Σημασία σε όλα αυτά, θα έχει πάντα η παιδεία.
Μετά τον καφέ όπου μια ρουφηξιά μπορεί να φέρει την καταστροφή, έρχεται ένα ακόμη μέτρο εν όψει του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που με βάση την παράκρουση που επικρατεί στους δρόμους δεν το είδαμε να έρχεται – όχι, αλήθεια τώρα. Και υπάρχει λόγος γι’ αυτό, αλλά ας τα πάρουμε με τη σειρά.
Στα πλαίσια του νέου ΚΟΚ στη χώρα μας, επιτρέπεται στα μηχανάκια η διήθηση -δηλαδή η σφήνα- υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα παραβιάζουν το όριο ταχύτητας. Αυτό, είναι πλέον τα 30χλμ ανά ώρα στον αστικό ιστό, ενώ τα δίκυκλα παίρνουν και προτεραιότητα να μπορούν να προσπεράσουν, έστω και με σφήνα, τα αυτοκίνητα ώστε να βγουν μπροστά στο φανάρι.
Δεν ξέρουμε αν κάποιοι ζουν σε άλλη χώρα, αλλά οι σφήνες από τα μηχανάκια, είναι κάτι που συμβαίνει από τότε που κυκλοφορούν στην Αθήνα.
Έχουν σημειωθεί ουκ ολίγες φορές περιστατικά λόγω των σφηνών αλλά και φυσικά της αμέλειας των οδηγών των αυτοκινήτων, που αυτή η απόφαση κάπως μας προβληματίζει. Μήπως δηλαδή με αυτόν τον τρόπο της νομιμοποίησης, γίνουν τα πράγματα χειρότερα;
Δεν υπάρχει λόγος ακόμα και αυτός που δεν έκανε να μη κάνει, ενώ όσοι έκαναν θα κάνουν δέκα φορές περισσότερο γνωρίζοντας ότι καλύπτονται από το νόμο. Μέσα στις κατοικημένες περιοχές άλλωστε και λόγω της κίνησης, τα αυτοκίνητα -ακόμη και να ήθελαν- δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα. Μήπως δρόμοι γεμάτοι σφήνες είναι και με τη βούλα πλέον επικίνδυνοι δρόμοι;
Γιατί παιδιά εδώ που τα λέμε, είναι η οδηγική κουλτούρα που κάνει τη διαφορά. Όσοι νόμοι και να βγουν αύριο, σφήνες ή όχι, το θέμα είναι πως θα επιλέξουμε εμείς να συμπεριφερθούμε την επόμενη μέρα. Μηχανάκια που κινούνται με σφήνες χωρίς φλας, αυτοκίνητα που κλείνουν το δρόμο στα μηχανάκια χωρίς να κοιτάξουν, προσπεράσεις από τα δεξιά και ένα σωρό ακόμη πράγματα που βλέπουμε καθημερινά εκεί έξω. Βασικά, μας φαίνεται πολύ καλύτερο το μέτρο όπου πλέον κάποιος «γνωστός» δεν θα μπορεί να σβήσει την κλήση, έτσι ώστε όσοι πραγματικά φταίνε, πραγματικά να πληρώσουν. Χωρίς υπεκφυγές και να βάλουν μυαλό προτού δημιουργήσουν βλάβη σε τρίτους.
Όλα τα υπόλοιπα θα τα δούμε στο δρόμο.
πηγή: ratpack.gr