Το λάθος που κάνουμε πάντα με το αλάρμ και το φλας – Μεγάλα πρόστιμα

Αλάρμ και φλας: Ένα πολύ μεγάλο λάθος που κάνουμε σχεδόν όλοι με φλας και αλάρμ. Τι να αποφύγετε και ποια είναι τα πρόστιμα.

Αρκετοί είναι οι οδηγοί στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν λάθος τα αλάρμ και το φλας όταν οδηγούν το αυτοκίνητό τους, ενώ υπάρχουν κι αυτοί που δεν… τα χρησιμοποιούν καθόλου.

Ειδικότερα, η πλειοψηφία των ελλήνων οδηγών δεν έχει καταλάβει σωστά την έννοια των αλάρμ και των φλας, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετικός νόμος για την ορθή χρήση τους.

Αλάρμ και φλας: Τότε χρησιμοποιούνται – Το πρόστιμο

Τα αλάρμ (ή τα φώτα έκτακτης ανάγκης όπως τα αναφέρει ο ΚΟΚ) πρέπει να χρησιμοποιούνται σε δύο περιπτώσεις:

Όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τρίτους από την ακινησία.
Όταν κινδυνεύουν άλλοι χρήστες του δρόμου από το δικό μας όχημα όταν κινείται.
Ωστόσο, αν κάποιος οδηγός τα χρησιμοποιήσει σε διαφορετική περίπτωση από τις παραπάνω, τότε προβλέπεται πρόστιμο 20 ευρώ.

Όπως προβλέπει ο ΚΟΚ, το φλας χρησιμοποιείται όταν ο οδηγός προτίθεται να αλλάξει πορεία ή να προβεί σε στάθμευση και στάση.

Ωστόσο, πριν τη χρήση του φλας, ο οδηγός οφείλει πρώτα να έχει βεβαιωθεί ότι μπορεί να αλλάξει πορεία χωρίς να προκαλέσει κίνδυνο για άλλους οδηγούς και χωρίς να προκαλέσει παρακώλυση της κυκλοφορίας.

Όμως, στην Ελλάδα υπάρχει κάτι που κάνουν λάθος οι περισσότεροι οδηγοί.

Συγκεκριμένα, ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι στο παρκάρισμα θα πρέπει να χρησιμοποιούμε το κατάλληλο φλας για την κατεύθυνση που θέλουμε να παρκάρουμε κι όχι τα αλάρμ όπως κάνουμε σχεδόν όλοι.

Όσον αφορά στο πρόστιμο για τη μη χρήση των φλας, αυτό είναι στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που δεν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο ή απουσιάζουν, ο οδηγός καλείται να καταβάλλει πρόστιμο 150 ευρώ.

Αλάρμ: Μεγάλες αλλαγές στο πάρκινγκ

Τα πάνω κάτω αναμένεται να έρθουν στο θέμα του πάρκινγκ άμα μάθουν όλοι τι προβλέπεται σε περίπτωση κράτησης θέσης με παράνομο τρόπο.

Ειδικότερα, η ανεύρεση πάρκινγκ στην Αττική όπως επίσης και σε άλλες μεγαλουπόλεις ανά την Επικράτεια έχει γίνει κυριολεκτικά βραχνάς για όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών.

Ωστόσο όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς σε πάρα πολλούς δρόμους κάποιοι «πονηροί» έχουν τοποθετήσει καρέκλες, καφάσια, τσιμεντόλιθους ή άλλες πραγματικά ευρηματικά δημιουργήματα ώστε να μην μπορεί κανείς πέραν εκείνων να παρκάρει το αυτοκίνητό του.

Πάρκινγκ: Τι ισχύει – Το ύψος των προστίμων

Κάποιοι άλλοι έχουν προχωρήσει παραπάνω και όταν ξεπαρκάρουν το αυτοκίνητό τους από το δρόμο αμέσως καταλαμβάνουν την θέση παρκαρίσματος με κάποιο δίκυκλο που το σταθμεύουν παράλληλα με τον δρόμο ώστε να πιάσουν όσον το δυνατόν περισσότερο διαθέσιμο χώρο για να μπορέσουν να παρκάρουν το όχημά τους όταν επιστρέψουν.

Όπως και να έχει το θέμα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πρόστιμο 400 ευρώ για όσους καταλαμβάνουν με διάφορους τρόπους τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ και η Τροχαία είναι υποχρεωμένη να μεταβεί στο χώρο όπου την καλούν και να επιβάλλει το πρόστιμο.

Πάντως πέραν των παραπάνω περιπτώσεων υπάρχουν και κάποιοι περισσότερο προχωρημένοι οι οποίοι έχουν κατασκευάσει πάρκινγκ αυτοκινήτων στις αυλές τους τα οποία όμως στερούνται νόμιμης άδειας και βέβαια είναι παράνομα αλλά δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα νόμιμα πάρκινγκ κατοικιών με αποτέλεσμα οι διερχόμενοι οδηγοί να τα προσπερνούν χωρίς να κάνουν στάση.

Βέβαια αυτές οι παράνομες πρακτικές αποκαλύπτονται αν κάποιος οδηγός ζητήσει την άδεια του πάρκινγκ από τον ιδιοκτήτη της κατοικίας! Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κάτοχος του παράνομου πάρκινγκ μάλλον θα αλλάξει συμπεριφορά και από εριστικός θα γίνει ήπιος καθώς αν καλεστεί η Τροχαία αλλά και η Πολεοδομία τότε το πρόστιμο για τον παραβάτη ιδιοκτήτη της κατοικίας θα είναι πολύ βαρύ.

Τι προβλέπει η νομοθεσία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Το άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πως η κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου που περιλαμβάνει:

Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.

Κατ’ εξαίρεση της διάταξης της προηγούμενης παραγράφου, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας εντός κατοικημένων περιοχών, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι’ αυτά, η κατάληψή τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά γνώμη των αρμόδιων Αστυνομικών Αρχών.

Αυτοί που ανεγείρουν οικοδομές μέσα σε κατοικημένες περιοχές ή εκτελούν άλλα έργα και καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο μπροστά από την οικοδομή ή το έργο, υποχρεούνται να κατασκευάσουν πρόσθετο πεζοδρόμιο ή να πάρουν άλλα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.

Όταν επιτρέπεται, όπως πιο πάνω, η κατάληψή τμήματος οδού πρέπει αυτά να επισημαίνεται υποχρεωτικά από αυτόν που το κατέλαβε κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 του παρόντος Κώδικα.

Η κατάληψη επιφάνειας πεζόδρομου για οποιαδήποτε άλλη χρήση εκτός γι’ αυτήν που έχει κατασκευαστεί, απαγορεύεται, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος – έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παροδίων.

Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ.»

Πηγή: https://newsme.gr/