Με τις θερμοκρασίες να βρίσκονται ήδη σε χαμηλά επίπεδα, το ερώτημα για την τοποθέτηση του σωστού τύπου ελαστικών στο αυτοκίνητο επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο.

Τα μέγιστα επίπεδα ασφάλειας που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή εξαρτώνται άμεσα και σε μεγάλο βαθμό από την επιλογή που έχουμε κάνει στα ελαστικά μας.

Με τα ελαστικά να αποτελούν και τα μοναδικά σημεία επαφής του αυτοκινήτου μας με την άσφαλτο, ανάλογα με την εποχή και τις συνθήκες στις οποίες κινούμαστε ο τύπος των ελαστικών που φέρει το αυτοκίνητό μας μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και σωτήριος, για εμάς αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Η απόδοση των σύγχρονων ελαστικών αναφορικά με την πρόσφυση που προσφέρουν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από δύο κυρίως πράγματα: την χάραξη του πέλματος τους και τη σύσταση της γόμας τους.

Οι παραπάνω είναι και οι λόγοι που δεν υπάρχει ένα ελαστικό, το οποίο να λειτουργεί τέλεια όλες τις εποχές του χρόνου, ενώ η χρήση του λάθος ελαστικού την λάθος εποχή μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το ίδιο, την τσέπη μας αλλά και την ασφάλεια μας.

Με τα ελαστικά δρόμου να χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες, τα θερινά και τα χειμερινά, αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε όσο πιο πιστά μπορούμε είναι ο κανόνας των επτά βαθμών Κελσίου.

Σύμφωνα με τον κανόνα των επτά βαθμών Κελσίου, το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι η συνήθης μέση θερμοκρασία που επικρατεί στο περιβάλλον όπου κινούμαστε, ανάλογα με την εποχή. Βάσει αυτής της μέσης θερμοκρασίας θα οδηγηθούμε και στη σωστή επιλογή τύπου ελαστικού για το αυτοκίνητό μας.

Αν λοιπόν μένουμε μόνιμα και κινούμαστε σε περιοχή όπου η μέση θερμοκρασία τον χειμώνα βρίσκεται κοντά ή κάτω από τους επτά βαθμούς Κελσίου τότε πρέπει απαραίτητα να εφοδιαστούμε με χειμερινά ελαστικά.

Αν από την άλλη η μέση θερμοκρασία βρίσκεται πολύ πάνω από τους επτά βαθμούς Κελσίου, όπως για παράδειγμα το καλοκαίρι, τότε τα ομώνυμου τύπου ελαστικά είναι η ενδεδειγμένη και ασφαλής επιλογή.

Τα χειμερινά ελαστικά προσφέρουν πολύ υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος καθώς η μαλακή σύσταση της γόμας τους τους επιτρέπει να διατηρούν τα επίπεδα ελαστικότητας που απαιτούνται για να «γραπώνουν» το οδόστρωμα.

Από την άλλη τα καλοκαιρινά ελαστικά φέρουν σκληρότερη γόμα ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν και να παραμείνουν… ένα κομμάτι στις σημαντικά υψηλότερες θερμοκρασίες χρήσης για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί.

Ο παραπάνω είναι και ο λόγος που τα καλοκαιρινά ελαστικά δεν καταφέρνουν να προσφέρουν πρόσφυση τον χειμώνα αφού λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας η γόμα τους σκληραίνει σε τέτοιο βαθμό -με την θερμοκρασία κάτω από τους επτά βαθμούς Κελσίου- που δεν μπορεί πλέον να γραπώσει την άσφαλτο.

Τα χειμερινά ελαστικά διατρέχουν παράλληλα ακόμη και τον κίνδυνο να διαλυθούν στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού και η χρήση τους τη συγκεκριμένη εποχή πρέπει να αποφεύγεται με κάθε τρόπο, ειδικά για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα.

Πηγή: carandmotor.gr

Προηγούμενο άρθροΦιλαρμονική Αργοστολίου Διονύσιος Λαυράγκας: Στολίσαμε για να υποδεχτούμε τον Δεκέμβρη χαρούμενα και μελωδικά (εικόνες)
Επόμενο άρθροΠαύλος Παπαδάτος: “112 πάει το εξευτελίσαμε και αυτό!”