Εσείς μπορεί να έχετε την καλή πρόθεση να δανείσετε το αυτοκίνητό σας. Η ασφαλιστική σας εταιρεία όμως, το… εγκρίνει ή σε περίπτωση ατυχήματος θα δημιουργηθεί πρόβλημα;
Η ασφάλεια του αυτοκινήτου μας έχει διάφορα «ψιλά γράμματα» που πρέπει να προσέχουμε για να μη βρεθούμε σε μια απρόοπτη κατάσταση. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο έχει γραμμένο το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη ή την επωνυμία της εταιρείας, αν το όχημα ανήκει σε εταιρεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ωστόσο, θα εστιάσουμε στα ΙΧ που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα και ο ιδιοκτήτης θέλει να το δανείσει σε κάποιον τρίτο, το όνομα του οποίου δεν αναγράφεται στο συμβόλαιο.
Τι συμβαίνει σε περίπτωση ατυχήματος;
Όταν δανείζεις το αυτοκίνητό σου, το κάνεις χωρίς να έχεις στο μυαλό σου απρόοπτα και ζημιές. Άλλωστε, το δίνουμε μόνο σε όσους έχουμε εμπιστοσύνη, σωστά; Όμως, όλα είναι μέσα στη ζωή και ίσως το πρόσωπο που οδηγεί το αυτοκίνητο, προκαλέσει ατύχημα. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;
Ο οδηγός, οφείλει να πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Η ασφαλιστική εταιρεία θα πρέπει να ενημερωθεί και να καταγράψει το συμβάν. Από εκεί και πέρα, δεν έχει καμία διαφορά το ποιος οδηγεί, αν είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή όχι. Αρκεί να έχει δίπλωμα οδήγησης σε ισχύ και να είναι άνω των 23 ετών.
Υπάρχει όριο ηλικίας οδηγού στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο;
Αν ο οδηγός είναι κάτω των 23 ετών ή έχει το δίπλωμα στην κατοχή του για λιγότερο από έναν χρόνο, η ασφαλιστική εταιρεία υποχρεώνει την εφαρμογή επασφαλίστρου. Αυτό σημαίνει ότι στο συμβόλαιο, θα πρέπει να πληρωθεί ένα μικρό επιπλέον ποσό για να καλυφθεί ο νέος και πιο άπειρος οδηγός. Αν δεν έχει επασφάλιστρο το συμβόλαιό σας και πρόκειται να το οδηγήσει νέος οδηγός, τότε θα πρέπει να ενημερώσετε την ασφαλιστική σας εταιρεία και θα σας κατευθύνουν ανάλογα.
Συνήθως, ακυρώνουν το ισχύον συμβόλαιο, σας επιστρέφουν το ποσό που σας αναλογεί και υπογράφετε ένα νέο συμβόλαιο με επασφάλιστρο. Η διαδικασία είναι αρκετά απλή και σύντομη. Τα χρήματα που θα πάρετε πίσω με την ακύρωση του συμβολαίου είναι ανάλογα με τις ημέρες που απομένουν για τη λήξη του. Αν, για παράδειγμα, έχετε συμβόλαιο έξι μηνών με 160 € και μένουν 3 μήνες για τη λήξη του, θα πάρετε πίσω τα 80 €.
Υπάρχει περίπτωση να μην αποζημιώσει η ασφάλεια;
Όπως είπαμε, για την ασφαλιστική δεν έχει σημασία ποιος οδηγεί ένα αυτοκίνητο, αρκεί να είναι άνω των 23 ετών και να έχει δίπλωμα σε ισχύ. Οι περιπτώσεις που ενδέχεται να αρνηθεί την αποζημίωση του ατυχήματος είναι αν ο οδηγός δεν έχει δίπλωμα, αν του έχει δεσμευτεί το δίπλωμα από την τροχαία για παράβαση του ΚΟΚ ή αν οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτά δεν ισχύουν μόνο στην περίπτωση που κάποιος άλλος οδηγεί ένα αυτοκίνητο, αλλά και για τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Ισχύει η μεικτή ασφάλεια αν οδηγεί άλλος;
Προφανώς ναι. Αν κάποιος έχει μεικτή ασφάλεια στο αυτοκίνητό του, το δανείσει σε κάποιον και εκείνος τρακάρει, η ασφαλιστική εταιρεία θα καλύψει κανονικά τη ζημιά και μπορεί να γίνει χρήση της μεικτής, με μοναδική υποχρέωση την πληρωμή της απαλλαγής. Αρκεί ο οδηγός να πληροί τα κριτήρια (να έχει δίπλωμα, να είναι άνω των 23 ετών) και να μην βρίσκεται υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
Προσοχή στις εξαιρέσεις
Όλα όσα αναφέρουμε, ισχύουν για την πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών. Υπάρχουν όμως κάποιες, που έχουν τους δικούς τους όρους. Για παράδειγμα, έχουν μεγαλύτερο όριο ηλικίας για νέους οδηγούς και η χρήση επασφάλιστρου γίνεται για όσους είναι κάτω των 25 ετών ή έχουν λιγότερα από 2 χρόνια το δίπλωμα οδήγησης.
Επίσης, ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες δεν αναλαμβάνουν την κάλυψη ηλικιωμένων (άνω των 80 ετών) ακόμη και αν έχουν δίπλωμα σε ισχύ. Οπότε, για να είστε σίγουροι, αν πρόκειται να δώσετε το αυτοκίνητό σας σε έναν νέο ή πολύ μεγάλο άνθρωπο, συμβουλευτείτε την ασφαλιστική εταιρεία σας ή τον ασφαλιστή σας. Αν πρόκειται να το οδηγήσει κάποιος σε ένα μέσο ηλικιακό φάσμα (άνω των 25, κάτω των 70), δεν έχετε να ανησυχείτε για τίποτα.
Πηγή: https://www.gocar.gr/