Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε όσοι έχουμε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στο αμάξι μας.
Ένα συνηθισμένο λάθος στο χειροκίνητο κιβώτιο, όπως το κατέβασμα ταχύτητας από τη 2α στην 1η σε υψηλή ταχύτητα, μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά. Ζημιά που θα μας κοστίσει πολλά ευρώ.
Τα λάθη που είναι πιθανό να κάνουμε
Η κακή χρήση του κιβωτίου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο απώλειας ελέγχου. Ειδικά σε ολισθηρούς δρόμους. Ένα ακόμη συνηθισμένο λάθος είναι η πίεση στον συμπλέκτη καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτή η συνήθεια μειώνει τη διάρκεια ζωής του δίσκου και οδηγεί σε ακριβές επισκευές.
Μάλιστα για την αλλαγή κάθε σχέσης είναι απαραίτητο να επιλέγετε τις κατάλληλες, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Επιπλέον όταν επιβραδύνετε οι αλλαγές πρέπει να γίνονται διαδοχικά (π.χ., από 4η σε 3η και μετά σε 2α). Έτσι θα αποφύγετε την έντονη φθορά του κιβωτίου.
Για τη σωστή λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου, είναι σημαντικό να αποφεύγετε τη χρήση ταχύτητας που δεν ταιριάζει με τις στροφές του κινητήρα. Επιπλέον αυτή η συνήθεια επιβαρύνει τον κινητήρα, αλλά και αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Μάλιστα είναι σημαντικό να μην πατάτε το πεντάλ του συμπλέκτη όταν δεν χρειάζεται. Επίσης, πριν κατεβάσετε σχέση ταχύτητας, φροντίστε οι στροφές του κινητήρα να βρίσκονται σε φυσιολογικό επίπεδο. Η συνεχής λειτουργία του κινητήρα στην κόκκινη περιοχή οδηγεί σε φθορές.
Η αντικατάσταση και επισκευή ενός κατεστραμμένου κιβωτίου μπορεί να επιβαρύνει σημαντικά την τσέπη σας. Επιπλέον η σωστή χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου δεν είναι μόνο ζήτημα εξοικονόμησης χρημάτων αλλά και ασφάλειας. Μάλιστα οι παραπάνω συμβουλές στόχο έχουν να εξασφαλίσουν την άρτια λειτουργία του κιβωτίου σας σε βάθος χρόνου. Επιπλέον θα μειώσουν σημαντικά το κόστος επισκευών και επιπλέον θα αποφεύγετε πιθανά ατυχήματα.