Μια σειρά από ευεργετικές επιδράσεις στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου θα προκαλέσει ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, ο οποίος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2025. Ο δρόμος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος, θα έχει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και θα αποτελέσει έναν από τους πιο ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εντός του 2024 θα παραδοθούν τα πρώτα 56 χλμ. από τον Πύργο προς την Πάτρα, ενώ το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί σε 40 μήνες. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 74,8 χιλιομέτρων, εκ των οποίων, τα 13 χιλιόμετρα θα αφορούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δικτύου και τα 61,8 χιλιόμετρα θα είναι αποτέλεσμα νέας χάραξης.
Αναλυτικά οι τεχνικές λεπτομέρειες έχουν ως εξής:
Η κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.
Ανισόπεδοι Κόμβοι/Ημικόμβοι: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.
Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
Η κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας, καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
Η τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
Η κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.