Σάλος με τα Praktiker – Τι συνέβη με τη πασίγνωστη αλυσίδα

Εξελίξεις έχουμε με μια από τις μεγαλύτερες και διασημότερες αλυσίδες στην Ελλάδα.

Σε καταγγελία κατά της εταιρείας Praktiker προχώρησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) με αφορμή περιστατικό που συνέβη σε κατάστημα της εταιρείας στην Αγία Βαρβάρα Αττικής. Σύμφωνα με την ΕΣΑμεΑ, γυναίκα με αναπηρία που επισκέφθηκε το κατάστημα διαπίστωσε ότι όλες «οι θέσεις στάθμευσης για άτομα με αναπηρία ήταν κατειλημμένες από ΙΧ χωρίς το ανάλογο δελτίο στάθμευσης» και «ενώ γνωστοποίησε άμεσα το ζήτημα σε υπαλλήλους του καταστήματος καθώς και στον υπεύθυνο βάρδιας, το αποτέλεσμα ήταν αρχικά αδιαφορία και στη συνέχεια άρνηση να κληθεί η Τροχαία “για να μην ενοχληθούν οι πελάτες”»!

Ειδικότερα στην ανακοίνωση της, η ΕΣΑμεΑ, σημειώνει:

Μετά από καταγγελία συγγενή ατόμου με αναπηρία στην υπηρεσία της ΕΣΑμεΑ «Διεκδικούμε Μαζί» καθώς και στην Τροχαία, η εταιρεία Praktiker οφείλει να απαντήσει σε ερωτήματα που απευθύνει με έγγραφό της η ΕΣΑμεΑ, τα οποία κοινοποιεί παράλληλα και στους αρμόδιους υπουργούς. Σε μία χώρα με ανεπαρκείς χώρους στάθμευσης, με τεράστια προβλήματα στην προσβασιμότητα κάθε δημόσιου και ιδιωτικού χώρου, η διακηρυγμένη «ευαισθησία» στα λόγια και όχι στην πράξη προς τα άτομα με αναπηρία δημιουργεί ακόμη περισσότερα προβλήματα.

Τα ερωτήματα που θέτει η ΕΣΑμεΑ προς τη διοίκηση του Praktiker:

Η πολιτική σας, όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Praktiker Hellas, εφαρμόζεται;
Οι υπάλληλοι της εταιρείας είναι εκπαιδευμένοι επαρκώς να εξυπηρετούν τους πελάτες με αναπηρία;
Η καταγγελία συνοπτικά έχει ως εξής (αναλυτικά στην επιστολή που επισυνάπτεται):

Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 απογευματινές ώρες, η καταγγέλλουσα διαπίστωσε ότι όλες οι θέσεις στάθμευσης για άτομα με αναπηρία στο κατάστημα Praktiker στην Αγία Βαρβάρα ήταν κατειλημμένες από ΙΧ χωρίς το ανάλογο δελτίο στάθμευσης. Ενώ γνωστοποίησε άμεσα το ζήτημα σε υπαλλήλους του καταστήματος καθώς και στον υπεύθυνο βάρδιας, το αποτέλεσμα ήταν αρχικά αδιαφορία και στη συνέχεια άρνηση να κληθεί η Τροχαία «για να μην ενοχληθούν οι πελάτες»! Μάλιστα, σε ερώτηση ως προς την πολιτική της εταιρείας, η καταγγέλλουσα ενημερώθηκε ότι «δεν υπάρχει πολιτική και ότι η αρμοδιότητά της Praktiker σταματά στην χορήγηση θέσεων στάθμευσης».
Η καταγγέλλουσα επικοινώνησε τελικά η ίδια με την Τροχαία όπου απευθείας ανταποκρίθηκε στο περιστατικό.

Η αναπηρία αποτελεί μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και τα άτομα με αναπηρία/χρόνιες/σπάνιες παθήσεις οφείλουν να τυγχάνουν σεβασμού και αξιοπρέπειας.

Η αναπηρία δεν προσφέρεται για ανέξοδες διακηρύξεις ευαισθησίας ή καμπάνιες περί κοινωνικής ευθύνης χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο.

Η ΕΣΑμεΑ καλεί τα άτομα με αναπηρία, με χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να καταγγέλλουν στην ΕΣΑμεΑ και στην υπηρεσία της «Διεκδικούμε Μαζί» κάθε περιστατικό που θέτει φραγμούς στην καθημερινότητά τους.

Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ