Τέλος η οδήγηση τη νύχτα -Ποιοι δεν θα μπορούν να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι στο σκοτάδι

Μια κατηγορία οδηγών θα πρέπει να ξεχάσει την οδήγηση κατά τις προχωρημένες βραδινές ώρες εφόσον πάρει το «πράσινο φως» η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού.

Με στόχο την περαιτέρω μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στους δρόμους της Ευρώπης η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού, η οποία υπάγεται στο Ευρωκοινοβούλιο, προχώρησε σε νέες προτάσεις αναφορικά με τις άδειες οδήγησης τόσο των νέων, αρχάριων οδηγών, όσο και των ηλικιωμένων.

Μία από τις προτάσεις που παρέθεσε η Karima Delli – η Ευρωβουλευτής που είναι επιφορτισμένη με τη σύνταξη της απάντησης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα προταθέντα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης – αφορά στην επιβολή περιορισμών οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες.

Φυσικά, οι περιορισμοί δεν θα είναι οριζόντιοι, μιας και θα αφορούν μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών. Πρόκειται για όσους είναι είναι αρχάριοι, δηλαδή απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης. Παράλληλα, σύμφωνα με την πρόταση της Karima Delli, η απαγόρευση κυλοφορίας δεν θα ξεκινά με το που πέφτει το σκοτάδι, αλλά από τα μεσάνυχτα έως και τις 6.00 π.μ.

Αλλαγές στα όρια οδήγησης για τους αρχάριους οδηγούς

Με δεδομένο ότι το 30% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε υπερβολική ταχύτητα, η Karima Delli υποστηρίζει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να θεσπίσουν ειδικούς κανόνες για τους αρχάριους οδηγούς, μειώνοντας τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα εκτός των αστικών περιοχών, στα 90 χλμ./ώρα.

Μετά την πάροδο των δύο ετών το όριο ταχύτητας που προτείνεται για κατόχους άδειας οδήγησης κατηγορίας Β είναι τα 110 χλμ./ώρα και όσοι επιθυμούν να οδηγούν γρηγορότερα θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε μια νέα κατηγορία άδειας οδήγησης, την Β+ (διαβάστε περισσότερα για τη νέα άδεια εδώ).

Το συγκεκριμένο όριο ταχύτητας θα ισχύει για μια δοκιμαστική περίοδο δύο ετών, ένα μέτρο που επίσης προτείνει η επιτροπή για τους νέους οδηγούς σε συνδυασμό με ενδεχόμενη επανεξέταση που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν τα κράτη μέλη για την επικαιροποίηση των γνώσεων και των ικανοτήτων των νέων οδηγών.

Αναφορικά με τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς η επιτροπή προτείνει μείωση στη διάρκεια που ισχύει η άδεια οδήγησης ώστε να αυξηθεί η συχνότητα που πραγματοποιούνται οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις για την εκ νέου επικύρωσή της.

Ανάμεσα στους λόγους για τη μείωση στη χρονική διάρκεια της ισχύος της άδειας οδήγησης η επιτροπή αναφέρει και την τυχόν επανεκπαίδευση που θα μπορούσε να χρειαστεί ένας οδηγός, για παράδειγμα σε νέες τεχνολογίες που μπορεί να έχουν παρουσιαστεί από τότε που πήρε το δίπλωμα ή το ανανέωσε.

Συγκεκριμένα η επιτροπή προτείνει τη μείωση της διάρκειας ισχύος του διπλώματος οδήγησης σε επτά έτη ή λιγότερο για άδειες οδήγησης κατόχων που έχουν συμπληρώσει το 60ο έτος ηλικίας.

Για άτομα που έχουν συμπληρώσει το 70ο έτος της ηλικίας τους το όριο ισχύος που προτείνεται είναι έως πέντε χρόνια και έως δύο χρόνια για τους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το 80ο έτος ηλικίας.

πηγή: carandmotor.gr