Κάθε φορά που επιβιβαζόμαστε σε αεροπλάνο, το πλήρωμα επιμένει στην απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών συσκευών ή την ενεργοποίηση της λειτουργίας πτήσης. Είναι μια από τις πρώτες οδηγίες που ακούμε, αλλά πόσοι την τηρούν πραγματικά; Σύμφωνα με έρευνες, το 40% των επιβατών είτε το ξεχνά είτε επιλέγει απλά να αγνοήσει τη σύσταση.
Και εδώ έρχεται το κρίσιμο ερώτημα: Μπορεί ένα κινητό να επηρεάσει την ασφάλεια της πτήσης ή να προκαλέσει παρεμβολές στις επικοινωνίες του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου;
Η Αλήθεια για τις Ηλεκτρονικές Συσκευές στο Αεροπλάνο
Ο Γεώργιος Γκεζέπης, Technical Pilot και εκπαιδευτής της Aegean, δίνει την απάντηση:
“Η απαίτηση να κλείνουμε τις ηλεκτρονικές συσκευές και να αφαιρούμε τα ακουστικά αφορά αποκλειστικά τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Δεν τίθεται θέμα κινδύνου για την πτήση από τις συσκευές αυτές, αλλά είναι κρίσιμο όλοι οι επιβάτες να μπορούν να ακούσουν οποιαδήποτε επείγουσα ανακοίνωση κατά την απογείωση ή την προσγείωση.”
Το ίδιο ισχύει και για τους πιλότους. Όπως εξηγεί ο κ. Γκεζέπης, το πλήρωμα απενεργοποιεί τις δικές του ηλεκτρονικές συσκευές πριν από την εκκίνηση του πρώτου κινητήρα του αεροσκάφους και δεν τις ενεργοποιεί ξανά μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του αεροπλάνου στο έδαφος. Αυτό γίνεται, όχι για λόγους ασφάλειας πτήσης, αλλά για να μην υπάρχουν αποκλίσεις από τις αυστηρές διαδικασίες που ακολουθούνται.
Τι Λένε οι Έρευνες για τις Παρεμβολές;
Η πιο αξιόπιστη μελέτη πάνω στο θέμα έγινε από το MIT, το οποίο τοποθέτησε πολλές ενεργές ηλεκτρονικές συσκευές μέσα σε ένα αεροσκάφος και μέτρησε το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Το αποτέλεσμα; Παρότι καταγράφηκαν υψηλά επίπεδα ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, δεν υπήρξε καμία παρεμβολή στις επικοινωνίες ή τα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους.
Μάλιστα, ακόμα και η μόνη γνωστή αναφορά πιθανής παρεμβολής από ηλεκτρονική συσκευή καταγράφηκε το 2006, όταν ένα φορητό DVD player φέρεται να προκάλεσε μια μικρή δυσλειτουργία – που τελικά δεν οδήγησε σε κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Αν αναλογιστούμε ότι κάθε χρόνο ταξιδεύουν πάνω από 2,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι, είναι προφανές ότι η χρήση κινητών συσκευών δεν αποτελεί ουσιαστικό κίνδυνο.
Τότε Γιατί Εξακολουθεί να Ισχύει η Απαγόρευση;
Όπως αποκαλύπτει ο κ. Γκεζέπης, η απαγόρευση χρήσης κινητών δεν προέρχεται από τις Αρχές Αεροπλοΐας (FAA), αλλά από τις Αρχές Τηλεπικοινωνιών (FCC). Ο λόγος; Όταν ένα αεροπλάνο κινείται με υψηλή ταχύτητα, περνά πάνω από πολλούς σταθμούς τηλεπικοινωνιών, και αν όλοι οι επιβάτες χρησιμοποιούν ταυτόχρονα το κινητό τους, μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στο έδαφος – όχι στον αέρα!
Συμπέρασμα: Είναι Επικίνδυνο να Μην Βάλεις το Κινητό σε Flight Mode;
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την ασφάλεια της πτήσης. Ωστόσο, η συμμόρφωση με τις οδηγίες του πληρώματος είναι απαραίτητη, καθώς όλα γίνονται με γνώμονα την καλύτερη επικοινωνία και την εφαρμογή των πρωτοκόλλων ασφαλείας.
Οπότε, την επόμενη φορά που κάποιος επιβάτης αρνηθεί να συμμορφωθεί, μην πανικοβληθείτε! Η πτήση σας δεν κινδυνεύει, αλλά σίγουρα ο “ανυπάκουος” συνεπιβάτης σας αξίζει μια καλή υπενθύμιση για τους κανόνες… και τον σεβασμό στους άλλους!
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ