Νέα απάτη με αποστολή «περίεργων» δεμάτων σε ανυποψίαστους πολίτες (φωτο)

Όταν ο μόνιμος κάτοικος της Μυτιλήνης έκλεινε χθες το μεσημέρι το τηλέφωνο ολοκληρώνοντας την συνομιλία του με τον υπάλληλο της εταιρείας courier δεν μπορούσε να φανταστεί τη συνέχεια….

Σε λίγα λεπτά ήταν στο σπίτι του ο υπάλληλος της εταιρείας courier και του παρέδωσε ένα μικρό δέμα από την Κίνα. Όλα τα έξοδα για το δέμα ήταν πληρωμένα από τον αποστολέα. Επάνω στο δέμα ήταν όλα τα στοιχεία του κατοίκου της Μυτιλήνης: Ονοματεπώνυμο , Διεύθυνση και ο αριθμός του κινητού του. Επομένως το δέμα ήταν σίγουρα δικό του.

Δεν θυμόταν όμως να έχει κάνει καμία on line παραγγελία στο εξωτερικό. Ούτε περίμενε κάποιο δέμα από φίλο ή γνωστό. Η περιέργεια μεγάλωνε… Τον προβλημάτισε ότι η περιοχή της Κίνας από την οποία ξεκίνησε το δέμα, παρέπεμπε στην περιοχή που ξεκίνησε η πανδημία.

Αποφάσισε τελικά να ανοίξει το πακέτο. Έκπληκτος είδε ότι περιείχε ένα επώνυμο δαχτυλίδι! Συνοδευόταν μάλιστα με όλα τα παραστατικά πώλησης. Το μυστήριο πλέον είχε μεγαλώσει.

Ποιος είχε λόγο να του στείλει ένα τόσο ακριβό δαχτυλίδι από την Κίνα; Μήπως όμως είναι κάτι άλλο; Το πρώτο βήμα που έκανε είναι να εξετάσει την αυθεντικότητα του δαχτυλιδιού. Απευθύνθηκε σε γνωστό κοσμηματοπώλη της Μυτιλήνης και η απάντηση ήταν αναμενόμενη: το δαχτυλίδι είναι «μαϊμού» και η αξία του ελάχιστη. Το ερώτημα όμως παρέμενε. Ποιος είχε λόγο να στείλει από την Κίνα ένα ψεύτικο δαχτυλίδι πληρώνοντας μάλιστα μεταφορικά που είναι μεγαλύτερα από την αξία του δαχτυλιδιού;

Ερευνήσαμε το θέμα και το μυστήριο λύθηκε! Είναι μια νέα μορφή απάτης που όμως είναι δύσκολο και να εντοπιστεί και να βρεθεί άκρη. Από το 2019 ξεκίνησε μια παράνομη τακτική από εταιρείες της Κίνας με το να στέλνουν πακέτα σε ανυποψίαστους πολίτες των ΗΠΑ. Από το φέτος το καλοκαίρι στο στόχαστρο έχουν μπει και χώρες της Ε.Ε. Παρόμοια πακέτα με βάση τις αναφορές έχουν σταλεί σε Ιταλία και Γαλλία. Τώρα φαίνεται είναι και η σειρά της Ελλάδας. Η αποστολή των πακέτων ασφαλώς έχει το σκοπό της…

Η διαδικασία έχει ως εξής: Οι επιτήδειοι έχοντας αγοράσει τα αληθινά στοιχεία πολιτών -ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, κινητό – πωλούνται στην «σκοτεινή πλευρά» του διαδικτύου – δημιουργούν με αυτά τα στοιχεία ένα λογαριασμό στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες παγκόσμιου εμπορίου ή e-shop. Σ’ αυτές τις πλατφόρμες μπορείς να αξιολογήσεις την εταιρεία και το προϊόν μόνο μετά την παραλαβή. Μόλις δηλαδή η courier δώσει σήμα ότι έχεις παραλάβει το προϊόν που δήθεν έχεις παραγγείλει μπορείς να γράψεις τα σχόλια στην πλατφόρμα παραγγελίας. Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα στοιχεία των ανυποψίαστων πολιτών που έχουν παραλάβει το δέμα γράφουν με τα στοιχεία τους θετικά σχόλια για το προϊόν και την εταιρεία. Ο επισκέπτης της πλατφόρμας όταν θα θέλει να παραγγείλει θα διαβάσει τα θετικά σχόλια των δήθεν καταναλωτών που εμπιστεύτηκαν αυτό το προϊόν. Και θα πέσει στην παγίδα να παραγγείλει… Διαβάζοντας ο ανυποψίαστος πελάτης π.χ. 50 θετικά σχόλια για το φοβερό δαχτυλίδι θα την πατήσει πληρώνοντας πολλά χρήματα για ένα «μαϊμού» δαχτυλίδι.

Η απάτη αυτή έχει πολλές εκδοχές με διάφορα πακέτα. Από γραβάτες, μεταξωτά μαντίλια και δαχτυλίδια μέχρι άδεια πακέτα που μόνο σκοπό έχουν να ενεργοποιήσουν τη δυνατότητα σχολιασμού στις πλατφόρμες.

Ο συμπολίτης μας απευθύνθηκε στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που όμως δήλωσαν αναρμόδιοι να παρέμβουν. Η αποστολή ενός πακέτου χωρίς καμία επιβάρυνση δεν έχει κάτι το παράνομο εκ πρώτης άποψης. Η δυσκολία είναι να ανακαλύψεις ποιος είναι ο χρήστης κάπου στην Κίνα που χρησιμοποιεί τα στοιχεία σου για να σχολιάσει θετικά ένα προϊόν…

Η πιο απλή λύση για την αντιμετώπιση του θέματος είναι μία: δεν κάνουμε παραλαβή δέματος που δεν έχουμε παραγγείλει ή δέματος που δεν ξέρουμε τα στοιχεία του αποστολέα. Σ’ αυτή την περίπτωση το δέμα επιστρέφει πίσω και χάνεται η δυνατότητα σχολιασμού με τα στοιχεία μας στις πλατφόρμες εμπορίου ή e-shop.

πηγή: lesvosnews.gr