Οι λάτρεις των κατεψυγμένων τροφίμων λόγω ευκολίας, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις επιλογές των προϊόντων αυτών και ορισμένα εξ αυτών, ίσως θα πρέπει να πάψουν να τα βάζουν στο καλάθι τους.
Οι ειδικοί προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης προμαγειρεμένων κατεψυγμένων τροφίμων διότι θεωρούνται ανθυγιεινά και προτρέπουν στην αποφυγή αγοράς ιδιαίτερα πίτσας και προτηγανισμένης πατάτας, καθώς η συχνή κατανάλωσή τους προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας.
Τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι αλήθεια πως διευκολύνουν συχνά τη διαδικασία μαγειρέματος, ενώ μας επιτρέπουν να απολαμβάνουμε όλες τις εποχές του χρόνου προϊόντα που είτε δεν ευδοκιμούν συγκεκριμένους μήνες, είτε πάλι μας είναι δύσκολη η τακτική αγορά τους, λόγω διαμονής σε απομακρυσμένες περιοχές κ.α.
Η διαφορά ανάμεσα σε ένα φρέσκο και ένα κατεψυγμένο τρόφιμα, δεν σχετίζεται με την μείωση της ποιότητας του ή την θρεπτική του αξία, αλλά στην διαδικασία συντήρησης και διάρκειας ζωής.
τρόφιμα: Τι ισχύει
Πολλά τρόφιμα που παίρνουμε από τους καταψύκτες του σούπερ μάρκετ εμπεριέχουν σημαντικές ποσότητες θρεπτικών συστατικών, ενώ μπορούν να ανταγωνιστούν θρεπτικά ακόμα και τα φρέσκα. Αυτό ισχύει κυρίως για τα φρούτα και τα λαχανικά, ορισμένους τύπους κρεατικών και τα ψάρια.
Τα παραπάνω, ωστόσο, δεν σημαίνουν πως οτιδήποτε βρίσκεται στην κατάψυξη είναι υγιεινό και μπορεί να προστεθεί χωρίς συνέπειες στην καθημερινή διατροφή.
Δεν είναι λίγα τα προϊόντα κατάψυξης, τα οποία είναι υπερβολικά ανθυγιεινά καθώς περιέχουν υψηλές ποσότητες λιπαρών, αλάτων και φυσικά πρόσθετων συντηρητικών.
Στην δεύτερη αυτή κατηγορία ανήκουν όλα σχεδόν τα προμαγειρεμένα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Οι τροφές δηλαδή που έχουν ήδη μαγειρευτεί και έπειτα απλώς καταψυχθεί, ενώ απαιτούν απλώς ζέσταμα από τον καταναλωτή.
Σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν δύο φαγητά που πρέπει να σταματήσεις αμέσως τώρα να προσθέτεις στο καλάθι σου, μειώνοντας φυσικά την αγορά και όλων των υπόλοιπων κατεψυγμένων τροφίμων που ανήκουν στην δεύτερη αυτή κατηγορία.
τρόφιμα: Σε αυτά μπορεί να επιβιώσει ακόμα και μια εβδομάδα
Όπως αναφέρει το BBC, οι ερευνητές έβαλαν σε τρόφιμα και συσκευασίες κορονοϊό διαπιστώντας οτι στην πλειοψηφία των τροφίμων μειώθηκε σημαντικά κατά τις πρώτες 24 ώρες. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ιός επιβίωσε για περίπου μία εβδομάδα.
Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στη Βρετανία απέδειξαν ότι ο SARS-CoV-2 επιβιώνει και παραμένει μολυσματικός σε τρόφιμα και συσκευασίες για ημέρες.
Όπως αναφέρει το BBC, οι ερευνητές “εμβολίασαν” τρόφιμα και συσκευασίες με τον ιό και η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι τα επίπεδα του ιού στην πλειοψηφία των τροφίμων μειώθηκαν σημαντικά κατά τις πρώτες 24 ώρες. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ιός επιβίωσε για περίπου μία εβδομάδα.
Ο Άντονι Γουίλσον, επικεφαλής της ομάδας αξιολόγησης μικροβιολογικών κινδύνων στον Οργανισμό Τυποποίησης Τροφίμων (FSA), δήλωσε:
«Στα πρώτα στάδια της πανδημίας, δεν γνωρίζαμε πολλά για το πώς ο ιός επιβιώνει σε διάφορες επιφάνειες και συσκευασίες τροφίμων, οπότε η εκτίμηση κινδύνου βασίστηκε στο χειρότερο σενάριο.
Η έρευνα αυτή μας δίνει επιπλέον πληροφορίες για τη σταθερότητα του κορονοϊού στις επιφάνειες μιας ποικιλίας τροφίμων και επιβεβαιώνει ότι οι υποθέσεις που κάναμε στην αρχή της πανδημίας ήταν σωστές και ότι η πιθανότητα να κολλήσει κανείς κορονοϊό από τα τρόφιμα παραμένει πολύ χαμηλή».
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά
Ο ιός φαίνεται να διαρκεί περισσότερο σε προϊόντα με ανώμαλες επιφάνειες – μπρόκολο και σμέουρα – από ό,τι σε λεία φλούδα όπως τα μήλα (αν και μερικές φρέσκες πιπεριές με απλή ψύξη είχαν ανιχνεύσιμο ιό μια εβδομάδα αργότερα).
Τα μήλα περιέχουν φυσικές χημικές ουσίες στο δέρμα τους που μπορεί να αρχίσουν να διασπούν τον ιό Covid μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες, λένε οι επιστήμονες.
Ψημένες λιχουδιές
Αρτοσκευάσματα όπως το pain au chocolat φάνηκε να έχουν λίγο ιό μετά από λίγες ώρες – ίσως επειδή είναι επικαλυμμένα mε μια λεπτή στρώση αυγών κατά το ψήσιμο, λένε οι επιστήμονες της FSA. Τα αυγά περιέχουν αραχιδονικό οξύ που μπορεί να έχει αντιική δράση.
Είδη ντελικατέσεν
Το τυρί και το αλλαντικό κρέας, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και λίπος, φαίνεται ότι επιτρέπουν στον ιό να επιβιώσει για μέρες – πιθανώς και μια εβδομάδα.
Δοχεία για ποτά και έτοιμα γεύματα
Ο Covid μπορεί να επιβιώσει έως και μια εβδομάδα σε πλαστικές επιφάνειες. Για τα χαρτοκιβώτια, μπορεί να είναι αρκετές ημέρες. Για δοχεία αλουμινίου, είναι πιθανώς μόνο ώρες, λένε οι ερευνητές.
«Πονάνε» τα ελληνικά νοικοκυριά
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών παρουσιάζει τη νέα μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του η Pulse RC, προκειμένου να υπάρχει μία ξεκάθαρη εικόνα για την κατάσταση στην αγορά.
Ευδιάκριτα βελτιωμένη εμφανίζεται η συνολική εικόνα, ενώ αναδεικνύονται επίκαιρα ευρήματα και αξιόλογα συμπεράσματα όσον αφορά την οικονομία, τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και σειρά άλλων θεμάτων, μέσα από την οπτική του συνόλου των καταναλωτών αλλά και ειδικότερα των επιχειρηματιών / επαγγελματιών (το μεγάλο δείγμα επιτρέπει τη χωριστή υποανάλυση και παρουσίαση των απόψεών τους):
• Βελτιωμένη εικόνα (σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα του Ιουνίου) αποτυπώνεται στον δείκτη αισιοδοξίας / απαισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία, στο σύνολο των κατοίκων της Αττικής.
Στο ερώτημα πώς αντιμετωπίζουν την πορεία της, τους επόμενους μήνες, απαντούν 36% αισιόδοξα (από 31%) και 63% απαισιόδοξα (από 68%).
Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες, όπου το 42% (από 26%) απαντά αισιόδοξα και το 58% (από 72%) απαισιόδοξα!
• Περίπου αντίστοιχη εικόνα (με αυτήν της προηγούμενης έρευνας) παρουσιάζει ο ιδιωτικός τομέας (υπάλληλοι και αυτοαπασχολούμενοι) στον δείκτη ανησυχίας για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της εργασίας τους, τους επόμενους έξι μήνες: 49% ανησυχούν (από 48%) – 44% δεν ανησυχούν (από 42%).
Στους αυτοαπασχολούμενους: 54% ανησυχούν (από 60%) – 38% δεν ανησυχούν (από 29%)!
• Η ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση – από τους μισούς συμμετέχοντες) και τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, super market – από τέσσερις στους δέκα) είναι οι κατηγορίες εξόδων που προβληματίζουν σήμερα περισσότερο (με τις υπόλοιπες να καταγράφουν μονοψήφια ποσοστά) τα ελληνικά νοικοκυριά.
Καταγράφεται πάντως (σε σύγκριση με την έρευνα του Ιουνίου) μείωση του προβληματισμού για την ενέργεια (50% από 57%) και αύξηση για τα βασικά αγαθά (37% από 30%).
• Η ενέργεια και -σχεδόν ισόποσα- τα καταναλωτικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές) εξακολουθούν να είναι οι δύο κατηγορίες εξόδων που έχουν κυρίως περιορίσει οι καταναλωτές (27% και 26% αντίστοιχα).
Κοντά τους ως ποσοστό καταγράφονται και τα βασικά αγαθά (21%). Περίπου αντίστοιχη εικόνα αντικρίζουμε και στις απαντήσεις των επαγγελματιών / επιχειρηματιών.
• Το 51% των συμμετεχόντων βρίσκουν τα μέτρα και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη στήριξη των καταναλωτών από τις ανατιμήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, αν και οι περισσότεροι από αυτούς κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα.
Το 48%, αντίθετα, κρίνει ότι κινούνται προς λανθασμένη κατεύθυνση. Καλύτερη είναι η εικόνα ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες (55% έναντι 44%).
• Ακόμα περισσότεροι, πάνω από τους μισούς (54%), αξιολογούν προς τη σωστή κατεύθυνση και τα μέτρα για το «καλάθι του νοικοκυριού»! Και εδώ οι περισσότεροι από αυτούς κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα μέτρα -κάτι που ήδη επιδιώκεται. Το 44% τα βρίσκει προς λανθασμένη κατεύθυνση.
• Σημαντική αποδοχή καταγράφουν τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» (τα προϊόντα δηλαδή που έχουν σαν μάρκα το όνομα του σούπερ μάρκετ από όπου πωλούνται). Σχεδόν επτά στους δέκα (67%) απαντούν ότι τα καταναλώνουν ή σκοπεύουν να τα καταναλώσουν, έναντι 23% που απαντούν αρνητικά.
• Βρισκόμαστε ήδη στον χειμώνα και ο τρόπος θέρμανσης είναι από τα βασικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες. Περισσότεροι (36%) θα χρησιμοποιήσουν κυρίως το πετρέλαιο, με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από ό,τι το φυσικό αέριο (20%).
Ακολουθούν με 16% τα κλιματιστικά/αντλίες θερμότητα
Πιο χαμηλά συναντάμε άλλους τρόπους. Οι οκτώ στους δέκα δεν θα αλλάξουν τρόπο θέρμανσης φέτος.
• Το άνοιγμα των καταστημάτων και κάποιες Κυριακές του χρόνου αξιολογείται αρνητικά από το 41%. Οι υπόλοιποι το αξιολογούν θετικά (27%) ή ουδέτερα (25%). Το 25% δηλώνει ότι αυτό αυξάνει τις αγορές τους, και το 34% (ποσοστό πάντως καθόλου ευκαταφρόνητο!) παραδέχεται ότι τις διευκολύνει!
Ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά θετικών απαντήσεων συναντάμε σε κάποιες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. επιχειρηματίες / επαγγελματίες).
Πηγή: newsme.gr