς αυτή η σταθερότητα στις τιμές, στα δρομολόγια και η σταθερή πορεία στο έργο που παρέχει”. 
Είναι γνωστό ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις τόσο των νησιών μεταξύ τους, όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για την Ιonian Group. Από την έναρξη της δραστηριοποίησής της προσέγγισε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καινοτομία, σύγχρονες πρακτικές, άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση. Έχει καταστήσει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νοτίου Ιονίου σημείο ελληνικής και παγκόσμιας αναφοράς με ναυαρχίδα το βραβευμένο “Fior di Levante” προσφέροντας μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία και ποιότητα αντάξια της ναυτικής παράδοσης Ζακύνθου και Κεφαλονιάς.

Σύνδεση Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη
Η επανεκκίνηση της γραμμής Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη ήταν ένα θέμα που απασχόλησε έντονα τη συγκεκριμένη συνεδρία, καθώς αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων της Ιθάκης. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της “Levante Ferries”, στόχος της εταιρείας είναι η παροχή καθολικών υπηρεσιών και πλέον, αναλύονται τα νέα δεδομένα, προκειμένου η εταιρεία να αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων. “Εμείς όταν μιλάμε για παροχή καθολικών υπηρεσιών, εννοούμε και τα τρία νησιά (Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη). Αναμένουμε και την επικείμενη δημοπράτηση της γραμμής, προκειμένου να δούμε τις λεπτομέρειες και με μεγάλη χαρά θα την μελετήσουμε για να την εντάξουμε στον σχεδιασμό μας”, τόνισε ο κ. Απέργης.
Στο ίδιο θέμα, αναφέρθηκε και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, ο οποίος έκανε γνωστό πως την επόμενη βδομάδα θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη.

Η πορεία
Στο ξεκίνημα της εισήγησής του, ο Γενικός Διευθυντής της “Levante Ferries” αναφέρθηκε στην πορεία της εταιρείας τα τέσσερα τελευταία χρόνια, από την ίδρυσή της, στις σπουδαίες διακρίσεις που έχουν λάβει τα πλοία της σε διαγωνισμούς σε όλο τον κόσμο, επισημαίνοντας ότι μέσα από την στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία στόχος δεν είναι µόνο η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών της, αλλά και η προβολή των νησιών. (Για 2η συνεχή χρόνια είναι υποψήφια από το Lloyd’s List ως η καλύτερη Επιβατηγός Εταιρεία της Χρονιάς και το Fior Di Levante έχει αποσπάσει βραβείο στα Shippax Award 2015 ως το ομορφότερο πορθµειακό πλοίο του κόσµου).

Με σεβασμό στο περιβάλλον
Πολλές είναι οι προκλήσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια και ο εκπρόσωπος της “Levante Ferries” τόνισε ότι οι εταιρείες χρειάζεται να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα σχετικά με το περιβάλλον και τη ψηφιακή μετάβαση. Η “Levante Ferries” με το πλοίο της Fior Di Levante, συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ELEMED, του οποίου τα εγκαίνια, θα γίνουν σε τελετή στο λιμένα Κυλλήνης, στις 29/11/2018. Το πρόγραμμα, αφορά στην ηλεκτροδότηση πλοίων από την ξηρά κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο λιμάνι (Cold Ironing). Πρόκειται για μία σημαντική επένδυση στην ηλεκτρομηχανική υποδομή του πλοίου, ώστε να μπορεί να συνδεθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο του λιμένα Κυλλήνης και κατά τη διανυκτέρευσή του, να σταματά η λειτουργία όλων των ηλεκτρομηχανών του, με αποτέλεσμα τη μείωση της ηχορύπανσης και όλων των αερίων ρύπων. Στόχος της εταιρείας, είναι η αναβάθμιση του στόλου της και η μηδενική εκπομπή ρύπων μέχρι το 2030. “Πρέπει με κάθε τρόπο να παραμείνουμε κοντά στις τοπικές κοινωνίες. Η εταιρεία μας σέβεται το περιβάλλον και στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη συμμετάσχει σε πιλοτικά προγράμματα τα οποία, μάλιστα, εγκαινιάζονται στις 29 Νοεμβρίου στο λιμάνι της Κυλλήνης”, πρόσθεσε ο Γενικός Διευθυντής της “Levante Ferries”, Ευστράτιος Απέργης.

Γρήγορα και εύκολα με e-ticket
Ο κ. Απέργης μίλησε και για τη σημασία της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο έχει εντάξει στις υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρία και διευκολύνει τους κατοίκους των νησιών, αλλά και τους τουρίστες. Ο επιβάτης δεν χρειάζεται πλέον να πάει πιο νωρίς και να περιμένει στις ουρές των εκδοτηρίων. Μπορεί, από την άνεση του γραφείου ή του σπιτιού του, οποιαδήποτε ώρα το επιθυμεί, να αγοράσει το εισιτήριό του ηλεκτρονικά από το site της εταιρείας και να το εκτυπώσει ή να το κατεβάσει στο κινητό του.

Θαλάσσιες συγκοινωνίες
του μέλλοντος 

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελούν βασικό παράγοντα για την ικανότητα των νησιών να αναπτυχθούν και να προοδεύσουν. Σύμφωνα με τον κ. Απέργη η επόμενη δεκαπενταετία θα είναι μία περίοδος καθοριστικών αλλαγών στο χώρο, που οδηγεί τις ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις, προς ένα πιο «πράσινο» πλανήτη και προς τη ψηφιακή μετάβαση. Οι θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να λειτουργούν απόλυτα συνδυασμένα και σε αρμονία τόσο με τις χερσαίες μεταφορές όσο και με τις αεροπορικές συνδέσεις των τόπων που εξυπηρετούν. Οι εταιρείες και τα πλοία τους θα προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους επιβάτες τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Προτάσεις και πράξεις… 
Στις προτάσεις που κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου από την εταιρεία συμπεριλαμβάνονται: ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ακτοπλοΐα (2932/2001 βρίσκεται σε διαβούλευση), η έγκαιρη επεξεργασία των κατατεθειμένων δρομολογίων, η έγκαιρη ανακοίνωση των εγκεκριμένων δρομολογίων, η βελτίωση των υποδομών στους λιμένες με ανταποδοτικότητα των λιμενικών τελών και η επιδότηση γραμμών που από μόνες τους δεν είναι βιώσιμες.

Δίπλα στις τοπικές κοινωνίες
Αναφορικά με την κοινωνική προσφορά της εταιρείας, ο κ. Απέργης δήλωσε: “Θέλουμε πάντα να είμαστε κοντά στην τοπική κοινωνία. Όσες φορές χρειάστηκε, οι ναυτικοί μας αλλά και η εταιρεία, αποφάσισαν να εκτελέσουν δρομολόγια για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι του νησιού που είχαν ανάγκη. Αλλά και γενικότερα στόχος μας είναι, όπου μπορούμε και με κάθε δράση, να εξυπηρετούμε τις τοπικές κοινωνίες της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης”. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε ότι η εταιρεία έχει επιλέξει μέσα από την τηλεοπτική διαφήμιση να προβάλει πανελλαδικά, τα νησιά του Ιονίου, ενώ όλο το χρόνο έχει συχνά και σταθερά δρομολόγια, τα πλοία της παραμένουν και διανυκτερεύουν σε κάθε νησί, σε κάθε έκτακτο περιστατικό γίνονται άμεσες μεταφορές, χορηγεί τοπικούς κοινωνικούς φορείς και έχει προσφέρει περισσότερες από 120 νέες θέσεις εργασίας.

Αρχές 2019 η μεταβίβαση
του “Νήσος Κεφαλονιά”

Να σημειωθεί ότι η μεταβίβαση του πλοίου “Νήσος Κεφαλονιά” θα γίνει μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2019 . Η συνολική επένδυση για την αγορά και μετασκευή του πλοίου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότηση θα γίνει με ίδια κεφάλαια της Levante Ferries V ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, με τραπεζικό δανεισμό 4 εκατομμυρίων ευρώ και το υπολειπόμενο ποσό θα προέλθει από τις λειτουργικές ταμειακές ροές της εταιρείας σε διάρκεια περίπου 3 ετών. Το πλοίο σχεδιάζεται ότι θα δρομολογηθεί την περίοδο του Πάσχα του 2019.

Αναδημοσίευση από imerazante.gr