Σας αφορά! Απόφαση-σοκ για τις κλήσεις – Πρέπει να πληρώσετε

Ένα πακέτο από μέτρα και αλλαγές σε σχέση με τη διαμόρφωση του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 είναι στα σκαριά και περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές τις οποίες οφείλουν να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί και όχι μόνο. Ανάμεσα σε αυτές ένα νέο πλαίσιο που αφορά τις κλήσεις και τη δυνατότητα ή όχι σβησίματος τους!

Σκοπός του σχεδίου είναι να μπορέσουν να διαμορφωθούν οι συνθήκες εκείνες που θα καθιστούν την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή. Μέγιστος στόχος είναι φυσικά να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στα επόμενα χρόνια, καθώς και να αναβαθμιστεί η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων.

Ευλόγως, θα συμπεράνει κανείς, μιας και είμαστε σε μια περίοδο όπου κάθε μέρα έρχονται δυσάρεστες ειδήσεις από θλιβερά περιστατικά στους δρόμους.

Άνθρωποι κάθε ηλικιών χάνουν τη ζωή τους ή μένουν ανάπηροι από τροχαία σε βαθμό αδιανόητα ανησυχητικό.

Για αυτό το λόγο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας θέτει στο επίκεντρο την υπέρβαση αυτών των χρόνιων παθογενειών στην ελληνική οδήγηση που διαρκώς προξενούν δυσάρεστες ειδήσεις.

Μέσα από αυτό το σχέδιο, λοιπόν, το αρμόδιο υπουργείο έχει το στόχο και τη φιλοδοξία να φέρει ριζικές και τολμηρές αλλαγές στο μέτωπο της οδικής ασφάλειας.

Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα τις βασικές αιχμές του σχεδίου που εγκρίθηκε σήμερα και στέκεται στα μέτρα εκείνα που θα αλλάξουν δραστικά την καθημερινότητα πολλών οδηγών στη χώρα.

Βασικός στόχος του σχεδίου είναι, όπως είπαμε παραπάνω, να μειωθούν τα τροχαία. Ο στόχος μάλιστα μέχρι το 2030 ποσοτικοποιείται.

Ειδικότερα θα πρέπει μέχρι τότε να έχουν μειωθεί κατά 50% οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα. Όσο μακάβρια κι αν ακούγεται αυτή η συζήτηση η επίτευξη ενός τέτοιου στόχου θα σήμαινε πάρα πολλά.

Για το θέμα μιλούν οι αρμόδιοι στην εφημερίδα και εξηγούν τις λεπτομέρειες του σχεδίου και τον τρόπο με τον οποίο φιλοδοξούν να το δουν να εφαρμόζεται.

Τι λένε οι αρμόδιοι

«Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς» υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Όπως συμπλήρωσε ο υφυπουργός Μεταφορών «η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας».

Όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, με αποτέλεσμα να μην αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα του οδηγού.

Οι βασικοί πυλώνες του σχεδίου – Τι ισχύει με τις κλήσεις

• Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
• Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
• Συστηματικότερη Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
• Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
• Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
• Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
• Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική Ευαισθητοποίησης του κοινού
• Σύσταση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.

Επίσης, υπάρχουν κάποιες παραβάσεις, για τις οποίες οι ποινές θα είναι πιο αυστηρές με το νέο πλαίσιο.

Ειδικότερα:

• Η υπέρβαση ταχύτητας,
• Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
• Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
• Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
• Το ζήτημα της αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.

Κλήσεις – Τέλος το σβήσιμο!

Παράλληλα, σημαντική αναμένεται να είναι η αλλαγή γύρω από το ζήτημα των κλήσεων που θα επιδίδονται στους οδηγούς.

Σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας θα δημιουργηθεί και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, με σκοπό τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Το κέντρο αυτό θα είναι συνδεδεμένο με όλες τις βάσεις δεδομένων τόσο στη ΓΓΠΣ ή στο υπουργείο Μεταφορών.

Έτσι, όπως προβλέπεται, η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων, ενώ στόχος είναι ακόμα και οι κλήσεις που επιβάλλονται ερήμην του οδηγού να αποδίδονται άμεσα στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Επίσης, οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ηλεκτρονικά ή σε ΑΤΜ το πρόστιμο για την παράβασή τους, αλλά και να ενημερωθούν για τους πόντους ποινής που έχουν στο point system.

Όλες οι αλλαγές του νέου ΚΟΚ

Επιστροφή πινακίδων πιο γρήγορα, αλλά ίσως με πιο βαριά διοικητικά πρόστιμα και «απενοχοποίηση» του οχήματος, με τις ποινές να στρέφονται στον οδηγό, είναι μερικά από τα σημεία που στάθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σχετικά με τις αλλαγές που δρομολογούνται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος τίθεται στις αρχές Δεκεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση.

«Η χώρα έχει επιτέλους εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια», είπε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι στις 29 του μήνα συνεδριάζει η Διυπουργική επιτροπή, όπου συμμετέχουν τα υπουργεία Παιδείας, Πολιτισμού, Δημόσιας Τάξης, Εσωτερικών και Ψηφιακής Πολιτικής, είπε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας τα παρακάτω:

Έχει αποφασιστεί μαζί με το υπουργείο Ανάπτυξης να δημιουργηθούν κέντρα ελέγχου, τα οποία θα έχουν και ΚΤΕΟ και με τη συμμετοχή της ΑΑΔΕ. «Παρατηρούμε ένα φαινόμενο, κυρίως για τα φορτηγά ξένων χωρών, που παρανομούν, δεν πληρώνουν, ενδεχομένως να αλλάξουν και πινακίδες και να φύγουν».

Στους παραμεθόριους δήμους είναι περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ κλήσεις που δεν έχουν πληρωθεί από φορτηγά τρίτων χωρών.

“Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο”

«Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο», ώστε αν εγκληματικός οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση, τα υπόλοιπα μέλη να μη μένουν χωρίς αυτοκίνητο. Το ίδιο θα ισχύει και για εταιρείες που έχουν ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο.

Αφαίρεση πινακίδων θα ισχύει για συγκεκριμένες παραβάσεις, όπως στάθμευση σε στάση ΑμεΑ ή σε πάρκινγκ, αλλά με την καταβολή του αντίτιμου θα υπάρχει και επιστροφή πινακίδων.

«Η ουσία είναι να πείσουμε τον Έλληνα πολίτη να αλλάξει τη λογική που έχει με την οδήγηση, ενώ ως προς τα πρόστιμα οριοθετούμε την επικινδυνότητα, όπως το αλκοόλ, η διέλευση από κόκκινο φανάρι, η προσπέραση διπλής λωρίδας».

«Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στην εθνική οδό, όπως γινόταν παλιά, άρα και οι μικρές ταχύτητες είναι κι αυτές επικίνδυνες, όταν η προσοχή δεν είναι στην οδήγηση», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.

«Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο θα πρέπει υποχρεωτικά το όχημα να έχει αλυσίδες ή και χιονολάστιχα. «Αφενός οι σχολές οδηγών με πολύ θετικό τρόπο δέχτηκαν να εκπαιδεύσουν τους υποψήφιους, αφετέρου κάνουμε διάφορες δράσεις όπως αυτή στις 4 Δεκεμβρίου απέναντι από το δημαρχείο της Γλυφάδας, σε συνεργασία με τον δήμο Γλυφάδας».

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο μεγάλος στόχος

«Από το 2014, που υπέγραψα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υπήρχαν 50 φορτιστές και δυστυχώς πέρασαν τεσσεράμισι χρόνια και δεν αυξήθηκαν καθόλου -ή ελάχιστα. Σήμερα οι δημόσιοι φορτιστές είναι περίπου 2.000 σε όλη την Ελλάδα και στόχος είναι μέχρι το 2030 να φτάσουμε τους 25.000 φορτιστές στην εθνική οδό».

«Η οδικη ασφάλεια είναι προτεραιότητα»

«Η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης και το οργανωμένο στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει πρώτη φορά τέτοια έργα, καθώς οι υποδομές αυξάνονται με αλματώδη ταχύτητα στους δρόμους. Το δεύτερο σκέλος είναι οι δράσεις για την οδική ασφάλεια με τα συναρμόδια υπουργεία, όπως το Υγείας, το Παιδείας, το Μεταφορών.

Το τρίτο είναι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που πρέπει να είναι πιο δίκαιος, πιο πραγματικός και πιο αυστηρός ταυτόχρονα, τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών, υπενθυμίζοντας ότι «ο Κώστας Καραμανλής πήρε το θάρρος έπειτα από 40 χρόνια και άλλαξε το πληροφοριακό σύστημα, το οποίο συνδέεται πλέον με όλα τα υπουργεία».

Πηγή: newsme.gr