Αμαξι οροφη: Μια ιδιαίτερη πρόταση που αναμένεται να φέρει πολλές αντιδράσεις έρχεται με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης στα αυτοκίνητα.
Μια ιδιαίτερα ριζοσπαστική πρόταση έριξε στο τραπέζι ο τέως επικεφαλής των Πράσινων Οικολόγων-Πράσινων της Γαλλίας, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης στα αυτοκίνητα.
Με την ενεργειακή κρίση να απειλεί την οικονομική και πολιτική σταθερότητα της Ευρώπης, τα κράτη-μέλη της ΕΕ αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να προστατέψουν τα νοικοκυριά.
Έντονη ανησυχία επικρατεί μεταξύ άλλων και στη Γαλλία, η οποία – μαζί με την Ιρλανδία – είναι η χώρα που κινδυνεύει περισσότερο από διακοπές ρεύματος τον προσεχή χειμώνα.
Διάχυτο, βέβαια, είναι το αίσθημα αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι και το προσεχές καλοκαίρι όπου οι ενεργειακές απαιτήσεις θα συνεχίσουν να είναι υψηλές, λόγω της εκτενούς χρήσης των κλιματιστικών συσκευών.
Η εύρεση των απαραίτητων μέτρων που θα λειτουργήσουν ως «αντίδοτο» στην ενεργειακή κρίση το προσεχές καλοκαίρι αποτέλεσε ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης και τη διάρκεια της εξέτασης του νομοσχεδίου σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Εθνοσυνέλευση της Γαλλίας.
Αμαξι οροφη: Προειδοποίηση για οδηγούς: Αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα στα ΙΧ!
Στο τραπέζι, μάλιστα, έπεσε και μία ιδιαίτερα ριζοσπαστική πρόταση, δια στόματος του τέως γενικού γραμματέα των Οικολόγων Πρασίνων και νυν αναπληρωτής αρχηγός του κόμματος, Julien Bayou.
Ο τελευταίος πρότεινε να βαφτούν οι οροφές των κτηρίων λευκές ώστε, σε περίπτωση σφοδρού καύσωνα, να μην υπερθερμαίνονται οι εσωτερικοί χώροι (σ.σ. το λευκό χρώμα αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου). Σύμφωνα με τον Juilien Bayou, με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν θεαματικά οι ανάγκες ψύξης των εσωτερικών χώρων.
Όπως αναφέρει, μάλιστα, η Le Parisien, ο Bayou θεωρεί ότι λευκές πρέπει να βαφτούν και οι οροφές των… αυτοκινήτων, ώστε η ζέστη να μένει εκτός της καμπίνας, να λειτουργεί ο κλιματισμός λιγότερο και να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.
Η εν λόγω πρόταση συγκέντρωσε ποικίλα σχόλια, αλλά δεν κρίνεται τελείως ανεδαφική, όπως επισημαίνει ο Raphaël Ménard, επικεφαλής μηχανικός του διεθνούς αρχιτεκτονικού γραφείου AREP.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Raphaël Ménard, η αλλαγή του χρώματος της οροφής σε λευκό στο σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων της Γαλλίας θα οδηγούσε στην εξοικονόμηση περίπου 5 εκατ. λίτρων βενζίνης ανά έτος, ή γύρω στον 1 εκ. τόνο CO2.
Όπως εξήγησε, η λευκή οροφή στα αυτοκίνητα θα αποτρέπει την ανάπτυξη πολύ υψηλών θερμοκρασιών στην καμπίνα και επομένως θα μειώσει θεαματικά η χρήση των κλιματιστικών, που όπως ως γνωστόν αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με το carandmotor.gr.
Αμαξι οροφη: Να γιατί όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν άσπρη οροφή
Έναν απρόσμενο σύμμαχο στην προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος απέκτησε η επιστημονική κοινότητα, υπογραμμίζοντας τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση του λευκού χρώματος στις οροφές όλων των αυτοκινήτων.
Λύση στην προσπάθεια περιορισμού των εκλυόμενων ρύπων και στην αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου δίνουν οι χρωματικές επιλογές στο αμάξωμα ενός αυτοκινήτου.
Σχετική έρευνα κατέληξε στο άκρως ενδιαφέρον συμπέρασμα ότι οι λευκές οροφές των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να επιβραδύνουν το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Αυτό, λοιπόν, που τουλάχιστον στις νοτιότερες χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου γνωρίζουν οι περισσότεροι, ότι δηλαδή τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα αναπτύσσουν χαμηλότερες θερμοκρασίες κάτω από τον ήλιο αντανακλώντας ένα μέρος της ηλιακής ακτινοβολίας, έχει πλέον και την επιστημονική σφραγίδα.
Η συγκεκριμένη έρευνα αποκαλύπτει τι θα μπορούσε να συμβεί αν ο στόλος αυτοκινήτων ολόκληρης της Γαλλίας διέθετε λευκή οροφή. Στην περίπτωση αυτή, η ετήσια εξοικονόμηση καυσίμων θα έφτανε έως και τα 500 εκατομμύρια λίτρα, κάτι που θα μείωνε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 1 εκατομμύριο τόνους.
Η εξοικονόμηση καυσίμου προκύπτει από τη μειωμένη χρήση του κλιματισμού, καθώς τα οχήματα με λευκή οροφή θερμαίνονται λιγότερο κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών.
Οι Γάλλοι επιστήμονες ωστόσο δεν αρκέστηκαν στα συμπεράσματα, καταθέτοντας επίσημη πρόταση στις αρχές της χώρες ώστε να γίνει υποχρεωτική η λευκή βαφή όλων των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στη γαλλική επικράτεια.
Προφανώς η οδηγία αυτή θα μπορούσε να εφαρμοστεί μόνο στα αυτοκίνητα που πρόκειται να διατεθούν στο μέλλον και όχι στα περίπου 39 εκατομμύρια οχήματα τα οποία ήδη κυκλοφορούν στους γαλλικούς δρόμους.
Μια ανάλογη «υποχρέωση» εξετάζεται ακόμα και για το χρώμα των σπιτιών, καθώς και σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά η ενέργεια που απαιτείται για τον κλιματισμό στο εσωτερικό των κατοικιών.
Για την ώρα, πάντως, το σενάριο που θέλει όλα τα νέα αυτοκίνητα στη Γαλλία να έχουν λευκή οροφή φαντάζει απίθανο, παρά τα αδιάσειστα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η επιστημονική κοινότητα.
Αυτοκίνητο με Ηλιοροφή: Πως να το χαρείς και τι να προσέξεις!
Όταν ζεις σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, ο ήλιος λάμπει σχεδόν στο 80% της διάρκειας ενός έτους.
Πέρα από τα κάμπριο λοιπόν, τη λύση για μια ευάερη και -κυρίως- ευήλια καμπίνα στις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων, τη δίνει η ηλιοροφή!
Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις για όλους τους τύπους ηλιοροφής αλλά και tips συντήρησης ώστε να χαίρεσαι τον αθάνατο, μεσογειακό ήλιο!
Αμαξι οροφη: Οι κλασικές ηλιοροφές
Παλαιότερα, οι ηλιοροφές των αυτοκινήτων αποτελούνταν από ένα πάνελ αμαξώματος, γυαλιού ή απλά ένα κομμάτι ύφασμα και λειτουργούσαν χωρίς ηλεκτρικό μηχανισμό.
Η διεθνής ονομασία τους ήταν pop-up, ελληνιστί αναδυόμενες.
Για να την ανοίξει ο οδηγός έπρεπε με τη δύναμη των χεριών του, είτε να την ανασηκώσει, είτε να τη σύρει, είτε να την αφαιρέσει τελείως.
Ενδεικτικά, τις χειροκίνητες ηλιοροφές τις βρίσκεις στην Porsche 924, το Mazda RX-7 πρώτης γενιάς και Fiat 500 πρώτης γενιάς.
Όλα αυτά μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ’70…
Στη συνέχεια, ο εξοπλισμός άνεσης και τεχνολογίας άρχισε να εμπλουτίζεται και οι τύποι ηλιοροφών στα αυτοκίνητα πλήθυναν δραματικά!
Οι συρόμενες/αναδυόμενες ηλιοροφές (Spoiler)
Aκολούθησαν οι συρόμενες pop-up. Αυτές που όταν ανοίξουν θυμίζουν αεροτομή.
Κλασικό παράδειγμα, το Mazda RX7 της φωτογραφίας.
Ηλεκτρικές ως επί το πλείστον, καθώς δεν ήταν και το ευκολότερο πράγμα να σπρώχνεις πάνω και πίσω ολόκληρο πάνελ. Χώρια που οι συρόμενες/αναδυόμενες ηλιοροφές τοποθετούνταν σε ακριβά μοντέλα, οπότε μανιβέλες και λοιπά χειρονακτικά θα έμοιαζαν παράταιρα.
Οι ενσωματωμένες ηλιοροφές
Πρόκειται για την ηλεκτρικά συρόμενη οροφή που “κρύβεται” κάτω από τον ουρανό του αυτοκινήτου. Φυσικά, υπάρχει και η λειτουργία “tilt” δηλαδή η απλή ανασήκωση της μιας πλευράς ώστε να εισέλθει αέρας στην καμπίνα.
Αρχικά ήταν χειροκίνητες (με μανιβέλα α λα παράθυρο), όπως στις BMW 3 E30 ενώ στη συνέχεια απέκτησαν ηλεκτρικό μηχανισμό (βλέπε Honda CRX).
Οι ενσωματωμένες ηλιοροφές αν και μειώνουν ελάχιστα το διαθέσιμο χώρο πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, προσφέρουν τη δυνατότητα να ανοίξουν διάπλατα και να απολαύσει ο οδηγός το φως του ηλίου ή το ημίφως του φεγγαριού
Πηγή: newsme.gr