Πέρα από τις αυστηρότερες ποινές, ο νέος Κ.Ο.Κ. θα προβλέπει και μείωση των ορίων ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30 χλμ./ώρα. Ποιοι δρόμοι, ωστόσο, θα έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας;

Στην κορυφή της ατζέντας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η εκτενής επικαιροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της διαμόρφωσής του και το αμέσως προσεχώς διάστημα αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, όπως έχει αναφέρει ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ο Νέος Κ.Ο.Κ. βρίσκεται κάτω από την «ομπρέλα» του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας που έχει ως κεντρικό στόχο τη μείωση των θυμάτων στην άσφαλτο κατά 50% έως το τέλος της δεκαετίας και τον μηδενισμό τους σε σχεδόν 30 χρόνια.

Για την επίτευξη, ωστόσο, του ανωτέρω φιλόδοξου στόχου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν θα περιοριστεί στην εισαγωγή απλά αυστηρότερων ποινών για τις παραβάσεις που σχετίζονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα (βλ. υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).

Εντούτοις, θα περιλαμβάνει και μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, σε μια προσπάθεια να καταστούν οι δρόμοι ασφαλέστεροι. Πρέπει, βέβαια, να διευκρινιστεί ότι τα δεν θα υπάρξει καθολική μείωση των ορίων στα 30 χλμ./ώρα, μιας και κάτι τέτοιο είναι αδύνατο και μη λογικό, όπως είχε επισημάνει στο carandmotor.gr ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

«Δεν γίνεται σε όλη τη Μεσογείων να κινείσαι με 30 χλμ./ώρα. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο», είχε σχολιάσει χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, ο οποίος διευκρίνισε ότι αρμόδιοι για την επιλογή των δρόμων όπου θα εφαρμοστεί μείωση του ορίου ταχύτητας θα είναι οι δήμοι και οι περιφέρειες.

«Δίνουμε στους δήμους και τις περιφέρειες τη δυνατότητα δημιουργήσουν στο οδικό δίκτυο που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους ζώνες στις οποίες το ανώτατο όριο ταχύτητας θα περιορίζεται σε 30 χλμ./ώρα. Από την άλλη, δεν γίνεται όλοι οι δρόμοι της Αθήνας να έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα».

Οι δρόμοι, λοιπόν, που θα φέρουν χαμηλότερα όρια ταχύτητα θα είναι κυρίως εκείνοι όπου κυκλοφορεί μεγάλος όγκος πεζών και ποδηλατών.

Πηγή: carandmotor.gr

Προηγούμενο άρθροΔήμοι: 126 δεν όρισαν ενεργειακό υπεύθυνο -Tι έχουν κάνει Αργοστόλι, Ληξούρι, Σάμη και Ιθάκη (λίστα)
Επόμενο άρθροΜια νοσταλγική βόλτα στα μπαρ και τα κλαμπ της Αθήνας των ’70s και των ’80s