Με πίστη στην παράδοση, οδικώς, με τη συνοδεία πλήθους πιστών, από το Κάστρο επέστρεψε στις 6 Μαΐου η Εικόνα της Παναγίας των Σισσίων στην Ι. Μονή Σισσίων, στον Θρόνο της.

Εκεί την υποδέχτηκε και προσκύνησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας κ. Δημήτριος και πλήθος ιερέων. Είχε προηγηθεί ο Όρθρος και η Αρχιερατική Λειτουργία που παρακολούθησαν με κατάνυξη οι πιστοί που είχαν κατακλύσει από νωρίς τον Ι. Ναό και τον περίβολο χώρο.

Με την επιστροφή της Παναγίας στον θρόνο Της, ο κ. Δημήτριος ευχήθηκε σ΄όλους που ήλθανε να πανηγυρίσουνε τη Χάρη Της, παροτρύνοντας να έρχονται συχνά να προσκυνούν ομολογώντας τις στεναχώριες και τους προβληματισμούς τους. “...Να έρχεστε να προσκυνάτε στον θρόνο Της να λέτε όλες τις αγωνίες, τις στεναχώριες και όλους τους προβληματισμούς σας. Και η Παναγία Μητέρα Πάντων Ημών έχει τον τρόπο να κάνει ότι πρέπει για τον καθένα μας ώστε να μας διευκολύνει τη ζωή, αρκεί πρώτα να ζητάμε το καλό των άλλων, να ζητάμε την αγάπη, να συνεργαζόμαστε, διότι έτσι δοξάζεται το όνομα του Θεού. ‘Οταν υπάρχει αγάπη, συνεργασία και ομόνοια μεταξύ μας” τόνισε χαρακτηριστικά.

Στο τέλος οι πιστοί κεράσθηκαν καφέ, ενώ ακολούθησε στο Αρχονταρίκι της Μονής η Εόρτιος Μοναστηριακή Τράπεζα.

Χρόνια Πολλά και του χρόνου.

Λιβέριος Πετρίδης

http://www.lourdas.gr

Τα χαλάσματα – πολλά απ’ αυτά με περίτεχνα σκαλίσματα – του παλιού Ναού μεταφέρθηκαν στον περίβολο της Μονής για λόγους ασφαλείας, Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων εκλάπησαν πολλά και πουλήθηκαν σε αρχαιοκάπηλους.

Η φιλαρμονική Λειβαθούς  υποδέχθηκε και συνόδεψε με την μουσική της την εικόνα της Παναγίας στο θρόνο Της. Στην φωτογραφία, μέλη της φιλαρμονικής με την πολυταλαντούχα και εκολαπτόμενη φωτογράφο Ελευθερία Έντουαρτς  της οποίας περιμένω φωτογραφίες για δημοσίευση.

Ανδρική μονή. Η κτίση της ανάγεται στον 13ο αιώνα, όταν, σύμφωνα με την παράδοση ο Φραγκίσκος της Ασσίζης συνέστησε Μονή επ’ ονόματι της Παναγίας και την αφιέρωσε στη Λατινική Επισκοπή της Κεφαλονιάς. Στην περίοδο του Μεσαίωνα κατόρθωσε να εισέλθει στη Μονή και το Ορθόδοξο στοιχείο με αποτέλεσμα στους επόμενους αιώνες να ακμάσει στη Μονή και ο ορθόδοξος και ο ρωμαιοκαθολικός μοναχισμός και να επιβιώσουν, όχι πάντα, ειρηνικά. Οι ορθόδοξοι κατάφεραν να αποκτήσουν την κυριαρχία της Μονής, έτσι ώστε να αναπτυχθεί σημαντικό ανδρικό κοινόβιο, που στελέχωσε την Εκκλησία της Κεφαλονιάς με εξαίρετους κληρικούς. Η ονομασία “Σίσσια” κατά πάσα πιθανότητα αποτελεί παραφθορά της λέξεως Ασσίζη. Η εφέστια εικόνα της Μονής ονομάζεται “Παναγία των Σισσίων” και είναι έργο του 15ου αιώνα. Οι αξιόλογες φορητές εικόνες του τέμπλου είναι έργα του Κρητοεπτανησίου καλλιτέχνη Στέφανου Τζαγκαρόλα, ιερέως, (17ος αιώνας) και φυλάσσονται στο Μουσείο της Μονής του Αγίου Ανδρέου. Ανάμεσά τους δεσπόζουσα θέση κατέχει η Παναγία του Ακάθιστου Ύμνου. Η κεντρική παράσταση της Παναγίας της Γλυκοφιλούσας (αναγεννησιακό το πρωτότυπό της) περιβάλλεται από 24 μικρότερες πολυπρόσωπες παραστάσεις με θέματα παρμένα από τους 24 οίκους των χαιρετισμών της Παναγίας.

Η Μονή πανηγυρίζει: το Σάββατο του Ακάθιστου Ύμνου, την Κυριακή της Σαμαρείτιδος (επιστροφή με λιτανεία της εικόνος από την Ευαγγελίστρια του Κάστρου στην οποία βρίσκεται από το απόγευμα της Κυριακής του Θωμά. Μετά το πέρας της λειτουργίας παρατίθεται πλούσια τράπεζα, που ετοιμάζουν οι πατέρες προς τιμήν της Θεομήτορος και του ευσεβούς λαού) του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου 13/11 και 27/1 του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου 14/7

Με πληροφορίες από την Ιερά Μητρόπολη Κεφαλληνίας

Προηγούμενο άρθροΤο πρώτο ιστιοφόρο της σεζόν στο Φισκάρδο (pics)
Επόμενο άρθροΕκτός δημοτικού προγράμματος κατασκευής παιδικών χαρών τα Πουλάτα