Σε αυτά τα διόδια δεν θα πληρώνεις αλλά θα σε πληρώνουν -Πότε ξεκινά το τρελό πείραμα;

Χρηματική επιβράβευση θα λαμβάνουν όσοι κινούνται στο εθνικό δίκτυο της Γαλλίας και ειδικότερα στην περιοχή της Λιλ με μία και μοναδική προϋπόθεση.

Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης –μεταξύ αυτών και η Ελλάδα- η χρήση του εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων κοστίζει και μάλιστα ακριβά. Οι οδηγοί, λοιπόν, που επιλέγουν να κινηθούν σε αυτοκινητοδρόμους καλούνται να καταβάλλουν και το ανάλογο αντίτιμο στους γνωστούς στους περισσότερους σταθμούς διοδίων.

Αυτός είναι ο κανόνας, με τις εξαιρέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο να μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, καθώς ελάχιστες χώρες παρέχουν τους αυτοκινητοδρόμους σε όλους τους χρήστες απολύτως δωρεάν, εξασφαλίζοντας τη συντήρηση τους από τα ετήσια φορολογικά έσοδα του κράτους.

Υπάρχουν βέβαια και οι Γάλλοι, οι οποίοι επιχειρούν να γράψουν την ιστορία των διοδίων από την αρχή, προχωρώντας στην υλοποίηση ενός φιλόδοξου πειράματος με μοναδικό σκοπό να ενισχύσουν την οικολογική συνείδηση των οδηγών.

Το σχέδιο το οποίο εκπονήθηκε από την περιφέρεια της Λιλ, προβλέπει την επιβράβευση εκείνων των οδηγών που δεν κινούνται μόνοι τους στο αυτοκίνητο και δεν επιλέγουν για την είσοδο στην πόλη μέσω των αυτοκινητοδρόμων τις ώρες αιχμής.

Επί της ουσίας, εκείνοι που θα ταξιδεύουν με δύο ή περισσότερα άτομα στο αυτοκίνητο θα αμείβονται με έως και δύο ευρώ, ενώ την ίδια τύχη θα έχουν και εκείνοι που θα επιλέγουν να κινηθούν στον A1 και τον Α23 τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες.

Το μέτρο της επιβράβευσης των οικολογικά ευαισθητοποιημένων οδηγών θα βασιστεί σε ένα σύστημα ηλεκτρονικής αναγνώρισης πινακίδας και θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση με τη συμμετοχή-προεγγραφή 5.000 εθελοντών.

Στόχος των τοπικών αρχών είναι να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής με τον περιορισμό των οχημάτων που θα κινούνται στην είσοδο και την έξοδο της Λιλ.

Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που στέκονται στις απώλειες εσόδων τις οποίες θα προκαλέσει το περιβαλλοντικό μπόνους, κατακρίνοντας την απόφαση αυτή.

Εκτός απροόπτου, το πρόγραμμα επιβράβευσης των οδηγών θα ξεκινήσει την άνοιξη και το κόστος του σε βάθος τριετίας αναμένεται να αγγίξει τα εννέα εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: carandmotor.gr