φέτα: Στροφή στο λευκό τυρί και όχι στη δημοφιλή φέτα κάνει το καταναλωτικό κοινό καθώς αποτελεί μια εναλλακτική φθηνή λύση για το καθημερινό τραπέζι εν καιρώ ακρίβειας.
Συγκεκριμένα, το μερίδιο σε όγκο πωλήσεων για τη φέτα μειώθηκε το τελευταίο διάστημα κατά 6% και για το λευκό τυρί αυξήθηκε κατά 3% ενώ σύμφωνα με το capital.gr, μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες έχουν προσαρμοστεί ήδη στα νέα δεδομένα πλασάροντας στην αγορά νέα προϊόντα με βάση το γελαδινό γάλα, το οποίο είναι και φθηνότερο.
Μειούμενη βαίνει το τελευταίο διάστημα η δυναμική της φέτας από πλευράς μεριδίου σε όγκο πωλήσεων και αυξανόμενη εκείνη των λευκών τυριών με βασική πρώτη ύλη το αγελαδινό γάλα.
Εντός του 2022 η φέτα καταγράφει το χαμηλότερο μερίδιο της τελευταίας πενταετίας, δηλαδή από το 2017 έως και σήμερα.
Φέτα: Ανησυχία
Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο του εθνικού τυριού στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, με βάση στοιχεία της αγοράς που έχουμε στη διάθεσή μας, κινήθηκε σε ποσοστό 52% τον περασμένο Οκτώβριο.
Αντίστοιχα το 2018 το μερίδιο σε όγκο πωλήσεων ήταν 58%, το 2019 επίσης 58%, το 2020 ήταν 57%, το 2021 άρχισε να δείχνει τα πρώτα σημάδια κόπωσης με 54% στο σύνολο της χρονιάς, για να φτάσει φέτος κατά τον 10ο μήνα του έτους στο 52% που προαναφέραμε. Τα στοιχεία αυτά αφορούν στο σύνολο των ελληνικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης και της Lidl.
Αντίστοιχα, με βάση τα ίδια στοιχεία, το λευκό τυρί καταγράφει αντιστρόφως ανάλογη πορεία στην εσωτερική αγορά. Πιο συγκεκριμένα, αυτό που φαίνεται είναι ότι στην πενταετία κερδίζει μερίδιο, ουσιαστικά “κλέβοντας” πόντους από τη φέτα. Το 2018, το μερίδιο του λευκού τυριού, σε όγκο, ήταν 15%, το 2019 ήταν 13%, το 2020 στο 14%, το 2021 στο 15% και τον Οκτώβριο του 2021 είχε φτάσει αισίως στο 18%.
O λόγος της μείωσης του μεριδίου πωλήσεων της φέτας, σε όγκο, που αντικατοπτρίζει τη μείωση της ζήτησης και η ταυτόχρονη αύξηση της ζήτησης για λευκό τυρί, αποδίδεται στην αύξηση των τιμών στο αιγοπρόβειο γάλα, που προέρχεται και από την αύξηση των ζωοτροφών που αγοράζουν οι κτηνοτρόφοι.
Η τιμή στη φέτα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αγγίζει τα 9 έως 10 ευρώ άνευ ΦΠΑ στη χονδρική και στη λιανική καταγράφει τάσεις να φτάσει έως και τα 16 ευρώ το κιλό στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Φέτα: Νέες τοποθετήσεις γαλακτοβιομηχανιών στο λευκό τυρί για να πιάσουν το μομέντουμ
Την ίδια στιγμή, όπως πληροφορούμαστε, υπάρχουν επιχειρήσεις που κάνουν νέα λανσαρίσματα προϊόντων για να συμβαδίσουν με το μομέντουμ της ευρύτερης αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, η Δωδώνη ετοιμάζει το λανσάρισμα ενός λευκού τυριού που θα περιέχει κατά κύριο λόγο αγελαδινό γάλα αλλά και ένα μικρότερο μέρος πρόβειου. Με αυτόν τον τρόπο η βιομηχανία γάλακτος της Ηπείρου και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής φέτας στην Ελλάδα κλείνει το μάτι στους καταναλωτές εκείνους που αναζητούν εναλλακτική επιλογή από αυτήν της φέτας.
Να σημειωθεί ότι εκτός των άλλων η Βιοτύρ, εταιρεία που παράγει προϊόντα με την ετικέτα Τρίπολη και επίσης δραστηριοποιείται στην παραγωγή φέτας, έκανε πρόσφατα κίνηση εισόδου στην αγορά και με λευκό βαρελίσιο τυρί από αγελαδινό γάλα.
Πτώση όγκου πωλήσεων φέτας κατά -9,5% – Αύξηση όγκου πωλήσεων στο λευκό κατά 15,6%
Σε επίπεδο πωλήσεων φέτας, σε όγκο, τον Οκτώβριο του 2022 και σε επίπεδο δεκαμήνου, καταγράφεται μείωση κατά -9,5% και στον αντίποδα αύξηση κατά 15,6% για το λευκό τυρί, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία στα εγχώρια σούπερ μάρκετ.
Να σημειωθεί ότι στο σύνολο του έτους, το 2019 σε σχέση με το 2018 οι πωλήσεις φέτας ήταν ανοδικές κατά 2,9%, το 2020 σε σχέση με το 2019 συνέχισαν να ανεβαίνουν κατά 3,3%, ενώ το 2021 καταγράφηκε μείωση όγκου πωλήσεων κατά -8,6%.
Φέτα: Στον αντίστροφο δρόμο
με τη φέτα, το λευκό τυρί σε επίπεδο όγκου πωλήσεων το δεκάμηνο έως και τον περασμένο Οκτώβριο του 2022, είχε άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2021 κατά 15,6%. Το ίδιο προϊόν το 2019 σε σχέση με το 2018 έχανε πωλήσεις σε όγκο κατά -7,9%, το 2020 σε σχέση με το 2019 οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 7,5% και το 2021 σε σχέση με το 2020 κατά 5,3%.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε αξία, η φέτα αλλά και το λευκό τυρί κινούνται ανοδικά αφενός λόγω των ανατιμήσεων -κυρίως στην περίπτωση της φέτας- αλλά και λόγω του γεγονότος στην περίπτωση του λευκού τυριού ότι κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Οι πωλήσεις φέτας σε τζίρο αυξήθηκαν στο δεκάμηνο του 2022 κατά 9,9% και του λευκού τυριού κατά 33,7%. Το 2019 σε σχέση με το 2018 η φέτα αύξησε τζίρο κατά 1,7% και το λευκό τυρί έχασε -5,8%, το 2020 σε σχέση με το 2019 και τα δύο είδη τυριών κινήθηκαν ανοδικά σε τζίρο, η φέτα με 6,4% και το λευκό τυρί κατά 10,6%, και το 2021 σε σχέση με το 2020 η φέτα έχασε -3,5% σε τζίρο και το λευκό τυρί κέρδισε 8,6%.
«Μάχη» σε σούπερ μάρκετ της Βρετανίας: Ενήλικες έσπρωχναν παιδιά για «ενεργειακό ποτό influencers»
Αδιανόητο αυτό που συμβαίνει – «Οι άνθρωποι έχασαν το μυαλό τους» – Δείτε βίντεο
Απίστευτες εικόνες καταγράφηκαν σε σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, καθώς κυκλοφόρησε «ενεργειακό ποτό influencers» σε υπερβολικά χαμηλή τιμή, με αποτέλεσμα να δημιουργούν τεράστιες ουρές, στις οποίες ενήλικες έσπρωχναν… μικρά παιδιά για να περάσουν εκείνοι πρώτοι το ποτό τους.
Όπως αναφέρει η dailymail.co.uk πρόκειται για το ενεργειακό ποτό Prime Energy το οποίο πωλείται για 1,99 λίρες, δηλαδή 2,25 ευρώ, στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Aldi, τη στιγμή που στο διαδίκτυο είναι διαθέσιμο για την τιμή των 20 ευρώ περίπου.
Μάλιστα, είναι προϊόν των viral πυγμάχων και influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, KSI και Logan Paul και σύμφωνα με το βρετανικό Μέσο, μόνο ένα ποτό είχε τύχει να πωληθεί για 50.000 ευρώ περίπου.
Έτσι, μόλις ανακοινώθηκε πως θα διατεθεί στην αγορά για τόσο χαμηλή τιμή, επικράτησε πανδαιμόνιο και σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές, με τον κόσμο να σπρώχνει, ώστε να πάει μπροστά και να προλάβει να αγοράσει. Με βάση χρήστες του Twitter που έχουν αναρτήσει και σχετικά βίντεο, τα πράγματα που ήταν στα άκρα, ξέφυγαν ακόμα περισσότερο, όταν ενήλικες ξεκίνησαν να σπρώχνουν μικρά παιδιά για να πάνε οι ίδιοι μπροστά στα ράφια.
«Οι άνθρωποι που είχαν μπει πρώτοι στην ουρά σπρώχνονταν έξω από το δρόμο όταν άνοιξαν οι πόρτες. Οι άνθρωποι έχασαν το μυαλό τους. Τα παιδιά μου σπρώχτηκαν από ενήλικες για ένα ποτό», δήλωσε χαρακτηριστικά ένας πατέρας.
Επίσης, μετά από αυτές τις εικόνες, πολλοί κατηγόρησαν τους δημιουργούς του ενεργειακού ποτού, ότι κυκλοφόρησαν επίτηδες περιορισμένες ποσότητες, ώστε να δημιουργηθούν για διαφημιστικούς λόγους τα παραπάνω περιστατικά.
Ο KSI πήρε θέση και ανέφερε πως «δεν προσπαθούμε καν να το κάνουμε αυτό. Φτιάχνουμε πολλά prime καθημερινά, η ζήτηση είναι κυριολεκτικά πολύ μεγάλη, φίλε».
Πηγή: newsme.gr