Προσοχή! Πρόστιμο για την αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων οδηγών

Αυτοκίνητο κόρνα: Αν χρησιμοποιεί κανείς συχνά την κόρνα του οχήματος του συνήθως λόγω εκνευρισμού, ξεπερνώντας τα όρια, κινδυνεύει με πρόστιμο 20 ευρώ.

Η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης έχει απαγορευτεί σε πολλές χώρες και επιτρέπεται μόνο όταν το επιβάλλουν συνθήκες ανάγκες.

Η συχνή χρήση κόρνας είναι μια εκνευριστική συνήθεια που συναντούμε καθημερινά στους δρόμους. Γνωρίζετε πως η άσκοπη χρήση μπορεί να τιμωρηθεί με πρόστιμο;

Η οδήγηση στις σφιχτές αστικές συνθήκες και ο ευέξαπτος χαρακτήρας αρκετών οδηγών καταλήγουν σε εκνευρισμό, με αποτέλεσμα ορισμένοι οδηγοί να καταφεύγουν σε κορναρίσματα, χειρονομίες και φωνές.

Αυτοκίνητο κόρνα: Τι αναφέρει ο ΚΟΚ

Η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης, έτσι αναφέρει την κόρνα ο Κ.Ο.Κ., έχει απαγορευτεί δια ροπάλου σε κάμποσες χώρες του πλανήτη, με την χρήση της περιορίζεται αποκλειστικά σε συνθήκες ανάγκης.

Στη χώρα μας, η κόρνα θεωρείται “έθιμο” και δύσκολα κάποιος θα τιμωρηθεί για άσκοπη και αλόγιστη χρήση της. Ο Κ.Ο.Κ. όμως προβλέπει τις συνθήκες για τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ενώ αναφέρει και το πρόστιμο που θα χρεωθούν οι φασαριόζοι οδηγοί.

Ας δούμε αναλυτικά τι αναφέρει το Άρθρο 37 του Κ.Ο.Κ. για τις ηχητικές προειδοποίησεις (κόρνα).

Αυτοκίνητο κόρνα: Η χρήση κόρνας επιτρέπεται μόνο:

  1. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την αποφυγή δυστυχήματος.

Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο.

Όταν μεταφέρονται με το όχημα άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας.

2. Η χρήση της κόρνας πρέπει να μην παρατείνεται πέραν του απολύτως αναγκαίου χρόνου.
3. Οι οδηγοί αυτοκινήτων μπορούν τη νύχτα, αντί να χρησιμοποιήσουν την κόρνα, να χρησιμοποιήσουν τα φώτα τους.

Τέλος, αυτός που παραβαίνει τις συγκεκριμένες διατάξεις του Κ.Ο.Κ. για την χρήση της κόρνας τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ.

Αυστηρότερες ποινές προβλέπει ο νέος ΚΟΚ που βρίσκεται σε διαβούλευση, ενώ οι ποινές πλέον θα επιβαρύνουν τον οδηγό και όχι το όχημα, όπως συνέβαινε με την αφαίρεση πινακίδων. Υπενθυμίζεται ότι από 1η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτικό τα αυτοκίνητα να έχουν στον χώρο αποθήκευσης αντιολισθητικές αλυσίδες.

Αυτοκίνητο κόρνα: Βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ θα είναι:

η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας,
ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος,
η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης των προστίμων

Ο ρόλος των Δήμων αλλάζει, επίσης, καθώς θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, όπου και θα καταλήγουν τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ που στη συνέχεια θα κατανέμονται στους δήμους αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας.

Βάσει της σχετικής πρόβλεψης, εάν οι δήμοι δεν μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν, δεν θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.

Υπό εξέταση είναι και η ενδεχόμενη ένταξη στον ΚΟΚ διατάξεων που αφορούν τα δίκυκλα οχήματα των διανομέων.

Τι ισχύει για τον οδηγό που φοράει μπουφάν

Σε αυτό το πλαίσιο, ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών έδωσε διευκρινίσεις για τα όσα ακούστηκαν σχετικά με το πρόστιμο σε περίπτωση που ο οδηγός φορά μπουφάν.

«Ένας οδηγός πρέπει να έχει ελευθερία κινήσεων», τόνισε ο ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας μιλώντας στο OPEN, και πρόσθεσε πως θα ισχύει ό,τι ίσχυε και πριν. Ωστόσο, σχολίασε ότι «υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές».

Ο ίδιος αναφέρθηκε στην υποχρεωτική κτήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα. «Πρέπει να είναι εφοδιασμένα τα οχήματα. Το σημαντικότερο όμως είναι να ξέρουμε και πώς τις χρησιμοποιούμε.»

Τι προβλέπεται στον νέο ΚΟΚ

Οι ποινές πλέον θα επιβαρύνουν τον οδηγό και όχι το όχημα, όπως συνέβαινε με την αφαίρεση πινακίδων. Η ποινή της αφαίρεσης διπλώματος οδήγησης θα συνεχίσει να επιβάλλεται στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων παραβάσεων.

Η υπερβολική ταχύτητα μαζί με ακόμα 4 παραβάσεις, την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, την οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, την αντικανονική προσπέραση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους συμπληρώνουν την πεντάδα των παραβάσεων, οι οποίες σχετίζονται περισσότερο με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και τους βαρείς ή και θανάσιμους τραυματισμούς και ως εκ τούτου θα τιμωρούνται ακόμα πιο αυστηρά από τον υπό διαμόρφωση νέο ΚΟΚ.

Μείωση των ορίων ταχύτητας

Στον νέο ΚΟΚ αναμένεται ύστερα από πολλές αναβολές ένταξής του σε προηγούμενα νομοσχέδια του υπουργείου, να συμπεριληφθεί και διάταξη που θα θεσπίζει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 χλμ/ώρα που είναι σήμερα.

Η ρύθμιση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη από τους συγκοινωνιολόγους για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών στην άσφαλτο.

Πώς θα παρακολουθούνται οι παραβάσεις

Με τον νέο ΚΟΚ τα υπουργεία Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μελετούν από κοινού τον ανασχεδιασμό του συστήματος ποινών, του γνωστού point system με στόχο ο παραβάτης να γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο.

Επιπλέον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system ακόμα και μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο.

Η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών, ενώ θα συγκεντρώνονται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.

Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες οδηγοί έκαναν σημαντικά βήματα προόδου

Αναφερόμενος στη νέα γενιά που βγαίνει στους δρόμους ο υφυπουργός ανέφερε ότι «ο Έλληνας δεν είχε οδηγική κουλτούρα. Έχει γίνουν σημαντικά βήματα προόδου. Έχουμε υποχρέωση εμείς οι μεγαλύτεροι να ακολουθήσουμε την νέα γενιά.

Η νέα γενιά είναι πολύ πιο σοβαρή στη χρήση των αυτοκινήτων, των μοτοποδηλάτων και των πατινιών. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Θα πρέπει η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση να καθορίσουμε το πλαίσιο που πρέπει να κινούνται τα πατίνια.

Πρέπει να βρούμε τρόπους και λύσεις για να μην δημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα με τις “γουρούνες” στα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έχουμε υποχρέωση να το προλάβουμε».

Μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030
Εφικτό θεωρεί το στόχο μείωσης των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 ο υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος. «Η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 είναι εφικτός στόχος. Θέλουμε να μειωθούν τα τροχαία.

Πέρα από τις ζωές των ανθρώπων που είναι ανεκτίμητης αξίας, υπάρχει και ένας κύκλος οικονομικός που είναι αβάστακτος. Υπάρχουν παραπληγικοί που ταλαιπωρούνται απίστευτα. Όλη αυτή η διαδικασία μόνο προβληματική για την καθημερινότητά μας μπορεί να είναι».

Τα όρια ταχύτητας στους ελληνικούς δρόμους

Η μείωση των ορίων στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει ακόμη αποφασιστεί σύμφωνα με τον κ. Παπαδοπουλο. «Όμως θα μπορεί ο κάθε δήμος να διαβαθμίζει τα όρια ταχύτητας.

Ο ΚΟΚ θα βγει σε διαβούλευση, θα ακούσουμε προτάσεις και είναι κάτι που το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποφασιστεί. Θα υπάρξει αυστηροποίηση της λογικής του ΚΟΚ, όπου δεν μπορεί κάποιος εσκεμμένα να έχει έναν παραβατικό ρόλο και να λειτουργεί σε βάρος των πολιτών». αυτοκίνητο κόρνα.

Αναφερόμενος στα ανασφάλιστα οχήματα τόνισε: «Έπειτα από 1-2 μήνες ενημερώνεται το υπουργείο Οικονομικών και υπάρχει πρόστιμο. Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ είναι κινητές βόμβες στο δρόμο και θα ανακαλυφθούν όσοι παραβατούν.

Επίσης πήραμε ένα χρήσιμο μέτρο όσον αφορά τις αλυσίδες που πρέπει να έχουμε στο αυτοκίνητό μας. Όταν χιονίζει βλέπουμε πως μπλοκάρει η χώρα. αυτοκίνητο κόρνα.

Όλοι έχουν υποχρέωση να έχουν αλυσίδες ή χιονολάστιχα στο αυτοκίνητο όταν ανακοινώνει η πολιτική προστασία ότι ο καιρός αλλάζει. Το λογικό είναι να τις έχουν πάντα στο αυτοκίνητό τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν ο καιρός χαλάει, όταν έχει χιονόπτωση ή και πάγο».

Πηγή: newsme.gr