Παραβιάσατε την απαγόρευση κυκλοφορίας σε δάση, πάρκα και άλση; Το πρόστιμο είναι τσουχτερό

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Με χρηματικό πρόστιμο θα τιμωρούνται όσοι παραβιάζουν την απαγόρευση σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.

Βγήκε η ΚΥΑ των συναρμόδιων υπουργείων με την οποία καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης του διοικητικού προστίμου που επιβάλλεται για κάθε παράβαση της απαγόρευσης διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας προσώπων και οχημάτων, σε περιοχές NATURA, καθώς και σε δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση με σκοπό την αποτροπή κινδύνου εκδήλωσης δασικής πυρκαγιάς.

Αρμόδιες αρχές για τη διασφάλιση εφαρμογής της απόφασης απαγόρευσης και τη βεβαίωση του προβλεπόμενου διοικητικού προστίμου είναι τα κατά τόπο αρμόδια όργανα:

της Ελληνικής Αστυνομίας,
του Πυροσβεστικού Σώματος,
της Δασικής Υπηρεσίας και
της Δημοτικής Αστυνομίας.
Διαδικασία επιβολής προστίμου – υποβολής ένστασης

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Πόσο θα είναι το πρόστιμο

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση της απόφασης απαγόρευσης διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας προσώπων και οχημάτων, σε περιοχές NATURA, καθώς και σε δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ.

Η Πράξη Επιβολής Προστίμου συντάσσεται από το αρμόδιο όργανο, εις τριπλούν, βάσει του Υποδείγματος του Παραρτήματος Α της ΚΥΑ, ένα (1) αντίγραφο της οποίας δίδεται στον παραβάτη, ένα (1) τηρείται αρχειακά από την αρμόδια Υπηρεσία και ο νόμιμος τίτλος βεβαίωσης (στέλεχος), αποστέλλεται, κατά την περίπτωση μη εξόφλησης, στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) που είναι αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος του παραβάτη.

Στην Πράξη Επιβολής Προστίμου καταχωρίζονται, υποχρεωτικά, τα προσδιοριστικά της ταυτότητας του παραβάτη στοιχεία (Α.Φ.Μ., Δ.Ο.Υ., Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας ή Διαβατηρίου), ο χρόνος, ο τόπος τέλεσης, περιγραφή της διαπιστωθείσας παράβασης και το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου.

Στην περίπτωση άρνησης παροχής ατομικών στοιχείων/εγγράφων ή σε περίπτωση παρεμπόδισης του σχετικού ελέγχου, ζητείται η συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας και παρουσία των αρμόδιων οργάνων της, πραγματοποιείται ο σχετικός έλεγχος. Σε περίπτωση άρνησης του παραβάτη, παραλαβής του αντιγράφου, γίνεται σχετική μνεία από το αρμόδιο όργανο στο φύλλο της Πράξης Επιβολής Προστίμου και ακολουθεί η επίδοση ή η θυροκόλλησή του.

Εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την επίδοση ή θυροκόλληση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει ένσταση στον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας του οργάνου που επέβαλε το πρόστιμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση αποδείξεως των προβαλλόμενων λόγων ως αληθών και βάσιμων, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας του οργάνου που επέβαλε το πρόστιμο, εκδίδει απόφαση ακύρωσης του προς επιβολή προστίμου.

Η απόφαση επί της ένστασης εκδίδεται, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της. Οι ημέρες από την εμπρόθεσμη υποβολή της ένστασης μέχρι και την παραλαβή, με συστημένη επιστολή ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο, της απόφασης επί αυτής, δεν υπολογίζονται στην προθεσμία εντός της οποίας υποχρεούται ο παραβάτης να εξοφλήσει το πρόστιμο.

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τι θα ισχύσει με τα πρόστιμα

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Το επιβαλλόμενο πρόστιμο εισπράττεται κατά τα οριζόμενα στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.), ως εξής:

α. Εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου, μέσω ηλεκτρονικού παράβολου (e-παράβολο) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ), που εκδίδεται είτε απευθείας από την ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-paravolo (Φορέας Ελληνικό Δημόσιο ή αρμόδιος φορέας επιβολής προστίμου), είτε από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), είτε από τις Τράπεζες, είτε από τις κατά τόπους Δ.Ο.Υ.

β. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής του προστίμου, η αρμόδια Υπηρεσία εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου, βεβαιώνει και εισπράττει το διοικητικό πρόστιμο μέσω Δ.Ο.Υ που είναι αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος του παραβάτη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν.δ. 356/1974. 2. Ο φάκελος για κάθε παράβαση φυλάσσεται στο αρχείο της Υπηρεσίας που επιβάλλει το πρόστιμο.

Τα βεβαιωθέντα πρόστιμα, εισπράττονται ως δημόσια έσοδα στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων (Α.Λ.Ε.) 1560989001 «Λοιπά Πρόστιμα και Χρηματικές Ποινές» του κρατικού προϋπολογισμού.

Μεγάλο πρόστιμο αν κάνετε αυτό στο αμάξι

Ξανασκεφτείτε το αν σας έρθει η ακατανίκητη επιθυμία ενώ είστε στο τιμόνι να μουντζώσετε άλλον οδηγό ή και πεζό που σας εκνεύρισε και αυτό γιατί ο ΚΟΚ προβλέπει τόσο χρηματικό πρόστιμο όσο και βαρύτερες ποινές που φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση αφαίρεση άδειας και διπλώματος.

Συγκεκριμένα το διοικητικό πρόστιμο μεταφράζεται σε 100 ευρώ όμως υπάρχει και αφαίρεση διπλώματος και άδεια κυκλοφορίας για 10 ημέρες.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα σας έρθει η ακατανίκητη επιθυμία να… ξεσκονίσετε τα γαλλικά σας καλύτερα σκεφτείτε το ξανά.

Μεγάλες αλλαγές ο νέος ΚΟΚ

Ριζικές διαφοροποιήσεις έχει ο νέος ΚΟΚ. Έρχονται το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα από την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει στον οδηγό και όχι στο όχημα θα αποδίδονται οι ποινές του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που έδωσε την Παρασκευή νέες διευκρινίσεις, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών της ΝΔ, Φωτεινής Πιπιλή.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως στόχος του νέου ΚΟΚ είναι η «συμμόρφωση των οδηγών, γι αυτό, οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης».

Στο πλαίσιο αυτό, μια σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα.

ΚΟΚ: Που αυστηροποιούνται οι ποινές

Παράλληλα, όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι υπήρχαν οι ποινές, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρές:

Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν.

Από την πλευρά της, η κ. Πιπιλή έθιξε το ζήτημα της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς οδηγών, ζήτησε να καταργηθεί το μονοπρόσωπο δικαίωμα των διοικητών Τροχαίας να σβήνουν κλήσεις, ενώ κάλεσε το υπουργείο αφενός να συνεργαστεί με τους συναρμόδιους φορείς και αφετέρου να κόβει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα, πχ στους δήμους, των οποίων οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.

Απαντώντας στην κα Πιπιλή για τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα εισάγουμε το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία και θα τα κατανέμει στους δήμους, αλλά «αποκλειστικά για δράσεις οδικής ασφάλειας. Εάν όμως οι δήμοι, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν, δεν θα τα παίρνουν».

Πηγή: newsme.gr