Η πτώση μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας τύπου “Φάντομ” (F-4E) στα νερά της Κεφαλονιάς τον Ιούλιο 1984

Μια συγκλονιστική αεροπορική ιστορία μας εξιστορεί ο Πτέραρχος (Ι) ε.α Κ. Ιατρίδης κατά την πτήση του το 1984 πάνω από τα νερά της Κεφαλλονιάς όταν το αεροσκάφος F-4E Phantom II έπιασε φωτιά… 

Στις 19 Ιουλίου 1984 βραδινές ώρες, στην θαλάσσια περιοχή δυτικά της Κεφαλονιάς εκδηλώνεται σοβαρή μηχανική βλάβη στο μαχητικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας τύπου “Φάντομ” (F-4E Phantom II) με αριθμό σειράς “72-01502”. Το αεροσκάφος με πλήρωμα τους Κωνσταντίνο Ιατρίδη ως κυβερνήτη και Γεώργιο Γερούλη ως συγκυβερνήτη, εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατόπιν απογείωσης του από την 117 Πτέρυγας Μάχης με έδρα την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας. Το πλήρωμα εγκαταλείπει επιτυχώς με χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων και περισυλλέγεται από την φουρτουνιασμένη θάλασσα μετά από 6 περίπου ώρες.

Ο ίδιος ο κυβερνήτης, πτέραρχος (Ι) εα. Κ. Ιατρίδης, σε συνέντευξη που έδωσε στον Τηλέμαχο Μπεριάτο, καταγράφει την εμπειρία που βίωσε και μιλά για την αποστολή, το καθήκον και τον κίνδυνο των αεροπόρων, εξιστορώντας τα γεγονότα και εκφράζοντας τα έντονα συναισθήματα του στον αέρα και την θάλασσα.

Ακολουθεί η εξιστόρηση της εμπειρίας από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΑΤΡΙΔΗΣ
Η Εγκατάλειψη αεροσκάφους ΦΑΝΤΟΜ (F-4) – Μια αξέχαστη μοναδική εμπειρία!!

Ένα Ατύχημα που μου συνέβη τον Ιούλιο του 1984, μένοντας στη θάλασσα για έξι περίπου ώρες, νύχτα, παρέα με την ελπίδα!

Του πτεράρχου (Ι) εα. Κωνσταντίνου Ιατρίδη

Το να είσαι πιλότος σε μαχητικά αεροσκάφη είναι ένα πολύ ωραίο επάγγελμα, λειτούργημα θα το έλεγα, αλλά με μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας. Το αεροπλάνο βέβαια σαν μέσο είναι ασφαλέστατο αλλά πάντοτε υπάρχουν οι αστάθμητοι εκείνοι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν το ατύχημα. Είτε από μηχανική βλάβη, είτε από ανθρώπινο λάθος, είτε από άσχημες καιρικές συνθήκες (περιορισμένη ορατότητα, νέφωση κλπ.), είτε από τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που αγγίζουν τα όρια του Αεροσκάφους, όπως οι σκληρές αερομαχίες με μεγάλες ή και μικρές ταχύτητες σε περιορισμένες ορατότητες και πολλά G’s.

Δείτε περισσότερα