Οδηγείς στην Αθήνα; Προσοχή! Μεγάλο πρόστιμο αν έχεις αυτό το ΙΧ

ΙΧ: Όλοι οι ιδιοκτήτες που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα ντίζελ με ημερομηνία κατασκευής πριν το 2009 και κυκλοφορούν παράνομα στο Νομό Αττικής και Θεσσαλονίκης, τιμωρούνται με πρόστιμο 147 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων για ένα μήνα.

Η παράνομη κυκλοφορία χιλιάδων εισαγόμενων μεταχειρισμένων ρυπογόνων ντίζελ οχημάτων εντός των αστικών κέντρων, έχει κορυφωθεί λόγω ελλείψεως ελέγχων και για αυτό το λόγο, κρίνεται απαραίτητο να παρθούν άμεσα μέτρα από το αρμόδιο Υπουργείο σύμφωνα με το Carandmotor.gr.

Συνεχίζεται η παράνομη κυκλοφορία πολλών παλιών ντίζελ οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, λόγω των σχεδόν ανύπαρκτων ελέγχων που πραγματοποιούνται.

Ως η χρονιά του ντίζελ λογίζεται το έτος 2011, μιας και τότε επιτράπηκε η πετρελαιοκίνηση εντός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, άρωντας μία – για πολλούς – άδικη απαγόρευση που έπληττε την αγορά αυτοκινήτου για πολλά χρόνια.

ΙΧ: Καμπανάκι

Οι αλλαγές στο κυκλοφοριακό καθεστώς της χώρας μας επήλθαν μέσω του νόμου 4030 /2011, ο οποίος επέτρεψε την κυκλοφορία των diesel οχημάτων στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, εξαιρουμένων ωστόσο των πετρελαιοκίνητων παλαιάς τεχνολογίας που είναι και τα πιο ρυπογόνα.

Στο άρθρο 50, λοιπόν, του ανωτέρου νόμου, αναφέρεται χαρακτηριστικά:

Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου.

ΙΧ: Παράνομα αυτοκίνητα σε αθήνα και θεσσαλονίκη

Για τα προγενέστερα Euro 4 -3 – 2 -1 απαγορεύεται η κυκλοφορία τους από και εντός των παρακάτω περιοχών:

Στον Νομό Αττικής: Ελευσίνα –Μαγούλα –Φυλή –Αχαρνές –Θρακομακεδόνες –Βαρυμπόμπη –Κρυονέρι -Άγιος Στέφανος –Άνοιξη –Σταμάτα –Ροδόπολη –Διόνυσος –Πικέρμι –Σπάτα –Κορωπί –Βάρη –Βάρκιζα. Για τον Νομό Θεσσαλονίκης: Ν. Ιωνίας (Διαβατών) Καλοχωρίου, Ευκαρπίας, Ασβεστοχωρίου, Πανοράματος και Πυλαίας».

Από τα ανωτέρω συμπεραίνεται ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ που έχουν κατασκευαστεί πριν το 2009 και συναντώνται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι κυρίως εισαγωγής και κυκλοφορούν παράνομα.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης το 2011, γιγάντωσε τη ζήτηση για τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα, η οποία ωστόσο δεν μπορούσε να καλυφθεί με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εντός της Ελλάδος.

ΙΧ: Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την εισαγωγή

χιλιάδων παλιών πετρελαιοκίνητων Euro 4 και παλαιότερων οχημάτων με πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Τα συγκεκριμένα οχήματα ταξινομήθηκαν «νομότυπα» κατά βάση, με ψευδείς βεβαιώσεις που αναφέρουν πως οι ιδιοκτήτες τους τα χρησιμοποιούν εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Φυσικά, αυτό στην πράξη δεν συμβαίνει και έτσι τα βλέπουμε να κυκλοφορούν καθημερινά ανάμεσά μας.

Σε περίπτωση, ωστόσο, που διαπιστωθεί στο πλαίσιο τροχονομικού ελέγχου πως κάποιο diesel Euro 4 ή παλαιότερο κινείται εντός της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, μπορεί να βεβαιωθεί διοικητικό πρόστιμο 147 ευρώ και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για ένα μήνα.

Επίσης, αν κυκλοφορεί κάποιος παράνομα με πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος, υπάρχει περίπτωση μη κάλυψής του από την ασφαλιστική του εταιρεία αν εμπλακεί σε ατύχημα ή απαιτηθεί να κάνει χρήση της κάλυψης κλοπής.

Στο πλαίσιο της βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, θεωρούμε πως κάποια στιγμή οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων προκειμένου να απαγορευτεί με ουσιαστικό τρόπο η κυκλοφορία των παλιών ντίζελ.

Με ποια αυτοκίνητα «τρως» πρόστιμο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Νέος ΚΟΚ, ψηφιοποίηση, οδική ασφάλεια, αλλά και κύκλωμα που μοίραζε με το αζημίωτο άδειες οδήγησης σε αλλοδαπούς και μη. Μερικά από τα θέματα που θέλαμε να συζητήσουμε με τον Μιχάλη Παπαδόπουλο, υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και που ευχαρίστως δέχτηκε να τα πούμε σε μια χαλαρή μεν, αλλά πλήρως εποικοδομητική συζήτηση.

Η βασική λογική του νέου ΚΟΚ είναι πως αποενοχοποιείται το αυτοκίνητο
Ας αρχίσουμε λοιπόν από τον νέο ΚΟΚ. Μια ιστορία που σε εμάς τους κάπως παλαιότερους θυμίζει τον μύθο του Σίσυφου: Όλο αλλάζει αλλά και πάλι ουδείς είναι ικανοποιημένος και πάλι αλλάζει και πάει λέγοντας.

Πότε λοιπόν θα τον δούμε να βγαίνει στον αέρα;

Αρχικά να πούμε πως ο ΚΟΚ έχει να αναθεωρηθεί από το 2007. Η λογική του υπουργείου μας είναι πως ο ΚΟΚ πρέπει να είναι πιο δίκαιος, πιο αυστηρός, αλλά και όπως τόνισε και ο Κώστας Καραμανλής να υλοποιείται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.

Η βασική λογική του νέου ΚΟΚ είναι πως αποενοχοποιείται το αυτοκίνητο. Δεν φταίει το αυτοκίνητο και τα υπόλοιπα μέλη μιας οικογένειας ή μιας εταιρείας για μια παράβαση που θα διαπράξει ο οδηγός.

Έτσι σταματάμε να τιμωρούμε το αυτοκίνητο, εκτός της περίπτωσης της παράνομης στάθμευσης. Αλλά και εκεί, μόλις πληρωθεί η κλήση οι πινακίδες θα επιστρέφονται αμέσως.

Δεύτερος πυλώνας είναι πως θα έχουμε πολύ αυστηρότερες ποινές σε κάποιες παραβάσεις όπως είναι η παραβίαση του κόκκινου, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η στάθμευση σε ράμπες ΑΜΕΑ κ.τ.λ.

Θέλουμε μέχρι τον Ιανουάριο να έχει γίνει νόμος του κράτους ο νέος ΚΟΚ.

Μιχάλης Παπαδόπουλος: «Με τον νέο ΚΟΚ, ποινή στον παραβάτη, όχι στο αυτοκίνητο»

Ναι, αλλά απ’ ό,τι καταλαβαίνω υπάρχει πρόβλημα εφαρμογής του.
Αλήθεια είναι. Και ο λόγος είναι πως Αστυνομία και Δημοτική Αστυνομία έχουν έλλειψη προσωπικού. Δεν είναι μόνον η εφαρμογή του ΚΟΚ. Ένα μεγάλο πρόβλημα για παράδειγμα είναι η υποκλοπή του μεταφορικού έργου από ΙΧ.

Επίσης εστιάζουμε στην επί τόπου πληρωμή του προστίμου από τους παραβάτες, ειδικά από τουρίστες ή οδηγούς διεθνών μεταφορών. Αυτοί σήμερα παίρνουν μια κλήση και την πετούν με το δημόσιο να χάνει πολλά χρήματα.

Πριν φτάσουμε εκεί να δούμε λίγο για το αδιάβλητο των εξετάσεων στη χορήγηση αδειών οδήγησης, ειδικά μετά την πρόσφατη αποκάλυψη κυκλώματος που καλωδίωνε υποψήφιους στις εξετάσεις;

Κοιτάξτε! Αρμόδιες για τις εξετάσεις…

είναι οι διευθύνσεις μεταφορών των περιφερειών. Εμείς περάσαμε ένα νόμο στα τέλη του 2021. Δυστυχώς καμία περιφέρεια δεν έχει εφαρμόσει αυτά που προβλέπει ο νόμος στις γραπτές εξετάσεις.

Τους έχουμε δώσει τις προδιαγραφές για να αγοράσουν αυτά τα μηχανήματα που δεν έχουν μεγάλο κόστος, αλλά ακόμη δεν έχουν προχωρήσει σε αυτή τη διαδικασία. Σε ό,τι αφορά στην πρακτική εξέταση τα βρήκαμε πλήρως με τους εκπαιδευτές και για του πού θα είναι τοποθετημένη η κάμερα, το πού θα κάθεται ο εκπαιδευτής κ.τ.λ.

Στo πλαίσιο των νέων δεδομένων της μικροκινητικότητας, υπάρχουν αυτοκίνητα που οδηγούνται από την ηλικία των 16 ετών (με δίπλωμα μοτοποδηλάτου), ενώ τα ηλεκτρικά πατίνια και ηλεκτρικά ποδήλατα δεν απαιτούν κάποιες γνώσεις του ΚΟΚ. Πιστεύετε πως αυτό είναι ασφαλές ή χρήζει κάποιας επανεξέτασης;

Στον νόμο για τη Μικροκινητικότητα έχουν ενσωματωθεί στον ΚΟΚ συγκεκριμένοι κανόνες που αφορούν στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών, όπως η υποχρεωτική χρήση κράνους, ο φωτισμός των οχημάτων, οι δρόμοι όπου επιτρέπεται η κίνησή τους, καθώς και ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές γι’ αυτά τα οχήματα. Χρειάζεται ωστόσο μια περαιτέρω εξειδίκευση.

Θεωρούμε πως το επόμενο μεγάλο πρόβλημα μετά από αυτό που δημιουργήθηκε στα νησιά με τις «γουρούνες» θα είναι αυτό που αφορά στην κίνηση με τα πατίνια. Η προσωπική μου άποψη είναι πως και τα πατίνια θα πρέπει να έχουν αριθμό κυκλοφορίας.

Πηγή: newsme.gr