Το λάθος που κάνουμε όλοι με τα παράθυρα του αυτοκινήτου -Γιατί δεν πρέπει να είναι μισάνοιχτο

Μπορεί το καλοκαίρι το κατέβασμα του παραθύρου να αποτελεί ανακούφιση από τις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά κρύβει ένα σοβαρό κίνδυνο.

Tο καλοκαίρι στην Ελλάδα αποτελεί μια δύσκολη περίοδο για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητά τους, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν τόσο τους ζωντανούς οργανισμούς όσο και τα μηχανήματα, προκαλώντας διάφορα προβλήματα.

Οι επιβάτες, ειδικά, μπορεί να εμφανίσουν συμπτώματα που μοιάζουν με μέθη λόγω της υπερθέρμανσης της καμπίνας, ακόμη και χωρίς να έχουν καταναλώσει αλκοόλ. Για να αντιμετωπιστεί η ζέστη, υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι: η χρήση του κλιματισμού, ο οποίος, σύμφωνα με τους ειδικούς, πρέπει να ρυθμίζεται στους 21°C, και το άνοιγμα των παραθύρων.

Ωστόσο, το κατέβασμα των τζαμιών μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο και να προκαλέσει ακόμη και σοβαρό τραυματισμό σε περίπτωση ατυχήματος, λόγω του λεγόμενου “φαινομένου της γκιλοτίνας”.

Σε περίπτωση σύγκρουσης ή απότομου φρεναρίσματος, το κεφάλι των επιβατών μπορεί να χτυπήσει με δύναμη στην άκρη του μισάνοιχτου παραθύρου. Αυτή η αιχμηρή άκρη μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς, από βαθιά κοψίματα μέχρι και ενσωμάτωση θραυσμάτων γυαλιού στο κεφάλι.

Σε αντίθεση με τους αερόσακους και τις επενδύσεις των θυρών, το γυαλί δεν έχει σχεδιαστεί για να απορροφά τους κραδασμούς, καθιστώντας την πρόσκρουση σε αυτό ιδιαίτερα επικίνδυνη.

Για να ελαχιστοποιήσετε αυτόν τον κίνδυνο, συνιστάται να έχετε τα παράθυρα είτε εντελώς κλειστά είτε εντελώς ανοιχτά, ή το πολύ, να τα ανοίγετε σε πλάτος δύο ή τριών δακτύλων για ελάχιστο αερισμό.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους ειδικούς, η χρήση του κλιματιστικού είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να διατηρήσετε μια ευχάριστη θερμοκρασία στο αυτοκίνητο χωρίς να θέτετε σε κίνδυνο την ασφάλειά σας. Επιπλέον, σε συνθήκες ταξιδιού, ο κλιματισμός αυξάνει λιγότερο την κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα ανοιχτά παράθυρα, ενώ όσο κι αν φαίνεται περίεργο προστατεύει τους επιβάτες από προβλήματα ακοής.

πηγή: carandmotor.gr