Μάκης Καπάτος, ο γνωστός PR Manager: «Οι επιχειρηματίες είναι απαιτητικοί και οι celebrities έχουν ιδιαιτερότητες»-Με ποιον κατεβαίνει στις δημοτικές εκλογές

Έχει τελικά χρήματα αυτή η δουλειά, πως κρατιούνται οι λεπτές ισορροπίες; Ποιοι είναι πιο δύσκολοι πελάτες;

Ο γνωστός Pr Manager Μάκης Καπάτος μιλά στο okmag για τα όμορφα αλλά και τα άσχημα του επαγγέλματός του, για τους δύσκολους πελάτες, για τις άσχημες συμπεριφορές που συνάντησε στο χώρο αλλά και για τις αληθινές φιλίες που έκανε μέσα από αυτή τη δουλειά. Ο Μάκης Καπάτος αγαπάει τις δημόσιες σχέσεις και πιστεύει ότι είναι κάτι που πρέπει να το έχεις μέσα σου.

Ο Μάκης Καπάτος, αποκαλύπτει και αποκαλύπτεται στο okmag! Έχει τελικά χρήματα αυτή η δουλειά, πως κρατιούνται οι λεπτές ισορροπίες; Ποιοι είναι πιο δύσκολοι πελάτες οι celebrities ή οι επιχειρηματίες;

Πότε ξεκίνησες και με ποιο τρόπο να ασχολείσαι με τις δημόσιες σχέσεις;

Επαγγελματικά με τις δημόσιες σχέσεις ξεκίνησα να ασχολούμαι το 2015. Νωρίτερα η ενασχόλησή μου αφορούσε στο κομμάτι της διαφήμισης αλλά γενικότερα και πριν αποφασίσω να το κάνω επάγγελμα η επαφή με τους ανθρώπους και η δημιουργία προσωπικών σχέσεων ήταν έμφυτο ταλέντο που με ακολουθούσε σε κάθε κομμάτι της ζωής μου. Για παράδειγμα το 2001 που δούλευα ως σερβιτόρος στο παραλιακό εστιατόριο-κλαμπ Ακρωτήρι, ερχόταν συχνά για φαγητό ο τραγουδιστής Γιώργος Τσαλίκης και προτιμούσε να εξυπηρετείται πάντα από εμένα λόγω της φιλικής σχέσης που είχα αναπτύξει μαζί του αν και απλός σερβιτόρος. Το ίδιο και άλλοι επώνυμοι καλλιτέχνες, είχα δηλαδή ανέκαθεν μια έφεση στις δημόσιες σχέσεις. Το 2006 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά στην επαγγελματική μου πορεία αφού ξεκίνησα να εργάζομαι στον τομέα της διαφήμισης σε γνωστή κοσμική εφημερίδα. Το 2010 έκανα μεταγραφή σε μεγάλο εκδοτικό οίκο πάλι στο διαφημιστικό κομμάτι. Αυτά τα χρόνια οι γνωριμίες μου επεκτάθηκαν πλέον του καλλιτεχνικού και σε άλλους τομείς όπως επιχειρήσεις του χώρου εστίασης και διασκέδασης,  ένδυσης & υπόδησης, τροφίμων κ.α . Η ατζέντα μου δηλαδή πολλαπλασιάστηκε σε ποσότητα και ποιότητα. Επίσημα λοιπόν άρχισα να κινούμαι στο χώρο του pr το 2015 με έναυσμα τη γνωριμία μου με τον καλλιτεχνικό manager Ηλία Πανταζόπουλο, με τον οποίο ακόμα και τώρα μας ενώνει ιδιαίτερη φιλία, αλλά και με εφόδιο ένα ήδη αρκετά μεγάλο portfolio που σήμερα συμπεριλαμβάνει και συνεργασίες με τηλεοπτικές παραγωγές.

Mε τον Ηλία Πανταζόπουλο

Πόσο δύσκολο είναι να κρατάς ισορροπίες στο χώρο των δημοσίων σχέσεων;

Αν ξέρεις πραγματικά από δημόσιες σχέσεις τότε δεν είναι δύσκολο γιατί κυριολεκτικά το να κρατάω ισορροπίες είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Γι ‘αυτό και στην Ελλάδα η αγορά των δημοσίων σχέσεων είναι μικρή. Μόνο όσοι πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο να κρατούν ισορροπίες διότι οι άνθρωποι που ασχολούνται με δημόσιες σχέσεις βρίσκονται αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις. Το αγοραστικό κοινό είναι απαιτητικό, πολλοί μπερδεύουν τις δημόσιες σχέσεις με τη διαφήμιση και ζητούν πράγματα που αναλογούν σε άλλους επαγγελματίες όπως πωλητές, marketing managers, διαφημιστές κτλπ. Επίσης στη διαδικασία δημιουργίας μιας καλής εικόνας της όποιας επιχείρησης ή φυσικού προσώπου στο ευρύτερο κοινό συμμετέχουν πολύ συχνά και καλλιτέχνες που χρειάζονται μια λεπτή αντιμετώπιση καθώς είναι ιδιαίτεροι άνθρωποι. Οπότε όλα αυτά συνδυαστικά απαιτούν ταλέντο κι εμπειρία ώστε να αποφευχθούν τυχόν παρεξηγήσεις αλλά να γίνει και σωστή δουλειά.

Ποιοι είναι οι πιο δύσκολοι πελάτες. Οι celebrities ή οι επιχειρηματίες;

 Πιο απαιτητικοί είναι οι επιχειρηματίες αλλά οι celebrities έχουν περισσότερες ιδιαιτερότητες. Σε καμία περίπτωση δεν θα χαρακτήριζα κάποιον δύσκολο, είναι η δουλειά μου να ανταποκρίνομαι με επιτυχία στις προκλήσεις.

Πώς αντιμετωπίζεις τον ανταγωνισμό;

Θετικά, ο ανταγωνισμός μας κάνει καλύτερους. Σέβομαι τη δουλειά των συναδέλφων μου και προσπαθώ να ξεχωρίσω προσθέτοντας συνεχώς καινούριες υπηρεσίες αλλά και διατηρώντας όσο γίνεται οικονομικές τιμές ώστε να υπάρχει value for money.

Έχει συμβεί κάτι στην καριέρα σου που σε πλήγωσε;

Απ.: Κάθε άνθρωπος έχει αντιμετωπίσει κάποιες κακές στιγμές στη δουλειά του, έτσι και στη δική μου περίπτωση. Στο παρελθόν κάποιοι δεν εκτίμησαν την προσφορά μου ούτε αξιολόγησαν σωστά τις υπηρεσίες μου όμως ο χρόνος αποδίδει σε όλους αυτό που τους αξίζει. Στην παρούσα φάση επικεντρώνομαι στην επίτευξη των στόχων μου και δεν υπάρχει θέση για παρελθοντικές πικρίες.

Ποιο είναι το όνειρό σου στο χώρο των δημοσίων σχέσεων;

Απ.: Νομίζω πως ήδη βρίσκομαι εν μέσω πραγματοποίησης των ονείρων μου,έχω δημιουργήσει τη δική μου εταιρεία κι έχω αναπτύξει αξιόλογες συνεργασίες με σκοπό να επεκταθώ περισσότερο συνδυάζοντας δημόσιες σχέσεις και διαφήμιση.

Με την σύζυγό του Εύα Λεούση και την κουμπάρους τους Μπέσσυ Μάλφα και Γεράσιμο Σκιαδαρέση.

Τελικά έχει χρήματα αυτή η δουλειά;

Εξαρτάται. Στην Ελλάδα η αγορά στον τομέα των δημοσίων σχέσεων είναι μικρή, δεν υπάρχουν δηλαδή πολλοί να κάνουν αυτή τη δουλειά, οπότε υπάρχει ας πούμε κάποιου είδους μονοπώλιο και οι αμοιβές είναι σχετικά υψηλές. Όμως πρέπει να βλέπεις και μακροπρόθεσμα σχετικά με το πόσο ευχαριστημένος είναι ο πελάτης γιατί κακά τα ψέματα, το οικονομικό κομμάτι στην εποχή μας και στη χώρα μας είναι σημαντικό. Προτιμώ λοιπόν να κρατώ μια σχετικά οικονομική πολιτική, μια δυνατότητα που έχω κερδίσει με τις χρόνιες συνεργασίες μου και την σωστή αντιμετώπισή που έχω προς αυτές, ώστε να μου παρέχονται προνομιακές τιμές σε σχέση με άλλους συναδέλφους. Έτσι υπάρχει κέρδος για μένα μεν αλλά και ο πελάτης  νιώθει κερδισμένος. Είναι win win.Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχει ο κίνδυνος να μην αντιληφθεί ο πελάτης την αξία των δημοσίων σχέσεων ως κομμάτι του marketing της επιχείρησής του ή της ιδιότητάς του αφού το “χτίσιμο” μιας καλής εικόνας αφενός χρειάζεται χρόνο κι αφετέρου αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση. Δυστυχώς στην Ελλάδα η έννοια του pr είναι πολύ παρεξηγημένη και κάποιοι νομίζουν ότι εμείς που ασχολούμαστε επαγγελματικά με τον κλάδο το κάνουμε για χόμπυ, υπάρχει δηλαδή ο κίνδυνος να μην πληρωθείς τα δεδουλευμένα σου ή να πάρεις ένα μέρος από αυτά. Αυτή είναι μια κακή νοοτρόπία και πρέπει ν΄αλλάξει αν θέλουμε να συμβαδίσουμε με το πως δουλευει ο κλάδος των δημοσίων σχέσεων στον υπόλοιπο κόσμο και ν΄αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες του.

Πόσο αληθινές είναι οι φιλίες στο χώρο των δημοσίων σχέσεων;

Όσο αληθινός είναι κάποιος τόσο αληθινές και οι φιλίες του, δεν είναι θέμα επαγγέλματος αυτό αλλά χαρακτήρα. ΄Εχω γνωρίσει σίγουρα πολλούς ανθρώπους μέσα από αυτή τη δουλειά λόγω της αυξημένης κοινωνικότητας που επιβάλλεται να έχω αλλά τις φιλίες μου τις επιλέγω. Γενικότερα όμως φροντίζω να κρατώ καλές σχέσεις με την πλειοψηφία των γνωριμιών μου.

Έχω πληροφορηθεί πως θα συμμετέχεις στον πολιτικό συνδυασμό “Χαλάνδρι στο Φως” του ηθοποιού  και υποψήφιου δημάρχου Χαλανδρίου Χάρη Ρώμα. Αυτό πως προέκυψε;

Απ.: Τον Χάρη τον γνωρίζω αρκετά χρόνια και μας συνδέει φιλία και αμοιβαίος σεβασμός. Όταν λοιπόν μου έκανε την πρόταση να συμμετέχω στον πολιτικό του συνδυασμό δεν το σκέφτηκα καν, η απάντησή μου ήταν θετική κατευθείάν και το θεώρησα μεγάλη μου τιμή. Εξάλου μεγάλωσα στο Χαλάνδρι, ζω στο Χαλάνδρι και είναι μια πόλη που την έχω μέσα στην καρδιά μου και θα ήθελα να συνεισφέρω κι εγώ όσο μπορώ στη βελτίωση και την αναβάθμισή της.

Πηγή: okmag.gr