Με τις επιπτώσεις της σχεδόν πρωτοφανούς κρίσης στις τιμές ενέργειας να γίνονται αντιληπτές κυρίως στις τσέπες των πολιτών, οι κυβερνήσεις των χωρών της Ευρώπης αναζητούν τρόπους εξοικονόμησης ορυκτών καυσίμων για να σώσουν οτιδήποτε αν σώζεται ενόψει χειμώνα. Στη Γερμανία ο χορός των μέτρων έχει ήδη ξεκινήσει. Η αρχή έγινε με 3 soft τα οποία η λογική λέει ότι θα δούμε και στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα οι Γερμανοί σταματούν τη φωταγώγηση δημοσίων κτιρίων, κλείνουν συντριβάνια και επιβάλλουν… κρύο ντους σε δημοτικές πισίνες και γυμναστήρια.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ethnos.gr το Αννόβερο έγινε την Τετάρτη η πρώτη μεγαλούπολη της χώρας που ανακοίνωσε μέτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας, μεταξύ άλλων με τη διακοπή της παροχής ζεστού νερού στις ντουζιέρες των δημοτικών κτιρίων και κέντρων αναψυχής.

Τα δημοτικά κτίρια στην πρωτεύουσα της Κάτω Σαξονίας θα θερμαίνονται από την 1η Οκτωβρίου μέχρι την 31η Μαρτίου σε θερμοκρασία 20 βαθμών Κελσίου, ενώ απαγορεύεται η χρήση κινητών μονάδων air condition και ανεμιστήρων. Μόνο τα νηπιαγωγεία, τα σχολεία και οι οίκοι ευγηρίας εξαιρούνται των μέτρων. Στο ίδιο πνεύμα και το Βερολίνο, όπου 200 ιστορικά μνημεία και δημόσια κτίρια περιβλήθηκαν από πέπλο σκοταδιού καθώς ο δήμος σταμάτησε τη φωταγώγησή τους για να εξοικονομήσει ηλεκτρικό ρεύμα.

Στο τραπέζι όπως είναι γνωστό έχουν πέσει και πιο σκληρά μέτρα όπως εκείνο της «Κυριακής χωρίς αυτοκίνητο» το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή μόνο αν η κατάσταση βγει εκτός ελέγχου. Η Γερμανία μάλιστα ήταν η πρώτη χώρα που είχε εφαρμόσει ξανά το συγκεκριμένο μέτρο.

Η πρώτη φορά που εφαρμόστηκε το μέτρο «Κυριακή χωρός αυτοκίνητο» στη Γερμανία

Το 1973 η απόφαση για περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων προκάλεσε πολλές αντιδράσεις και προβλήματα αλλά υιοθετήθηκε όταν η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Η Δυτική Γερμανία εφάρμοσε αυτό το μέτρο για πρώτη φορά στις 25 Νοεμβρίου 1973, με τον Βίλι Μπραντ, επικεφαλής του κυβερνητικού συνασπισμού Σοσιαλδημοκρατών και Φιλελευθέρων, να είναι ο πρωθυπουργός που έβαλε την υπογραφή του στην απόφαση.

Το μέτρο συνοδεύθηκε από επιβολή προστίμου 500 μάρκων για τους παραβάτες, ενώ συνδυάστηκε και με περιορισμούς στην ανώτατη επιτρεπόμενη ταχύτητα τις υπόλοιπες ημέρες. Πιο συγκεκριμένα, τις εργάσιμες το όριο περιορίστηκε στα 100 χιλιόμετρα την ώρα στους αυτοκινητόδρομους και στα 80 χλμ/ώρα στις υπόλοιπες οδούς. Οι Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο εφαρμόστηκαν συνολικά 4 φορές, όμως οι περιορισμοί στην ταχύτητα διατηρήθηκαν για ένα ολόκληρο εξάμηνο.

Βέβαια την πρώτη Κυριακή συνέβησαν διάφορα ευτράπελα στους δρόμους της Γερμανίας, με πολλούς πολίτες να ξεχύνονται στους δρόμους από απλή περιέργεια και μόνο και να δημιουργούν κομφούζιο και χάος, ενώ άλλοι εξάντλησαν την εφευρετικότητά τους. Πολλοί ήταν εκείνοι που αγόρασαν ποδήλατα, άλλοι όμως το… τερμάτισαν αγοράζοντας άλογα και κάποιοι το προχώρησαν ακόμη πιο πέρα χρησιμοποιώντας τα για να σύρουν τα αμάξια τους! Παράλληλα κοντά στα σύνορα με την Αυστρία καταγράφτηκαν περιπτώσεις που ορισμένοι έσπρωχναν τα αυτοκίνητά τους πεζοί, μέχρι να εισέλθουν σε αυστριακό έδαφος και να οδηγήσουν εκεί όπου δεν υπήρχαν αντίστοιχες απαγορεύσεις!

Σήμερα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχει θεσπιστεί μια αντίστοιχη ημέρα χωρίς αυτοκίνητο που αποτελεί περισσότερο συμβολική κίνηση η οποία έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών. Πλέον, όμως, οι συμβολισμοί δεν αρκούν. Οι έρευνες δείχνουν ότι υπάρχει και πρακτικός αντίκτυπος. Σύμφωνα με όσα δήλωσε σχετικά πρόσφατα επικεφαλής οικολογικής οργάνωσης σε γερμανική εφημερίδα, εκτιμάται ότι η θέσπιση αντίστοιχων μέτρων θα μπορούσε να εξοικονομήσει κάθε χρόνο 3,7 δις λίτρα βενζίνης και 9,2 εκ. τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Δεν τα λες και λίγα…

Πηγή: menshouse.gr

Προηγούμενο άρθρο“Στο καλό Χρήστο…”
Επόμενο άρθροΑυτός είναι ο αστυνομικός βίαζε ανήλικη – Ήταν προπονητής της στο βόλεϊ