Το YouTube, η δημοφιλής πλατφόρμα της Alphabet, ετοιμάζεται να εισαγάγει μια πιο οικονομική έκδοση της συνδρομητικής του υπηρεσίας, προσφέροντας στους χρήστες τη δυνατότητα να απολαμβάνουν περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις, αλλά με συγκεκριμένους περιορισμούς. Η νέα αυτή επιλογή, που φέρει την ονομασία “Premium Lite”, έρχεται να καλύψει τις ανάγκες όσων παρακολουθούν βίντεο στο YouTube χωρίς να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τις μουσικές υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω του πλήρους πακέτου YouTube Premium.
Η καινούργια βαθμίδα συνδρομής αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα σύντομα σε αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Γερμανία και η Ταϊλάνδη, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις στρατηγικές κινήσεις της εταιρείας. Αυτή η νέα υπηρεσία στοχεύει κυρίως σε θεατές που προτιμούν να παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο, podcasts, οδηγούς χρήσης και άλλο περιεχόμενο, χωρίς τις ενοχλητικές διαφημίσεις που συχνά διακόπτουν την εμπειρία θέασης.
Παρόλο που το YouTube είναι περισσότερο γνωστό για το δωρεάν περιεχόμενο που ανεβάζουν οι χρήστες του, η πλατφόρμα έχει επενδύσει σημαντικά και σε επί πληρωμή επιλογές. Σήμερα, το YouTube Premium είναι διαθέσιμο με κόστος 13,99 δολάρια τον μήνα στις ΗΠΑ, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία θέασης χωρίς διαφημίσεις, συμπεριλαμβανομένων των μουσικών βίντεο και της δυνατότητας αναπαραγωγής στο παρασκήνιο.
Ένας εκπρόσωπος του YouTube δήλωσε σχετικά: “Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές στους χρήστες μας, δοκιμάζουμε μια νέα συνδρομητική επιλογή, που επιτρέπει την παρακολούθηση του μεγαλύτερου μέρους του περιεχομένου χωρίς διαφημίσεις, σε επιλεγμένες αγορές. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την προσφορά αυτή σε ακόμα περισσότερους χρήστες στο μέλλον, με τη συνεργασία των δημιουργών περιεχομένου.”
Η κίνηση αυτή λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο όπου ο ανταγωνισμός στην αγορά των podcast και των ψηφιακών πλατφορμών είναι ιδιαίτερα έντονος. Οι καταναλωτές έχουν πλέον πολλές επιλογές για το πού και πώς θα απολαύσουν τις αγαπημένες τους εκπομπές, γεγονός που καθιστά σημαντικό για το YouTube να παρέχει εναλλακτικές προτάσεις.
Το πακέτο “Premium Lite” έχει ήδη δοκιμαστεί πιλοτικά σε ορισμένες χώρες και τώρα ετοιμάζεται για ευρύτερη διάθεση, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης του κυκλοφορίας στις ΗΠΑ. Αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο οι YouTubers και άλλοι δημιουργοί περιεχομένου κερδίζουν έσοδα από την πλατφόρμα. Παραδοσιακά, το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους προέρχεται από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στα βίντεο τους. Ωστόσο, αν η νέα αυτή συνδρομητική επιλογή γνωρίσει επιτυχία, τα έσοδα από συνδρομές ενδέχεται να αποτελέσουν έναν πιο σταθερό πυλώνα κερδοφορίας.
Η στρατηγική του YouTube μοιάζει με τις πρόσφατες κινήσεις της Spotify Technology SA, η οποία επιχειρεί να εδραιωθεί ακόμα περισσότερο στον χώρο του βίντεο. Η Spotify έχει ήδη ξεκινήσει ένα πρόγραμμα όπου οι συνδρομητές σε επιλεγμένες περιοχές μπορούν να απολαμβάνουν περιεχόμενο βίντεο χωρίς δυναμικές διαφημίσεις. Παρόμοια με το YouTube, οι δημιουργοί έχουν τη δυνατότητα να ενσωματώνουν διαφημίσεις στα ίδια τους τα βίντεο, κάτι που παραμένει ανεπηρέαστο από τις αλλαγές στα προγράμματα συνδρομών.
Σύμφωνα με τη Spotify, πάνω από το 70% των δημιουργών που πληρούν τις προϋποθέσεις έχουν επιλέξει να συμμετάσχουν στο νέο της πρόγραμμα. Ωστόσο, πολλοί κορυφαίοι podcasters εμφανίζονται ακόμα επιφυλακτικοί, καθώς φοβούνται ότι τα νέα μοντέλα εσόδων μπορεί να μη φέρουν τα ίδια κέρδη με τα παραδοσιακά διαφημιστικά μοντέλα.
Η νέα συνδρομητική πρόταση του YouTube μπορεί να αποτελέσει ισχυρό δέλεαρ για όσους επιθυμούν να απολαμβάνουν περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις, χωρίς όμως να χρειάζεται να πληρώσουν το πλήρες κόστος του YouTube Premium. Παρόλα αυτά, όσοι χρήστες θέλουν να παρακολουθούν μουσικά βίντεο χωρίς διακοπές, θα πρέπει να συνεχίσουν να εγγράφονται στο πλήρες πακέτο YouTube Premium.
Μάθετε τα πάντα για ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ – ΔΥΠΑ – ΟΠΕΚΑ – ΟΑΕΔ – ΕΦΚΑ εδώ