Νέες ταυτότητες: Οι αλλαγές που ήρθαν – Τι πρέπει να ξέρετε

Διαφοροποιείται ο τρόπος που βγάζουμε τις νέες ταυτότητες. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε όσοι ενδιαφέρεστε.

Σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης για τις νέες ταυτότητες ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών.

Με την απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, πλέον όλοι οι πολίτες μπορούν να καταθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση νέας ταυτότητας σε οποιαδήποτε αρμόδια υπηρεσία, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους.

Η σημαντική αυτή ρύθμιση αίρει τον γεωγραφικό περιορισμό για την έκδοση δελτίων ταυτότητας, καθώς οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται από τις Υπηρεσίες Ασφαλείας σε όλη τη χώρα, είτε πρόκειται για Τμήματα Ασφαλείας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είτε για Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας σε άλλες περιοχές.

Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν αρμόδιες υπηρεσίες ασφαλείας σε μια περιοχή, την έκδοση των δελτίων αναλαμβάνει το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα ή η Υποδιεύθυνση Αστυνομίας.

Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι η νέα διαδικασία εξασφαλίζει ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση.

Με τη νέα ρύθμιση, οι πολίτες αποκτούν μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε κατάλληλη αρχή για την έκδοση της ταυτότητάς τους, ανεξαρτήτως της διεύθυνσης κατοικίας τους.

Παράλληλα, μειώνεται ο χρόνος αναμονής και οι καθυστερήσεις, ενώ η εξυπηρέτηση γίνεται πιο άμεση, καθώς δεν απαιτείται η αναζήτηση τοπικής αρμόδιας υπηρεσίας.

Μείζονος σημασίας είναι και η μείωση της γραφειοκρατίας, αφού η διαδικασία απλοποιείται, επιταχύνοντας τις διαδικασίες και προσφέροντας στους πολίτες μια πιο εύκολη και άμεση λύση για την έκδοση των νέων δελτίων.

Για τη διευκόλυνση των πολιτών, υπενθυμίζεται ότι μπορούν να προγραμματίζουν ηλεκτρονικά το ραντεβού τους μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, για την έκδοση νέας ταυτότητας ή αντικατάσταση λόγω φθοράς, λήξης ή αλλαγής στοιχείων.

Η πλατφόρμα αναπτύχθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η είσοδος πραγματοποιείται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

Νέες ταυτότητες: Το ραντεβού για την έκδοση
Αρχικά μπαίνετε στην ιστοσελίδα id.gov.gr και γιια να κλείσετε το ηλεκτρονικό σας ραντεβού θα χρειαστεί να καταχωρίσετε:
τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
τα στοιχεία επικοινωνίας σας
Σημειώστε πως μπορείτε να προγραμματίσετε ραντεβού μόνο για εσάς και το ανήλικο τέκνο σας ηλικίας άνω των 12 ετών.
Επίσκεψη στην αρμόδια αστυνομική αρχή
Κατά την επίσκεψή σας στην αρμόδια αστυνομική αρχή, όπου θα εκδώσετε την ταυτότητα σας, θα χρειαστεί να προσκομίσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Απώλεια ΔΤ
Σε περίπτωση απώλειας της ταυτότητας σας, επιλέξτε Δήλωση απώλειας δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών και στη συνέχεια επικοινωνήστε τηλεφωνικά με την αρμόδια αστυνομική αρχή, όπου υπάλληλος του αστυνομικού τμήματος θα σας κλείσει το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.
Κλοπή ΔΤ
Η καταγγελία για κλοπή του ΔΤ γίνεται στην αρμόδια αστυνομική Υπηρεσία και όχι ηλεκτρονικά. Για να κλείσετε ραντεβού για έκδοση νέας ταυτότητας επικοινωνήστε με την αρμόδια αστυνομική αρχή και ο αρμόδιος υπάλληλος θα σας κλείσει το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.