Τι είναι αuτοί οι κύκλοι που μπήκαν στους δρόμους – Τι πρέπει να κάνεις όταν τους δεις

Ασπίδα προστασίας στους μοτοσικλετιστές δείχνει ικανή να παρέχει μια οριζόντια οδική σήμανση που έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης ότι οι μοτοσικλετιστές είναι πιο πιθανό να αποκομίσουν τραυματισμό σε περίπτωση που εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα από τους οδηγούς αυτοκινήτων, κάτι που επιτάσσει να είναι ιδιαίτερα πιο προσεκτικοί όταν κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο.

Ακόμα και αν δεν υποπέσουν οι ίδιοι σε κάποιο οδηγικό λάθος, μπορεί να αποτελέσουν θύματα της ασυνείδητης οδηγικής συμπεριφοράς ορισμένων οδηγών ΙΧ που δείχνουν να μην… υπολογίζουν τα δίκυκλα.

kikloi stous dromous 1

Η ασφάλεια των μοτοσικλετιστών έχει αποτελέσει ύψιστη προτεραιότητα πολλών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Αυστρίας που το 2016 έθεσε σε εφαρμογή ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πιλοτικό πρότζεκτ, με φόντο την αποτροπή τέλεσης δυσάρεστων οδικών συμβάντων σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς κλειστές στροφές.

Ειδικότερα, σε 8 απότομες καμπές τοποθετήθηκε οριζόντια σήμανση – υπό τη μορφή είτε κύκλων, είτε επιπλέον διακεκόμενων γραμμών, είτε γραμμών τύπου ζικ ζακ – ώστε να επισημαίνεται στους μοτοσικλετιστές η ιδανική απόσταση από την κεντρική διαχωριστική λωρίδα.

 

 

Ένας μοτοσικλετιστής, λοιπόν, που κινείται σε μια κλειστή αριστερόστροφη καμπή, εφόσον δεν «πατάει» πάνω σε αυτή την οριζόντια οδική σήμανση δεν κινδυνεύει να χτυπηθεί από τα οχήματα που κινούνται στην αντίθετη λωρίδα.

kikloi stous dromous 1 1 1

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε κλειστές στροφές, το σώμα και το κεφάλι ενός μοτοσικλετιστή προεξέχει, κάτι που τον καθιστά εκτεθειμένο στα μεγάλα οχήματα ή φορτηγά και λεωφορεία που ενδέχεται να κινούνται εκτός των ορίων της λωρίδας τους, στο αντίθετο ρεύμα.

Το παραπάνω πιλοτικό πρότζεκτ κρίθηκε εκ του αποτελέσματος επιτυχές, μιας και στις εν λόγω 8 στροφές, ο αριθμός των τροχαιών ατυχημάτων μειώθηκε κατά 42%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανωτέρα θετικά απτά αποτελέσματα έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον και πολλών άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας, όπου δοκιμάζεται η εν λόγω οδική σήμανση σε δύο στροφές, της Ελβετίας και του Λουξεμβούργου.