Δεν είναι λίγες οι φορές που στην προσπάθειά τους για αναζήτηση πάρκινγκ αρκετοί οδηγοί δεν βρίσκουν άκρη, και έστω και για λίγη ώρα αφήνουν το αυτοκίνητό τους έξω από κάποιο γκαράζ, ελπίζοντας ότι δεν θα βρεθεί κάποιος που να θέλει να μετακινήσει το αυτοκίνητο του από το γκαράζ σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η στάση και η στάθμευση επιτρέπονται μόνο αν δεν δημιουργείται κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και φυσικά, αν δεν υπάρχουν σχετικές απαγορευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα ή δεν κλείνει η είσοδος ενός ιδιωτικού πάρκινγκ.
Για το τελευταίο, θα θεωρήσουμε ότι είναι νόμιμο, γιατί σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορεί να μας κάνει κάποιος κάτι. Η παράνομη στάση και στάθμευση τιμωρείται από τον Κ.Ο.Κ. με πρόστιμο και ανάλογα την βαρύτητα της παρανομίας μας, μπορεί να χάσουμε την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες κυκλοφορίας για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Το βασικό διοικητικό πρόστιμο για παρκάρισμα μπροστά από μία είσοδο πάρκινγκ φτάνει τα 80 ευρώ, με τον οδηγό να χάνει το αυτοκίνητό του από γερανό και τις πινακίδες κυκλοφορίας για 10 μέρες. Σε περίπτωση όμως που «κλείσουμε» τις αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία, τότε ο Κ.Ο.Κ. αυστηροποιεί ακόμα πιο πολύ τις ποινές του.
Όσοι το διαπράξουν, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας και την άδεια κυκλοφορίας για 60 μέρες. Το πρόστιμο ανέρχεται στα 200 ευρώ. Τέλος, όλες οι συγκεκριμένες παραβάσεις επιβαρύνουν τον οδηγό με έως 9 βαθμούς ποινής.
Το κάνουν όλοι στον δρόμο και φέρνει βαρύ πρόστιμο
Όλοι έχουμε βρεθεί στην δύσκολη θέση να αντικρίζουμε τελευταία στιγμή πορτοκαλί φανάρι και να αμφιταλαντευόμαστε για την επόμενη κίνησή μας. Ποια πρέπει όμως να είναι η αντίδρασή μας και τι αναφέρει ο Κ.Ο.Κ.;
Οι φωτεινοί σηματοδότες φροντίζουν για την σωστή ροή της κυκλοφορίας και όλοι οι οδηγοί πρέπει να σεβόμαστε και να υπακούμε στις ενδείξεις τους. Μεταξύ όμως της ελεύθερης διέλευσης που μας δείχνει το πράσινο και του κόκκινου της πλήρους ακινητοποιήσης, μεσολαβεί το πορτοκαλί που προειδοποιεί και ενημερώνει του οδηγούς για επικείμενη αλλαγή της ροής κυκλοφορίας.
Γενικά, οι οδηγοί των οδικών οχημάτων υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας, εκτός αν η ρύθμιση αυτής γίνεται από τροχονόμο κατά διάφορο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι από πλευρά “ιεραρχίας”, ο τροχονόμος είναι ανώτερος του φωτεινού σηματοδότη και πρέπει να εκτελούμε τις εντολές του, άσχετα με την ένδειξη του φαναριού.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κ.Ο.Κ., όταν ο οδηγός αντικρίσει πορτοκαλί σταθερό φως κυκλικής μορφής υποχρεούται να σταματήσει, μιας και ακολουθεί το κόκκινο σταθερό φως, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη και δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως με ασφάλεια.
Από την άλλη, εάν δούμε ένα απλό ή διπλό πορτοκαλί φως κυκλικής μορφής ή σε σχήμα βέλους το οποίο αναβοσβήνει, θα πρέπει να ανακόψουμε ταχύτητα, να προχωρήσουμε με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρήσουμε προτεραιότητα στους πεζούς και στα οχήματα.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο Κ.Ο.Κ. δείχνει κάποια ελαστικότητα σε περίπτωση που δεν υπακούσουμε τον πορτοκαλί φωτεινό σηματοδότη για λόγους ασφάλειας, αλλά αυτό αφορά μια σπάνια και συγκεκριμένη στιγμή. Σε γενικές γραμμές, ο οδηγός που παραβαίνει τις συγκεκριμένες διατάξεις τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Πηγή: Athensmagazine.gr