Πλέον, βρισκόμαστε μία ανάσα πριν το χειμώνα, με τα πρώτα κρύα και τις βροχές να κάνουν την εμφάνιση τους. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αρκετά συχνά οι οδηγοί τη συγκεκριμένη περίοδο είναι το θόλωμα του παρμπρίζ. Η διαφορά της θερμοκρασίας εντός και εκτός της καμπίνας του αυτοκινήτου, δημιουργεί το συγκεκριμένο φαινόμενο, καθιστώντας την ορατότητα σχεδόν αδύνατη. Ο πιο γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος να λύσουμε το πρόβλημα σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, είναι να πατήσουμε το κουμπί που προβλέπεται για τη συγκεκριμένη χρήση και αυτομάτως το κλιματιστικό θα αναλάβει να ξεθολώσει το παρμπρίζ.
Αν το αυτοκίνητο μας είναι παλαιότερης τεχνολογίας, τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε τα εξής βήματα. Βάζουμε το καλοριφέρ στη μεγαλύτερη σκάλα με ζεστό αέρα, ο οποίος και απορροφά μεγαλύτερο μέρος της υγρασίας και επιλέγουμε η ροή του αέρα να γίνεται από το εξωτερικό περιβάλλον, και όχι με την ανακύκλωση. Βλέπετε, ο κύρος χειμερινός αέρας δεν συγκρατεί πολύ υγρασία, κάτι που σημαίνει ότι αν περάσει στην καμπίνα και τον θερμάνετε, τότε απορροφάται περισσότερη υγρασία από την ατμόσφαιρα. Σε κάθε περίπτωση, αν ανοίξετε για μικρό χρονικό διάστημα τα εμπρός παράθυρα, η διαδικασία θα επισπευσθεί με την είσοδο του κρύου ξηρού αέρα απ’ έξω.
Για να αποφύγετε το θόλωμα του παρμπρίζ, μπορείτε να ακολουθήσετε μερικά χρήσιμα tips, όπως για παράδειγμα το συχνό καθάρισμα του εσωτερικού μέρους του παρμπρίζ και των παραθύρων. Όταν είναι βρώμικα, το συγκεκριμένο φαινόμενο εμφανίζεται πιο εύκολα. Επίσης, φροντίστε να λειτουργεί σωστά ο εξαερισμός του αυτοκινήτου, να είναι σε καλή κατάσταση το φίλτρο αέρα και να μην είναι βουλωμένες οι εισαγωγές του εξαερισμού με φύλλα ή άλλα σκουπίδια. Μια πιο… ψαγμένη λύση που επιλέγουν κάποιοι μεγαλύτεροι σε ηλικία είναι η χρήση οινοπνεύματος στο παρμπρίζ, το οποίο ουσιαστικά μετατρέπεται σε ένα είδος αυτοσχέδιου φιλμ και αποτρέπει το θόλωμα. Φυσικά, οι πλέον παραδοσιακοί θα ανοίξουν τα τζάμια και θα υπομείνουν το κρύο για λίγη ώρα, ενώ θα φροντίσουν να διατηρήσουν ένα μέρος τους ανοικτό κατά τη διάρκεια της διαδρομής, αποφεύγοντας έτσι να θολώσουν ξανά. Τέλος, μία πιο… ακραία λύση είναι να τοποθετήσουμε σε κρυφά σημεία της καμπίνας μία παλιά κάλτσα γεμισμένη με χαλαζιακή άμμο! Βλέπετε, λειτουργεί σαν αφυγραντήρας και δεν επιτρέπει να αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό υγρασία μέσα στο αυτοκίνητο.
Πηγή: https://www.gocar.gr/