Ρετρό: Όταν ξεκινούσε η λειτουργία του λιμανιού στον Πόρο!

Μια φωτογραφία από το Αρχείο του Makis Metaxas, του πολύ γνωστού Μάκη Μεταξά του Πόρου Κεφαλληνίας.
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από την γυναίκα του, την κ. Hettie Putman Cramer.

Λιμάνι Πόρου Κεγφαλληνίας
Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 1982 ή Σάββατο 16 Οκτωβρίου 1982.
Η υποδοχή των ετεροδημοτών στο λιμάνι του Πόρου.
Στις 17 Οκτωβρίου του 1982 πραγματοποιήιθηκαν οι Αυτοδικοικητικές Εκλογές όπου για πρώτη φορά έθεσε υποψηφιότητα ο Μάκης ο Μεταξάς.
Σε ηλικία 28 ετών έθεσε για πρώτη υποψηφιότητα για την Κοινότητα Πόρου.
Ο συνδυασμός μας έφερε τον τίτλο “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΡΟΥ”.

Η λειτουργία του λιμανιού του Πόρου ξεκίνησε ουσιαστικά το 1980 με τη δρομολόγηση του “ΑΙΝΟΣ” από την Κοινοπραξία που είχε τότε συσταθεί.
Το πλοίο ανήκε στην πλοιοκτησία της οικογένειας Στρίντζη και τα προηγούμενα δύο χρόνια ταξίδευς από το λιμάνι της Ραφήνας για Σύρο-Πάρο.

Όταν το πλοίο μεταδρομολογήθηκε στην Κεφαλλονιά λίγοι πίστευαν στην επιτυχία του.
Το λιμάνι του Πόρου ήταν ακόμα υπό διαμόρφωση.
Ο δρόμος για το Αργοστόλι ήταν μακρύς και οι στροφές πολλές.
Η Σάμη δεν είδε με πολύ καλό μάτι τη δρομολόγηση αυτή.
Καθώς όμως λίγοι ήταν αυτοί που πίστευαν στην επιτυχία της γραμμής του Πόρου η γραμμή πέρασε αναίμακτα σχετικά.

Δεκεαπέντε χρόνια πριν είχαν προηγηθεί ομηρικές μάχες για την δρομολόγηση του “Άννα Μαρία” στη γραμμή Πάτρας-Πόρου.
Η οικογένεια Στρίντζη είχε φροντίσει να σαμποτάρει τόσο πολύ το κλίμα που η δρομολόγηση του “Άννα Μαρία” στις γραμμές Πάτρας-Πόρου και Πάτρας-Σάμης κατέληξε σε ένα ανεπανάληπτο φιάσκο που οδήγησε στην άμεσηγ πώληση του πλοίου στον κ. Βακιρτζή.

Στο “Αίνος’ δόθηκαν μετοχές στους ιδιοκτήτες των λεωφορείων του ΚΤΕΛ Κεφαλληνίας και σε άλλους βέβαια μετόχους οι οποίες αποδείχθηκαν χρυσοφόρες.

Το πλοίο τα πρώτα χρόνια έφερε ως σινιάλο ένα έλατο που παρέπεμπε βέβαια στην διάσημη Κεφαλληνιακή Ελάτη του Αίνου.

Μετά από λίγα χρόνια επανήλθε στην τσιμινιέρα του το “Σ”, το σινιάλο του Στρίντζη.

Η επιτυχία του πλοίου και της γραμμής ήταν ανυπέρβλητη.
Κόντρα σε κάθε αντιξοότητα το ferry, όπως το λένε στην Κεφαλλονιά, έπιασε καλά.
Το καφενεδάκι της θείας Κατερίνας έκανε χρυσές δουλειές και ο Πόρος σιγά-σιγά άρχισε να γίνεται γνωστός.

Σύντομα αποδείχθηκε πως ο “Αίνος” δεν επαρκούσε και έτσι η οικογένεια Στρίντζη το αντικατέστησε το 1988 με το επιβλητικό “ΔΗΛΟΣ” που πρωτοξεκίνησε στη γραμμή αστα τέλη του 1988.

Από το fb του Antonis Lazaris