Τεράστια είναι φέτος η αύξηση στα αιτήματα ελλιμενισμού σκαφών στην περιοχή του Ιονίου. Την ίδια στιγμή, κι ενώ το yachting κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος αφού προωθεί έναν τρόπο ταξιδιού όπου μικρές ομάδες ταξιδιωτών μπορούν να απολαύσουν με ασφάλεια τις διακοπές τους στη θάλασσα, στη δυτική Ελλάδα και στην Πάτρα, στρατηγική για την ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού δεν υπάρχει.

«Έπειτα από δύο χρόνια ύφεσης στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού η φετινή σεζόν αναμένεται να σηματοδοτήσει την ανάκαμψη του κλάδου και την επιστροφή στην κανονικότητα, με τα στατιστικά κίνησης να προβλέπεται να ξεπεράσουν αυτά του 2019» λέει στο thebest.gr ο κ. Γιάννης Κωστόπουλος,  Co-Founder & CEO της SaMMY που δραστηριοποιείται στο χώρο.

Όπως εξηγεί, «στην περιοχή του Ιονίου με βάση τα στοιχεία που έχουμε κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022, φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση της τάξης του 90% στα αιτήματα ελλιμενισμού των σκαφών αναψυχής σε δημοφιλείς προορισμούς σε σχέση με τη περσινή χρονιά, με την πλειοψηφία των αιτημάτων να αφορά την καλοκαιρινή περίοδο (high season) κυρίως. Η μέση διάρκεια κράτησης αντιστοιχεί σε 12 διανυκτερεύσεις σε σχέση με 8 πέρυσι, με το μέσο κόστος ελλιμενισμού λόγω τις μεγαλύτερης διάρκειας παραμονής να είναι αυξημένο κατά 25-30%. Να σημειώσουμε ότι για μία παρέα ατόμων που αποτελείται από 8 άτομα το κόστος για αυτόν τον τρόπο διακοπών, για μία εβδομάδα, κυμαίνεται από τις 4.000  έως τις 6.000 ευρώ.

Ως προς τα σκάφη αναψυχής, φαίνεται να υπάρχει μια αύξηση στη χρήση ιστιοπλοϊκών σκαφών (22%) και σκαφών τύπου καταμαράν (10%) συγκριτικά με το 2021. Το μέσο μήκος σκάφους διαμορφώνεται έως τώρα στα 13,24 μέτρα, σημειώνοντας μικρή αύξηση (12%). Ως τις σημαίες των σκαφών αναψυχής, το 48% αυτών είναι Ελληνικά, 29% έχουν την Ιταλική σημαία, 18% του Ηνωμένου Βασιλείου και 6% από την Γαλλία».

Το yachting από τις ιδανικότερες μορφές τουρισμού 

«Βλέποντας αισιόδοξα το φετινό καλοκαίρι μετά την απελευθέρωση των μέτρων κατά της πανδημίας COV-19, θεωρούμε πως το yachting αποτελεί μία από τις ιδανικότερες μορφές τουρισμού που μπορούν να επιταχύνουν το άνοιγμα του κλάδου στη χώρα μας, αφού αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής αλλά και προωθεί έναν  ρόπο ταξιδιού όπου μικρές ομάδες ταξιδιωτών μπορούν να απολαύσουν με ασφάλεια τις διακοπές τους στη θάλασσα και στις Ελληνικές ακτογραμμές και νησιά.  Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, ο κλάδος του yachting συμβάλλει στο 1,41% του ΑΕΠ της χώρας, προσφέροντας 43.626 θέσεις εργασίας και πάνω από 13.000 οργανωμένες θέσεις ελλιμενισμού, ενώ για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού, δημιουργούνται 5 ευρώ επιπλέον δαπανών στις τοπικές οικονομίες και προορισμούς» λέει ο κ. Κωστόπουλος.

Ο θαλάσσιος τουρισμός στη Δυτική Ελλάδα

Όπως τονίζει ο κ. Κωστόπουλος, «για τη Δυτική Ελλάδα και την πόλη της Πάτρας δεν φαίνεται να αποτελεί στρατηγική επιλογή η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις τόσο σε υποδομές όσο και σε συναφείς υποστηρικτικές υπηρεσίες για τα μόνιμα και για τα διερχόμενα από την περιοχή σκάφη αναψυχής.

Επιπλέον, το άνοιγμα της διώρυγας της Κορίνθου προγραμματίζεται για τον ερχόμενο Ιούλιο και θα συνοδευτεί από σημαντικές ροές μετακινήσεων σκαφών αναψυχής από την Αττική προς το Ιόνιο πέλαγος και αντίστροφα, γεγονός που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από τα τουριστικά λιμάνια και αγκυροβόλια της περιοχής δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες, επιχειρήσεις και εργαζομένους του κλάδου».

Πηγή: thebest.gr
Προηγούμενο άρθροΦορολογικές δηλώσεις 2022: Ανατροπή! Παίρνουν παράταση – Η ημερομηνία
Επόμενο άρθροΕνδιαφέρει όλους-Ρήτρα αναπροσαρμογής: Δεν θα την πληρώνουν προσωρινά, νοικοκυριά και επιχειρήσεις και θα έχουν ρεύμα-Έκαναν ασφαλιστικά