Η διαδικασία αντικατάστασης των παλαιών ταυτοτήτων με νέες έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς όλοι οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να αποκτήσουν τα νέα δελτία ταυτότητας. Οι καινούριες ταυτότητες θα περιλαμβάνουν έναν μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα χρησιμεύει ως βασικό στοιχείο ταυτοποίησης στις συναλλαγές με το δημόσιο. Ο αριθμός αυτός θα είναι υποχρεωτικός για κάθε άτομο που διαθέτει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ). Πριν από την έκδοση της νέας ταυτότητας, κάθε πολίτης πρέπει να αποκτήσει τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας myinfo, που είναι διαθέσιμη στο Gov.gr.
Ο Προσωπικός Αριθμός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του πολίτη, καθώς και τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς. Ο ενδιαφερόμενος θα επιλέγει ο ίδιος το γράμμα και έναν από τους δύο αριθμούς, ενώ το σύστημα της πλατφόρμας θα ορίζει τον δεύτερο αριθμό αυτόματα. Το γράμμα θα πρέπει να είναι ένα από εκείνα που υπάρχουν και στη λατινική αλφάβητο, ώστε να μην προκύπτουν προβλήματα στη χρήση του διεθνώς.
Για να αποκτήσει τον Προσωπικό Αριθμό του, ο πολίτης θα εισέρχεται στην πλατφόρμα myinfo, όπου θα μπορεί να διαμορφώσει τον μοναδικό του αριθμό. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο αριθμός θα ενσωματωθεί αυτόματα στη νέα ταυτότητα. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να διασφαλίζει την ασφάλεια και την αξιοπιστία των προσωπικών δεδομένων, προσφέροντας έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο αυθεντικοποίησης στις συναλλαγές με το δημόσιο και τις ψηφιακές υπηρεσίες.
Η προθεσμία για την ολοκλήρωση της αντικατάστασης των ταυτοτήτων λήγει τον Αύγουστο του 2026.
Nέα διαδικασία ραντεβού και επιβεβαίωση στοιχείων
Η εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού θα επιφέρει και αλλαγές στον τρόπο προγραμματισμού των ραντεβού για την έκδοση νέων ταυτοτήτων. Σύμφωνα με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ένα νέο σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία και να μειώσει τον φόρτο εργασίας στις αστυνομικές υπηρεσίες. Η νέα μέθοδος θα είναι διαθέσιμη παράλληλα με την έναρξη της χρήσης του Προσωπικού Αριθμού και θα συμβάλει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Εάν κατά τη διαδικασία εγγραφής στην πλατφόρμα myinfo διαπιστωθούν ασυμφωνίες στα προσωπικά στοιχεία ενός πολίτη (όπως το επώνυμο, το όνομα ή η ημερομηνία γέννησης), το σύστημα θα εμφανίζει σχετική ειδοποίηση. Ο πολίτης θα ενημερώνεται ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα στοιχεία που τηρούνται στο Μητρώο Πολιτών και εκείνα που είναι καταγεγραμμένα στο Μητρώο της Αστυνομίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ενδιαφερόμενος θα καλείται να διορθώσει τα στοιχεία του άμεσα, προκειμένου να είναι ενιαία σε όλα τα συστήματα. Αν προκύψει σοβαρό ζήτημα αναντιστοιχίας, ο πολίτης θα πρέπει να επισκεφθεί το ληξιαρχείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένος, ώστε να γίνει η απαραίτητη διόρθωση επιτόπου.
Eνίσχυση της ψηφιακής ασφάλειας
Παράλληλα με τις αλλαγές στις ταυτότητες, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προχωρά στη δημιουργία ενός πιο ισχυρού συστήματος ταυτοποίησης. Οι πολίτες που το επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν νέους, ασφαλέστερους κωδικούς πρόσβασης για τις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου, όπως το Taxisnet και το Gov.gr. Για όσους προτιμούν, θα υπάρχει η επιλογή να διατηρήσουν τους παλιούς κωδικούς τους, ενώ οι νέοι κωδικοί θα προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια κατά τη σύνδεση και χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών.
Οι αλλαγές αυτές σηματοδοτούν ένα νέο κεφάλαιο στην ψηφιακή διακυβέρνηση, ενισχύοντας την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και διευκολύνοντας τις συναλλαγές των πολιτών με το κράτος.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ