Ο Κεφαλλονίτης Μουσικός Γεράσιμος Πυλαρινός, σκέφτεται και πράττει σύμφωνα με την αρχαία ρήση : «οὐκ ἐν τῷ πολλω τὸ εὖ» sτοχεύει στην ποιοτική δημιουργία … Έχοντας πάντα την Επτανησιακή , πηγαία ευαισθησία και εσωτερικότητα, τολμά να μελοποιεί  ποίηση.

Ξέρει να αντιλαμβάνεται τα επίπεδα του κρυμμένου ποιητικού νοήματος,  να μπορεί να διαχειρίζεται  με το ιδιαίτερο ποιητικό ύφος,   να δημιουργεί τη σύνθεση χωρίς να παραποιεί σε καμία περίπτωση το νόημα επειδή εξυπηρετεί το μουσικό ρυθμό ή την καλύτερη μελωδική συνέχεια του κομματιού.

Η ίδια η φύση της μελοποίησης  θέλει τον εκάστοτε συνθέτη να σέβεται τον εαυτό του, να παρουσιάζει μέσα στη μουσική του πορεία το ονειρικό, το διαχρονικό, το βελούδινο αποτέλεσμα. Και αυτό το επιτυγχάνει ο Γεράσιμος Πυλαρινός .

 

Λίγα λόγια γνωριμίας

Ο Γεράσιμος Πυλαρινός είναι ένας καταξιωμένος Κεφαλλονίτης κιθαριστής και συνθέτης που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ληξούρι αλλά ζει κυρίως στην Αθήνα.

Σπούδασε μουσική (κλασική κιθάρα και θεωρητικά ) στο Ελληνικό Ωδείο της Αθήνας απ΄ όπου πήρε δίπλωμα solist (από την τάξη του Γ. Μηλιαρέση ). Παράλληλα διδάχθηκε το σύστημα αρμονίας του Α. Αινιάν.

Συνεργάστηκε τόσο σε συναυλίες όσο και σε ηχογραφήσεις δίσκων με συνθέτες όπως ο Μάνος Χατζιδάκις ο Γιάννης Μαρκόπουλος κ.ά.

Έχει ηχογραφήσει σειρά έργων για το Γ΄ πρόγραμμα ενώ έχει κυκλοφορήσει σε δίσκους βινιλίου και ακτίνας συνθέσεις δικές του καθώς και διασκευές τραγουδιών του Σταύρου Ξαρχάκου.

Το συνθετικό έργο του Γ. Π. απαρτίζεται από την «συμφωνία για έγχορδα», το «concerto για βιολί», την συμφωνική καντάτα «επιτάφιος θρήνος» τα κουαρτέτα εγχόρδων αρ. 1 και αρ. 2, τις δύο παρτίτες για βιολί και πιάνο, το έργο «ΔΕΗΣ – ΕΠΙ – ΠΛΟΙ – ΘΑ » σε ποίηση Κ. Π. Καβάφη, άλλα τραγούδια σε ποίηση Α. Κάλβου, Μ. Γκανά, Μ. Πολυδούρη κ.ά. καθώς και πολλά άλλα έργα για solo όργανα και διάφορους συνδυασμούς.

Επίσης έχει γράψει μουσική για τα θέατρο ( F. G. Lorca, Α. Δαμιανός),  και τον κινηματογράφο «Η επανάσταση της σιωπής» και «ιερός βράχος» της Μυρτώς Παράσχη.

Πολλά από τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ζωντανές εκτελέσεις ή σε ηχογραφήσεις από ορχήστρες (συμφωνική της Βουλγαρίας, Σύγχρονη ορχήστρα της ΕΡΤ, κουαρτέτο + kinesis, κουαρτέτο Opera quatro) καθώς και από σπουδαίους μουσικούς ( Kirryl Laskarov, Fabio Cascioli, Brahi Tilles, Σπύρο Ράντο ) κ. ά.

 

Το “ΦΑΣΜΑ” είναι ένα  πρόσφατο μουσικό έργο του, που αποτελείται από  εννέα τραγούδια με τη φωνή της νέας τραγουδίστριας Ηρώς Καλλιγά.

Έγραψε τους στίχους των τραγουδιών όπως και τη μουσική, ενώ μελοποίησε και ένα ποίημα της Μαρίας Πολυδούρη, το γνωστό «Μόνο γιατί  μ’ αγάπησες»

 

Όπως δηλώνει και ο τίτλος του, το έργο δεν είναι μονοθεματικό, αλλά συμπεριλαμβάνει τραγούδια που αναφέρονται σε διαφορετικά θέματα και σε διαφορετικές εποχές.

Η «Ξαστεριά», περιγράφει τη συμπεριφορά και κυρίως την απληστία του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον, την απογοήτευση για την έλλειψη μιας διεξόδου  που δεν είναι ορατή, τις απειλές που μας βάλουν από παντού, τα ερωτήματα που προκύπτουν από το πώς φτάσαμε ως εδώ και τέλος την ευχή να φανεί μια λύση.

«Τα όνειρα που χάσαμε», μια άλλη ματιά στην ιδέα του Γαλλικού Μάη του ’68, στα μετέπειτα χρόνια που χάθηκε το όνειρο, μέσα στη ροή της ζωής, τη φθορά της σκέψης και την ευμάρεια του καταναλωτισμού. Το  όνειρο αυτό που όμως υπάρχει και θα υπάρχει πάντα για μια καλύτερη θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτό και μέσα στη ζωή, με το δικαίωμα στο ανέφικτο και το ακατόρθωτο.

«Σ’ αγάπησα στον άνεμο», τραγούδι αφιερωμένο στη γενιά του ‘’2010’’ στον νέο που βρέθηκε να ανοίγει τα φτερά του τη στιγμή που η χώρα του βυθιζόταν σε μια κρίση (όπως την είπαν) και που φαινόταν καθαρά ότι στην πατρίδα του δεν υπήρχε πλέον θέση γι’ αυτόν.

Και τραγούδια για την αγάπη, καθώς το  ερωτικό τραγούδι γράφεται από τα βάθη των αιώνων και θα γράφεται πάντα. Ο έρωτας η γενεσιουργός αιτία του κάθε τι δεν μπορεί να αφήνει αδιάφορη την οποιαδήποτε μορφή έκφρασης. Η αγάπη είναι συναίσθημα και τα συναισθήματα μεταβάλλονται, γι’ αυτό ο άνθρωπος οφείλει να καλλιεργεί τα συναισθήματα που λειτουργούν επ’ αγαθώ ώστε να μένουν ακμαία και διαρκή. Εδώ, το ποίημα της Μαρίας Πολυδούρη «Μόνο γιατί μ’ αγάπησες» στάθηκε καθοριστικό.

Το ηχητικό υλικό του έργου αντλείται από τις δικές μας παραδόσεις όπως φτάσανε σε μας σήμερα και αρμόζονται με κάποια νέα ακούσματα του σύγχρονου μουσικού γίγνεσθαι.

Η Ηρώ Καλλιγά που τα τραγούδησε, και οι μουσικοί που παίξανε για να πραγματοποιηθεί η ηχογράφηση, έδωσαν ότι καλύτερο είχαν, με αγάπη και σεβασμό προς το έργο.

Δημοσιεύτηκε σε ηλεκτρονική μορφή το Δεκέμβριο του 2019 ενώ κάποια τραγούδια από αυτά είχαν δημοσιευτεί νωρίτερα.

της Αγάθης Ρεβύθη

Πηγή: myeptanisa.gr

Προηγούμενο άρθροΠλωτό φράγμα βάζει η Ελλάδα στο Αιγαίο για να ανακόψει τις ροές μεταναστών
Επόμενο άρθροΙθάκη: Ξεκινάει το έργο της αποκατάστασης της κατάρρευσης του τμήματος του Επαρχιακού Δικτύου στην θέση Μπροστά Αετός-Προσοχη στην οδήγηση