Όσες φορές και να το δεις γελάς: Η σκηνή που ο Μουστάκας δείχνει τι σημαίνει κωμικός, δεν χρειάστηκε σενάριο

Λίγοι ηθοποιοί διέθεταν την ικανότητα του Σωτήρη Μουστάκα να μετατρέπει τα πάντα σε αφορμή για γέλιο. Αυτός ο σπουδαίος ηθοποιός –και ακόμη καλύτερος άνθρωπος- χρειαζόταν ελάχιστα για να κάνει το κοινό να ξεσπάσει, είτε επρόκειτο για το λατρεμένο του θέατρο, είτε για σινεμά ή ακόμη και βιντεοκασέτες.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 ο Σωτήρης Μουστάκας έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους κωμικούς της γενιάς του και όχι μόνο, και στο πνεύμα της εποχής γυρίζει μια σειρά από έργα που στοχεύουν στο… γέλιο.

Σε αντίθεση με πολλές άλλες παραγωγές της ίδιας περιόδου, εδώ σπανιώς συναντάμε τόσο μεγάλες «ποιοτικές» εκπτώσεις και οι δουλειές του παραμένουν προσεγμένες, έχοντας ένα επιπλέον βασικό ατού. Τον ίδιο τον Σωτήρη Μουστάκα στα καλύτερά του!

Όσες φορές και να το δεις γελάς: Η σκηνή που ο Μουστάκας δείχνει τι σημαίνει κωμικός, δεν χρειάστηκε σενάριο

Ο «Ροζ Γάτος» δεν αποτελεί εξαίρεση. Η σκηνοθεσία ανήκει στον Γιάννη Χαρτοματζίδη και το σενάριο υπογράφει ο Νάσος Γριμάνης, έχοντας και οι δύο στο μυαλό τους για τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον άφταστο κωμικό.

Εδώ υποδύεται τον συντηρητικών αρχών καθηγητή Λυκείου, Αρχιμήδη Μαντούβαλο, ο οποίος από ανάγκη συγκατοικεί με έναν συνάδελφό του, τον Πάνο Χριστόπουλο, ο οποίος δεν είναι άλλος από τον ανερχόμενο –τότε- Πάνο Μιχαλόπουλο.

Το δικό του προφίλ είναι ξεκάθαρα πιο μοντέρνο και αεράτο και προσπαθεί συνεχώς να βγάλει τον κ. Μαντούβαλο από την… μούχλα και την ναφθαλίνη και να τον πείσει να ζήσει λίγο πιο απελευθερωμένα την ζωή του.

Όσες φορές και να το δεις γελάς: Η σκηνή που ο Μουστάκας δείχνει τι σημαίνει κωμικός, δεν χρειάστηκε σενάριο

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προκύπτουν μια σειρά από καταστάσεις με σκηνές που καταλήγουν σε υστερικά γέλια, ειδικά αν προσθέσεις το έξυπνο twist που θέλει τον Σωτήρη Μουστάκα να είναι ένας υπνοβάτης που τα βράδια αφήνει το κρεβάτι του και μετατρέπεται σε ακαταμάχητο αρσενικό που γυρίζει στα μπαρ και γίνεται γυναικοκατακτητής και… ζόρικο αγόρι.

Βέβαια, όταν ξυπνά το επόμενο πρωί δεν θυμάται το παραμικρό και επανέρχεται στις… εργοστασιακές ρυθμίσεις, όπου το ήθος και η συστολή του δεν τον αφήνουν να αρθρώσει λέξη στην θέα και μόνο μιας ωραίας γυναίκας.

Τότε, λοιπόν, παίρνει μαθήματα από τον μετρ της… πεσιματικής τέχνης, Πάνο Μιχαλόπουλο. Κι ενώ αυτός έχει βάλει το… τρένο στις… ράγες ξεκινώντας να πασπατεύει ό,τι μπορεί από το κορμί της ηθοποιού Μαρίας Γιαννοπούλο, με το πρόσχημα της αντιηλιακής προστασίας, ο Σωτήρης Μουστάκας παίρνει την σκυτάλη και τα κάνει όλα… μύτι, χαρίζοντάς μας ένα αποτέλεσμα που φέρνει γέλιο με την αμηχανία του, όσες φορές κι αν το δεις!

Λόγω και της υπόθεσης του φιλμ, οι λεγόμενες «ωραίες παρουσίες» δεν λείπουν. Βασικό ρόλο στην ταινία έχει η δημοφιλής εκείνη την εποχή, Έφη Πίκουλα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στον «Ροζ Γάτο» καταγράφεται και η πρώτη επίσημη εμφάνιση της πληθωρικής Βάνας Μπάρμπα.

πηγή: menshouse.gr