Η καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση σε ολόκληρη τη χώρα, και ιδιαίτερα στην Αθήνα, έχει μετατρέψει την οδήγηση σε πραγματική δοκιμασία υπομονής. Ωστόσο, για πολλούς οδηγούς η ένταση της στιγμής συχνά οδηγεί στην αλόγιστη χρήση της κόρνας, η οποία χρησιμοποιείται σε κάθε πιθανή – και πολλές φορές αδικαιολόγητη – περίσταση.
Παρά το γεγονός ότι η κόρνα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη (π.χ. για αποφυγή ατυχήματος ή εκτός κατοικημένων περιοχών κατά το προσπέρασμα), δεν είναι λίγοι εκείνοι που κορνάρουν σε όποιον αργεί να ξεκινήσει στο φανάρι ή κινείται πιο αργά στην αριστερή λωρίδα. Έτσι, δημιουργείται περαιτέρω αναστάτωση στους δρόμους, επιδεινώνοντας το ήδη τεταμένο κλίμα.
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, ο οδηγός που προβαίνει σε άσκοπη χρήση ηχητικών προειδοποιήσεων τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ. Όμως, το νέο κύρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που βρίσκεται σε στάδιο δημόσιας διαβούλευσης, προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις.
Συγκεκριμένα, το πρόστιμο αναμένεται να αυξηθεί στα 30 ευρώ. Επιπλέον, αν διαπιστωθεί ότι ο ήχος της κόρνας παρατείνεται περισσότερο από όσο είναι αναγκαίο, προβλέπεται και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 10 ημέρες. Ακόμα πιο αυστηροί γίνονται οι κανόνες όταν υπάρχει σήμανση Ρ-33, που απαγορεύει τη χρήση ηχητικών προειδοποιήσεων εκτός της αποτροπής ατυχήματος, αφού η σχετική παράβαση επιφέρει πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για ένα μήνα.
Το συμπέρασμα; Οι οδηγοί που θα συνεχίσουν να αγνοούν την πραγματική σημασία της κόρνας θα βρεθούν αντιμέτωποι με «τσουχτερά» οικονομικά πρόστιμα και προσωρινή στέρηση του διπλώματός τους. Η υπομονή και η τήρηση των κανόνων φαίνονται να είναι πλέον η μόνη ασφαλής οδός για να αποφευχθεί η επιπλέον ταλαιπωρία (και τα υψηλότερα πρόστιμα) στους ήδη φορτωμένους δρόμους.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ