Μαρίνος Σκλαβουνάκης: Οι ταινίες «Νανά» και «Όλα για όλα» του Κεφαλονίτη σκηνοθέτη δωρεάν στο Διαδίκτυο (βίντεο)

Διαθέσιμες στο διαδίκτυο είναι οι δύο μικρού μήκους ταινίες «Νανά» και «Όλα για όλα». Ο Μαρίνος Σκλαβουνάκης, πρωτοπαρουσίασε το 2018 την ταινία του «Όλα για όλα» στο Φεστιβάλ Δράμας, όπου συζητήθηκε για το έξυπνο, γεμάτο ανατροπές σενάριο, τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών του Βασίλη Μπισμπίκη και Στάθη Σταμουλακάτου, τις καλτ σκηνές, αλλά και την cameo εμφάνιση του σκηνοθέτη Γιάννη Οικονομίδη.

Στο διάστημα που μεσολάβησε, υπέγραψε (μαζί με τον Γ.Καρναβά και τον Γ.Γούση) την παραγωγή της πολυβραβευμένης ταινίας-φαινόμενο «Μαγνητικά Πεδία» του Γιώργου Γούση, για την οποία μάλιστα απέσπασε και το βραβείο του καλύτερου Location Manager από το Hellenic Film Commission του ΕΚΚ στο 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ήταν ο άνθρωπος που έστησε την ταινία, με πρωταγωνιστές την Έλενα Τοπαλιδου και τον Αντώνη Τσιοτσιόπουλο, στην πατρίδα του, την Κεφαλλονιά, στην οποία φέτος το καλοκαίρι θα παρουσιάσει το 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Κεφαλλονιάς «Κύματα» (27 Αυγούστου-3 Σεπτεμβρίου), φεστιβάλ που ο ίδιος ίδρυσε στη γενέτειρά του, με προσκεκλημένους έκπληξη από τον ελληνικό κινηματογράφο (και όχι μόνο).

Η Νανά

Η Νανά (2022, 37’ ) είναι η νέα μικρού μήκους ταινία του Μαρίνου Σκλαβουνάκη που βασίζεται σε ένα διήγημα του μουσικού Δημήτρη Μητσοτάκη από τη συλλογή «Τα σκισμένα ημερολόγια» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τόπος. Στην ταινία, η μοίρα ενώνει μια παρέα τεσσάρων φοιτητών μεταφέροντας τους από την φοιτητική ανεμελιά και την αθωότητα στην σκληρή πραγματικότητα που θα τους μεταμορφώσει τις ζωές. Χώρος δράσης η πίστα ενός ρεμπετάδικου.

«Η ταινία στην ρίζα της ασχολείται με την τοξική αρρενωπότητα και τις πατριαρχικές αντιλήψεις όπως παρουσιάζονται στους κύριους αντρικούς ρόλους με διαφορετικές σε καθέναν από αυτούς διαβαθμίσεις. Αυτά όμως προσκρούουν, όχι σε έναν παθητικό γυναικείο χαρακτήρα, αλλά σε έναν πολύπλοκο και ίσως αμφιλεγόμενο χαρακτήρα, που τον διακρίνει η νεανική ακατέργαστη αντιδραστικότητα. Παρόλο που η Νανά επιδεικνύει την θηλυκότητα της σύμφωνα με τα υπάρχοντα στερεότυπα, αυτή η επίδειξη συμπορεύεται με την σπασμωδική αντίδραση της στις συμπεριφορές των αντρών. Παράλληλα η παραπάνω σύγκρουση πραγματοποιείται μέσα στο πλαίσιο της νεανικής ανεμελιάς και της έντονης νεανικής ερωτικής επιθυμίας.

Η πραγματικότητα όμως μέσα από την τυχαιότητα και πολυπλοκότητα της ζωής μπορεί να γίνει ισοπεδωτική. Η τελική έκβαση των γεγονότων στην ταινία δεν προκαλείται από την σεξουαλική επιθυμία αλλά από την ανάγκη για δύναμη, εξουσία, και έλεγχο.

Ένας παράλληλος σκοπός της ταινίας είναι να εμπλέξει τον θεατή στο ερώτημα του ποιος φταίει για τη συγκεκριμένη έκβαση. Τα στερεότυπα δεν βρίσκονται μόνο μέσα στους πρωταγωνιστές της ιστορίας αλλά και μέσα στους θεατές και μάρτυρες (αυτής) και διαμορφώνουν ασυνείδητα τις απόψεις τους στην προσπάθεια να ερμηνεύσουν ένα γεγονός.

Όποια αναζήτηση ισότητας σε συμπεριφορές θα πρέπει να ισχύει ακόμα και σε περίπτωση που οι γυναικείοι με τους αντρικούς ρόλους αντιστραφούν. Τελικός σκοπός της ταινίας είναι να σταθεί ως σημείο προβληματισμού για όλες τις διαφορετικές συμπεριφορές καθώς επίσης, για την εμπλοκή της τύχης στα γεγονότα πέρα από τις επιλογές των ανθρώπων» αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Όλα για όλα

Ταυτόχρονα, κυκλοφορεί, επίσης ελεύθερη στο διαδίκτυο, η ταινία «Όλα για όλα» (2018, 30’), ένα εκπληκτικό «μπρα ντε φερ» μεταξύ Βασίλη Μπισμπίκη και Στάθη Σταμουλακάτου. Η ταινία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Κεφαλονιά. Συμμετέχουν πέντε ηθοποιοί από την Αθήνα για τους κύριους ρόλους και 6 από την Κεφαλονιά σε δεύτερους ρόλους.

Ο Μιχάλης είναι χρεωμένος στις τράπεζες και σε μια απεγνωσμένη, ύστατη προσπάθεια, χρεώνεται σε έναν τοκογλύφο. Ο Αντρέας, φίλος του Μιχάλη θέλει να τον βοηθήσει. Η μόνη λύση είναι να μπει ένα στοίχημα, στο οποίο θα τα παίξει όλα για όλα…