Οι νεότερες γενιές, αυτές που αποκαλούμε «ψηφιακούς αυτόχθονες», κινούνται με μεγάλη άνεση σε δύο παράλληλους κόσμους, τον φυσικό και τον ψηφιακό. Έτσι, για παράδειγμα, εκπαιδεύονται στις σχολικές αίθουσες αλλά και μέσω διαδικτυακών μαθημάτων, πηγαίνουν στον γιατρό αλλά και παρακολουθούν την υγεία τους μέσω τηλεϊατρικής ή ακόμα και μέσω των smart watches, συναλλάσσονται με τις τράπεζες αλλά έχουν e-banking και πραγματοποιούν ψηφιακά το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών τους.

Όσον αφορά την καταναλωτική τους δραστηριότητα και συμπεριφορά, βρέθηκαν σε ένα περιβάλλον που συνίστατο αφενός στις βιτρίνες των φυσικών καταστημάτων και αφετέρου στις καλοφτιαγμένες ιστοσελίδες που υπάρχουν στο Διαδίκτυο και αποτελούν τις πλατφόρμες επικοινωνίας και προβολής των ηλεκτρονικών καταστημάτων, μέσω των οποίων πραγματοποιούνται οι αγορές. Κοντά στους νεότερους, πολλοί καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίες που ήταν ανοιχτοί σε νέες προτάσεις άρχισαν κι αυτοί να κάνουν σιγά-σιγά τις πρώτες τους αγορές μέσω Διαδικτύου. Έτσι η πελατεία αυξήθηκε και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έφτασαν σε ένα σημείο να θεωρούνται εξίσου αξιόπιστα με τα φυσικά, ενίοτε μάλιστα και πιο αξιόπιστα.

Οι λιγότερες απαιτήσεις που αξιώνει η δημιουργία e-shop, το μικρότερο κεφάλαιο που είναι απαραίτητο για το ξεκίνημά του και η περιορισμένη γραφειοκρατία που συνεπάγεται πλέον η έναρξη μιας νέας επιχείρησης αποτελούν πολύ βασικούς λόγους για να ασχοληθεί κανείς με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ειδικά όταν νιώθει ότι του λείπουν τα χρήματα αλλά του περισσεύουν ο επαγγελματισμός, το μεράκι και οι νέες ιδέες. Το διαδικτυακό εμπόριο είναι σήμερα ένας πολύ δημοφιλής κλάδος επαγγελματικής απασχόλησης, ειδικά για τους νέους ανθρώπους, καθώς έχει σχέση με την επικοινωνία, την τεχνολογία και την πληροφορική.

Οι κατασκευαστές ιστοσελίδες συνιστούν μια επαγγελματική κατηγορία με μεγάλη ζήτηση και ακόμα πιο ευοίωνο μέλλον. Για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα ο κατασκευαστής της σελίδας του είναι η «ψυχή» σε ό,τι αφορά την εικόνα του προς τα έξω αλλά και την επικοινωνία με τους πελάτες. Εάν μάλιστα διαθέτει και εξειδικευμένες γνώσεις γραφιστικής, ένας κατασκευαστής ιστοσελίδας μπορεί να ανεβάσει κατά πολύ τη φήμη της και να προσελκύσει πολύ περισσότερους χρήστες ώστε να την επισκεφθούν. Πολύ κοντά στην ειδικότητα του κατασκευαστή, ένας καλός διαφημιστής που να ξέρει τα διαδικτυακά κατατόπια είναι η αμέσως επόμενη απαραίτητη ειδικότητα που συναντά κανείς σε μια ιστοσελίδα.

Ο σωστός διαφημιστής οφείλει να έχει γνώσεις ψηφιακού μάρκετινγκ – προώθησης στη google, να οσμίζεται τι λείπει από τη διαδικτυακή αγορά ώστε να το προσφέρει πρώτος αυτός, αλλά και να αφουγκράζεται τις νέες τάσεις όπως αυτές καταγράφονται στο Ίντερνετ και ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πράγματι, τα social media, τόσο τα παλαιότερα όσο και τα νέα, έχουν αφήσει κατά μέρος την αμιγώς κοινωνική/επικοινωνιακή τους διάσταση και αποτελούν πια ένα μεγάλο, παγκόσμιο διαδικτυακό φόρουμ όπου παρουσιάζονται νέες τάσεις της μόδας, νέα προϊόντα και υπηρεσίες, με τεράστιο αριθμό ανθρώπων να τα ακολουθεί και να τα συμβουλεύεται.

Μια άλλη μέθοδος για να επεκταθεί μια εμπορική ιστοσελίδα είναι και το SEO (search engine optimization), που αποσκοπεί στην όσο το δυνατόν καλύτερη παρουσία της και ανταπόκρισή της στις αναζητήσεις των χρηστών. Αυτή η υπηρεσία είναι πολύ εξειδικευμένη και μπορεί να προσφερθεί από εταιρεία ή γραφείο που ασχολείται με αυτήν.

Η πραγματική καταξίωση όμως για κάθε e-shop έρχεται από την ποιότητα των υπηρεσιών και των εμπορευμάτων του και σε κάθε περίπτωση, είτε αφορά τον ψηφιακό κόσμο είτε όχι, ο υπέρτατος κριτής είναι πάντα ο πελάτης.

Δείτε περισσότερα για  E-shop και ιστοσελίδων κατασκευή   και προώθηση αυτών στο διαδίκτυο.

 

Προηγούμενο άρθροΔήμος Ληξουριου: Ποιες σχολικές μονάδες θα κλείσουν αύριο
Επόμενο άρθροΓεράσιμος Φιλιππάτος: “Η πρόταση μομφής σαν θεσμός των κοινοβουλευτικών αστικών δημοκρατιών”